یادداشت
گفتگو و گزارش

اقدام تحسین‌برانگیز شورای جدید دهدشت/ نام یک زن در لیست پیشنهادی شهرداری دهدشت

اقدام تحسین‌برانگیز شورای جدید دهدشت/ نام یک زن در لیست پیشنهادی شهرداری دهدشت

شورای جدید شهر دهدشت در یک اقدام تحسین‌برانگیز از یک زن خواسته است برنامه‌های خود را برای تصدی شهرداری دهدشت ارائه دهد.

به گزارش افتونیوز، طبق شنیده‌ها از منابع آگاه، منتخبین پنجمین دوره شورای شهر دهدشت از خانم حمیده زعیمی خواسته اند برنامه‌های خود را برای شهرداری دهدشت به این شورا ارائه دهد.

این اقدام جالب در حالی صورت گرفته که تا کنون در بین گزینه های تصدی شهرداری در شهرهای مختلف استان هیچ اسمی از بانوان در بین گزینه ها نبوده است.

شورای دهدشت با این کار جالب نشان داده است نه در شعار که در عمل به توانایی بانوان برای اداره شهر ایمان دارند و بعید نیست برای اولین بار کلید شهر را به یک زن بسپارند.

حمیده زعیمی دارای مدرک کارشناسی ارشد شهرسازی و مدرس دانشگاه است که در اولین همایش توسعه پایدار استان کهگیلویه و بویراحمد که در دانشکده صنعت و معدن چرام(دانشگاه یاسوج) برگزار شد به عنوان دبیر اجرایی این همایش فعالیت می‌کرد.

خانم زعیمی از بانوان فعال در زمینه‌های علمی، ورزشی و اجتماعی است که تا کنون چندین مقاله در ژورنال‌های داخلی و خارجی به چاپ رسانده است.

از مقالات مهم وی که در زمینه مسایل شهری به چاپ رسیده می‌توان به «بررسی الگوی معماری پایدار در اقلیم گرم و خشک از نگاه ارزش معماری سنتی» ، «بررسی نقش و جایگاه زنان در توسعه پایدار» و نگاهی مختصر بر جاذبه‌های توریستی و تفریحی استان اشاره کرد.

زعیمی همچنین از فعالان سیاسی استانی بوده که مسئولیت شاخه استانی بانوان حزب مجمع دانش آموختگان ایران اسلامی را عهده دار است.

در تاریخ شهرداری‌های استان جای شهردار زن خالی است و همیشه این مسئولیت در اختیار مردان بوده است. در طی روزهای گذشته نیز بحثهای زیادی در خصوص حضور زنان در کابینه جدید رئیس جمهور در فضای مجازی صورت گرفته و در مجموع می توان گفت جامعه از مدیریت زنان و حضور زنان در مسئولیتها استقبال می‌کند.

باید در انتظار اتفاقات روزهای آینده بود که آیا برای اولین بار می توان شاهد حضور یک زن در بالاترین منصب شهری دهدشت باشیم. کاری که با این اقدام جالب شورای شهر دهدشت چندان دور از ذهن نخواهد بود.

کلمات کلیدی



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 10 نظر

  • 1 سيد عابدين مسعودنژاد 1396/5/29 11:29:12

    با سلام  دهدشت يكي از شهرهايي است كه عليرغم داشتن پتانسيل محيطي إجرائي در جهت إيجاد شهري مدرن متاسفانه در همان خشت هاي باستاني مانده است شهر دهدشت يك شهردار دلسوز و كاري مي خواهد شهردار دلسوز هم زن و مرد نمي شناسد تا زماني كه تفكيك جنسيت را بر زبان مي رانيم يعني به محدوديت هاي هم افزايي سرك مي كشيم دهدشت شهرداري دلسوز با درايت و جسور مي خواهد خواه زن باشد يا مرد خانم مهندس زعيمي بدون شك مهندسي توانمند است كه ميتواند دهدشت را از بن بست خارج كند با تشكر

    پاسخ
  • 2 دهدشتی 1396/5/13 12:47:49

    ختنم زعیمی اه دلسوز دهدشت بود از دهدشت نمی رفت چرا این امیتاز رو به شهروندان دهدشتی نمی دن تو دهدشت واقعا ادمهای پر با سواد  و کاری هست که متاسفانه به علت جو قومی و قبیله ای و یا سیاست زدگب از شون هیچ استفاده ای نمی شه چون رایزن ندارند

    پاسخ
  • 3 دهدشتی 1396/5/13 12:45:3

    دهدشت نیاز به شهردار پاک و صادق دارد تا کارشناس  به اندازه کافی مهندس شهر سازی در شهرداری هست 

    پاسخ
  • 4 مجید 1396/5/13 10:6:47

    ای حضرات...وضعیت شهرداری دهدشت بحرانیه زمان امتحان بی تحربه ها و آرمان گرایی نیست یه شخص باتجربه میخواییم که شهرداری و شهر رو سامان بده

    پاسخ
  • 5 زرین 1396/5/12 23:53:50

    اقدام قابل تحسینی است،امیدوارم جدی پیگیری شود

    پاسخ
  • 6 محسن 1396/5/12 23:9:17

    درودبرمنتخبین  وانتخابشون،البته سوادومد ک وتوانمندی خانم زعیمی ،غیرقابل کتمان هست،ولی ت این برهه وهرج ومرجی اوضاع شهرداری وشهردهدشت،تصدی پست شهرداری برای ایشان خوب نیست،چون تجربه ی مدیریت اینچنینی برای وی مشکل زاست،شهردارباید غیربومی وکسی باشه که سالها تجربه ی این شغل روکرده باشه وبه قول معروف پوست کلفت وسردوگرم چشیده باشه،میشه ازتواناییهای خانم زعیمی ،دردیگراداراتی که چالش وکشمکش ندارن،مثل مسکن وشهرسازی،و..استفاده کرد

    پاسخ
  • 7 سید 1396/5/12 10:27:43

    دررود بر این انتخاب شایسته. واقعا با چنین انتخابی بدون شک شهر دهدشت از این بحران خارج خواهد شد. ان شاءالله که چنین اتفاقی بیفتد. چون ایشون در زمینه مسایل شهری فردی بسیار فعال میباشند.

    پاسخ
  • 8 کیوان گوهری سی سخت 1396/5/12 0:2:46

    سلام زن باید درهمان دانشگاه باشد بهتر است همه زنان شهردار عمر کاری به کمالی نداشتند زهرا نوری نخستین شهردار زن شورایی بعد از دوسال استیضاح شد وی نفر اول شورای اسلامی املش بود

    پاسخ
  • 9 احمد 1396/5/11 22:40:38

    زن را کدخدا کردند  بزها را زمستون برید. .. قبلا درشورا حضور یک زن داشتیم که بلانسبت به شهر .....  حالا که مردم به هیچ زنی در شورا رای ندادن کلید شهر را به یک زن ندهید.  لااقل درشرايط فعلی اصلا به صلاح نیست

    پاسخ
  • 10 دیارم بلاد شاپور 1396/5/11 15:31:44

    سلام بر بلاد خاموش شاپور فارغ از مرد یا زن بودن شهردار به نظرم شهری مثل دهدشت نیازمند شهرداری با تجربه است. شهرداری که تجربه چندین سال کار اجرایی در حوزه شهرداری داشته باشد. کسی که حداقل چند سال در شهری حداقل همتراز دهدشت شهردار بوده باشد.

    پاسخ
سایر اخبار
برگزدیدها