یادداشت
گفتگو و گزارش

«روانشناسی عشق» در سی‌وهشتمین نشست گروه فرهنگ بومی استان/ تصاویر

«روانشناسی عشق» در سی‌وهشتمین نشست گروه فرهنگ بومی استان/ تصاویر

نشست سی وهشتم گروه فرهنگ بومی استان در حالی برگزار شد، که رویه گفتگوی بین افراد تغییر پیدا کرده و بگونه کلاس آموزشی درآمده است.

به گزارش افتونیوز، گروه فرهنگ بومی در راستای بهبود وارتقای فرهنگ جامعه اقدام به برگزاری کارگاه آموزشی " روانشناسی عشق " نموده و نشست فرهنگی را قالب جدیدی بخشید.

در این کارگاه به سئوالات حاضران در مورد عشق چیست؟ پاسخ داده شد و با توجه به مشکلات زیادی که در زمینه شناخت  جوانان از همدیگر و ازدواج و ...وجود دارد، بسیاری از جوانان ما نیازمند آموزش در مورد ازدواج هستندو می بایست قبل از ازدواج آموزش های لازم را ببینند، خویشتن را بشناسند و نیازهای خود را تشخیص بدهند و براساس شناخت خویش و نیازها و واقعیت حاضر تصمیم بگیرند و قبل از شناخت و مطالعه خویش وارد دنیای ناشناخته ازدواج نشوند.

در این نشست، سید حسین موسوی کارشناس ارشد روانشناسی بالینی و مدرس دانشگاه در مورد مسایل زیر:

*روانشناسی عشق

دلبستگی چرا ایجاد می شود؟

چه کسانی برای ازدواج مناسب نیستند؟

عاشقی یعنی چه؟

کدام علاقه ها عشق هستند؟

فرق بین عشق و هوس چیست؟

چگونه عشق حقیقی را تشخیص بدهیم؟

برای حاضران توضیح دادند. سخنان سید حسین موسوی ، مورد توجه انبوه جمعیت حاضر در سالن قرار گرفت. این مدرس دانشگاه اظهار داشتند:

امروزه با دستگاههای پیشرفته می توان شاهد تغیی اتی در مغز افراد عاشق، خوشحال و یا افسرده بود. معانی فلسفی و عرفانی عشق و اغراق های لفظی شاعران در مورد عشق مورد توجه روانشناسان نبوده و به جنبه های عملی و عملیاتی عشق در بین دو فرد توجه  می شود و لی این بی توجهی به منزله انکار معانی عشق، در فرهنگ ادبی و عرفانی ما نیست. بلکه عشقی مد نظر ماست که بین دو فرد اتفاق می افتد.

از نظر ما، عشق، در واقع فقط بین زن و مرد معنا پیدا می کند و علاقه افراد به کشور، بستگان و ماشین و... معنی عشق نمی دهد. اینکه در جامعه ما مصطلح شده و به بسیاری از علاقه منیها عشق گفته می شود نادرست است. عشق فقط بین یک مرد وزن اتفاق می افتد و دارای سه ضلع جذابیت و تعهد وصمیمیت است. اگر هر کدام از این سه ضلع مثلث دچار اشکال شوند، می بایست توسط درمانگران در "اتاق درمان "اشکالات بررسی وبرای حل مسئله راه حل پیدا کرد.

در روانشناسی کاربردی، ما به تعاریف ادبیاتی و عرفانی و فلسفی در مورد عشق کار نداریم وصرفا براساس علم روانشناسی کاربردی اندازه گیری می کنیم، تصمیم می گیریم و به حل مسئله می پردازیم.

اختلالات روانی و علاقه های بیمارگونه و... را نمی توان عشق نامید و در زندگی روزمره ما قابل توجه نیستندو توجه و تمرکز روانشناس در اتاق درمان صرفا برای حل مشکلات زوجین و بهبود زندگی آنان خواهد بود.

در جلسه آینده ادامه بحث روانشناسی عشق توضیح داده می شود و مطالبی در مورد عشق نوجوانان به بازیگران سینما، بازیکنان فوتبال و...و راهکارهایی بر ای هدایت افرادی که  علاقه مندی های بیمارگونه دارند، به روانشناس  ارایه خواهد شد.

بدون شک توجه به مثلث عشق و توجه به راهکارهای اصلاحی روانشاسان می تواند، موجب ارتقای آگاهی خانواده ها و انسجام و استحکام خانواده ها گردد.

گزارش و عکس: مسعود آرام

[gallery type="rectangular" ids="20398,20399,20400,20401,20402"]
کلمات کلیدی



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 2 نظر

  • 1 ناشناس 1396/5/9 23:10:30

    جلسه های گروه فرهنگی بومی روازچه طریق میتونیم شرکت کنیم

    پاسخ
  • 2 ناشناس 1396/5/9 23:8:57

    جلسه های گروهای  فرهنگی بومی  روازچه طریق میتونیم شرکت کنیم

    پاسخ
سایر اخبار
برگزدیدها