یادداشت
گفتگو و گزارش

کاهش خاموشی‌ها و افزایش پایداری برق در دولت تدبیر و امید/ هر مشترک 6 میلیون‌تومان برای شرکت برق هزینه دارد

کاهش خاموشی‌ها و افزایش پایداری برق در دولت تدبیر و امید/ هر مشترک 6 میلیون‌تومان برای شرکت برق هزینه دارد

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد گفت: کاهش خاموشی‌ها و افزایش پایداری برق از سیاستهایی بود که در دولت تدبیر و امید در استان پیگیری شد.

 به گزارش افتونیوز،  مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد در نشست خبری با رسانه‌ها به مناسبت روز خبرنگار گفت: همه پرسنل و کارکنان شرکت برق با حداکثر توان به دنبال خدمات رسانی مطلوب به هم استانی ها هستند.

داود راهزادی افزود:‌ در روزهای گذشته باد و باران خسارتهایی را به شبکه توزیع برق وارد آورد اما با تلاشهای شبانه روزی همکاران شرکت برق خاموشی ها به حداقل رسید.

راهزادی با بیان رسالتی که خبرنگاران دارند اظهار کرد: به عنوان یک شرکت خدمات‌رسان از ابتدا تا امروز که یک شرکت برق مستقل شده‌ایم کار تامین برق مشترکین از جمله مشترکین صنعتی و کشاورزی را بر عهده دارد و همچنان این وظیفه را با تمام جدیت پی گیری می‌کنیم.

وی به تعداد مشترکین استان اشاره کرد و گفت: در استان کهگیلویه و بویراحمد ۲۳۸ هزار مشترک برق داریم که به نسبت شهری و روستایی خانگی و صنعتی متفاوت است و به تفکیک شهرستان هم متفاوت است که ۱۹۰ هزار مشترک خانگی داریم که یکی از مشکلات بزرگ ما است که با توجه به پراکندگی آن‌ها در تامین برق و تعمیر و مرمت آن مشکل داریم.

این مسؤول گفت: در برخی نقاط به ازای هر ده کیلومتر شبکه برق ۱۰ خانوار هم نداریم و که برای هر مشترک در استان میانگین ۶ میلیون تومان هزینه می‌شود که در دیگر نقاط کشور چنین نیست.

وی به بحث تلفات انرژی اشاره کرد و گفت: از سال ۹۳ در کشور این کار ابلاغ شد که آن موقع 24 و ۲ دهم درصد کاهش تلفات انرژی داشتیم که در پایان سال ۹۵ به ۱۳.۸ رسید که بهترین آمار را در کشور داشتیم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه گفت: با عزم جدی و جهادی این کار انجام شد که در کشور این کار کم نظیر بود.

وی به برخی دیگر از شاخص‌ها اشاره کرد و از نرخ خاموشی‌ها گفت و افزود: خاموشی‌ها از حدود 5.4 دقیقه در سال ۹۲ به ۳.۶۵ در سال ۹۵ رسیده که از مهم‌ترین شاخص‌ها در ارزیابی‌ها است که باید تلاش کنیم با پست‌ها و شبکه‌های فوق توزیع باز آن را پایین‌تر بیاوریم.

این مسوول در بخش دیگری از اظهارات خود به نرخ تلفات انرژی در استان اشاره کرد و گفت: قبلا نرخ تلفات ما تا ۱۷ میلیارد تومان بود که الان به ۸ میلیارد تومان رسیده است.

وی با بیان این که ۱۱ فیدر در استان اضافه کرده‌ایم افزود: با افزایش فیدرها پایداری برق بالا می‌رود و اگر بتوانیم سالی ۲ فیدر اضافه کنیم در آینده نرخ خاموشی به متوسط کشوری می‌رسد.

 راهزادی با بیان اینکه شرکت توزیع نیروی برق استان بیش از ۲۳۸ هزار و ۵۷۹ مشترک برق دارد، اظهار کرد: به ازای هر مشترک در استان کهگیلویه و بویراحمد شش میلیون تومان هزینه لازم داریم که در استان‌های دیگر با رقم پایین‌تری این کار صورت می‌گیرد.

مدیرعامل شرکت برق کهگیلویه و بویراحمد در ادامه گفت: در سطح استان ۱۱ ایستگاه برق داریم که این خود به عنوان یکی از معضلات به شمار می‌رود.

راهزادی با بیان اینکه تمام روستاهای استان برق دار شده‌اند، اظهار داشت: همه روستاهای دارای کد شناسایی استان کهگیلویه و بویراحمد از نعمت برق برخوردار شده‌اند.

راهزادی به استفاده از انرژی خورشیدی در سطح استان اشاره کرد و گفت: ۴۷ نیروگاه خورشیدی در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد راه‌اندازی کردیم و به شکل رایگان روستاها از نعمت برق برخوردار می‌شوند.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص استفاده از توان بانوان در شرکت برق استان گفت:‌ به دلیل اینکه بیشتر بانوان شاغل در شرکت رسمی نیستند متاسفانه نمی توان از آنها در بخشهای مدیریتی استفاده کرد اما همان تعداد اندکی که این مشکل را ندارند از آنان در بخشهای مدیریتی در سطح رئیس اداره و واحد استفاده شده است.

در پایان این نشست با اهدا لوح از خبرنگاران تجلیل شد.

کلمات کلیدی



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 1 نظر

  • 1 دنا 1396/5/30 8:9:55

    من حرفهای راهزادی را باور نمی کنم چون در خیابانهای گلستان 8تا10 هرروز برق به مدت چند ساعت قطع می گرددواداره برق هم جوابگو نیست

    پاسخ
سایر اخبار
برگزدیدها