یادداشت
گفتگو و گزارش

در دفاع از فرزندان خاک پربار...

در دفاع از فرزندان خاک پربار...

نیروی انسانی نه تنها یکی از مهمترین مولفه های توسعه سرزمینی، بلکه محور اصلی این توسعه محسوب می شود. با نگاهی گذرا به استانهایی توسعه یافته ، مثلا اصفهان ، یکی از کلیدی ترین ریشه های توسعه اصفهان بعد از انقلاب حضور وافر اصفهانی ها در ساختار قدرت مرکزی و دولت بوده است. دومین و مهمترین عامل رشد همه جانبه آنها ؛ همگرایی و هم افزایی گرایش های مختلف سیاسی درون اصفهان و اجماع کلی آنها روی توسعه و رشد دیارشان بوده است.

مثلا عبدالله نوری وزیر اصلاح طلب دولتهای کارگزاران و اصلاحات بر توسعه اصفهان با شاخص ترین چهره های اصولگرا یش هم سخن و متفق‌القول بر رشد زیربنایی آن بلاد بودند.

استان کهگیلویه و بویراحمد با دارا بودن بزرگترین ثروت ملی یعنی نفت و منابع طبیعی و آب های روان و بهترین و موثرترین نیروی انسانی تاکنون در ۱۲ دولت گذشته حتی یک عضو در هیچ کابینه ای نداشته است.که علل و عوامل متعددی دارد که در حوصله این نوشته نیست.

یکی از دلایل آن ( که بنا به موضوع این مطلب ) به آن می پردازم خودزنی ها و حاشیه های مختلف درون خود استان است.

حتی به واسطه این نگاهها ی غلط نتوانستیم حتی در این ۱۱ دولت گذشته ۱۰ تا استاندار بومی تجربه کنیم. و دو شخصیتی ( مهندس افشانی و دکتر نیکبخت) که در دولت یازدهم، استاندار فارس و همدان شدند ، حداقل دو دهه کامل دور از استان و خارج از ساختارهای نخبه کش استان بودند.

در دولت نهم یک استاندار اصولگرای بومی و در دولت تدبیر و امید - به هر چالشی بود- یک استاندار بومی اصلاح طلب را تجربه کردیم. چند مسول کشوری همچون دکتر تقوی نژاد ، مهندس غریب پور ، دکتر هاشمی و ... را تجربه کردیم و بطور کلی به نفع آینده استان مان شد. فارغ از همه چیز....

در مجلس قبل و فعلی نماینده ای داشتیم که توانست محبوب ترین منتخب کشور در دومین دوره نمایندگی اش بشود و هم با ذکاوت و توانمدی های تخصصی خود بر مهمترین کرسی مجلس شورای اسلامی - هر دوره - تکه زند و دکتر غلامرضا تاجگردون هم جور بخش اقتصادی دولت و هم در نقش تسهیل کننده و تعامل سازنده روابط قوه مقننه و مجریه را ایفا کند. در مجلس اخیر نیز فرزندی دیگر از استان کهگیلویه و بویراحمد به واسطه توان شخصی و پتانسیل های سیاسی و اجتماعی خود نه تنها توانست در لیست امید انتخابات قرار گیرد بلکه در نتیجه انتخابات مجلس در پایتخت چند ردیف جهش آرای لیستی داشته و دکتر محمد علی وکیلی در اولین سال وکالت، شان عضویت یک لر هم استانی را در هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی را به منصه ظهور گذاشت.

هر مسئولی قاعدتا خارج از اشتباه نیست و انتقاد رسانه ها یعنی ؛ بیمه کردن مسولین از خطر سقوط و انحطاط است ‌. اما تخریب و خودزنی و بازی کردن در بازی دیگران و مخالفین دولت اشتباهی مهلک است. ۴ سال توپخانه مشمئز کننده یک رسانه علیه دکتر تاجگردون جز با سکوت پاسخی در خور نیافت ....

امروز نیز خانواده دکتر وکیلی را که در تمامی عرصه های جنگ تحمیلی ، سازندگی و اصلاحات و اعتدال همراهی محکم و موثر نظام و بخصوص این جریان بوده اند ، به بهانه ای واهی مورد هجمه قرار دادند. گر چه هیچ گاه مستندا ، دفاعی از دکتر تاجگردون در آنهمه آماج بی اخلاقی ها نشد. اما امروز وظیفه ما دفاع از دکتر وکیلی وکیل وزین شهروندان پایتخت است. بی آنکه هیچ گونه رابطه ای خاص، در میان باشد . فقط برای ارتقای فرزندان نیک استان در سطح ملی و کمک به توسعه استان و اینکه نوع این تخریب ها بیشتر به اثرات دیدار دکتر وکیلی با رئیس دولت اصلاحات است.

موفقیت مهندس غریب پور همچون موفقیت مهندس لدنی برای هر گچسارانی باید ارزشمند باشد و موفقیت حاج زارعپور همچون موفقیت دکتر هاشمی برای هر بویراحمدی باید ارزشمند و مایه غرور باشد. سربلند و رشد دکتر وکیلی عزت ماست همانگونه که سربلند و موفقیت دکتر تاجگردون باید افتخار بویراحمد باشد. ارتباط فکری و اجتماعی فرماندار بویراحمد با ما ، به مراتب قدیمی تر و بیشتر از فرماندار گچساران است.

زمانی شعور متوسط قاعده جامعه استان به این نتایج برسد آن زمانی است که ما بر مدار توسعه نیروی انسانی قرار خواهیم گرفت.

کلمات کلیدی



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 5 نظر

  • 1 رضایی 1396/5/29 16:19:58

    درود بر مهندس محمدیتبار ونگاه مثبت وعقلانی که بیان فرموده

    پاسخ
  • 2 حقگو 1396/5/29 13:11:4

    درود برصداقت وشجاعت وسخاوت نویسنده 

    پاسخ
  • 3 یوسف 1396/5/29 11:43:19

    درود بر مهندس محمدی تبار عزیز که دغدغه هایی فراتر از قومیت و همشهری بودن دارن و نگاهشون نگاهی کلان و فرا قومی هستش،من از جانب مردم باشت و گچساران بخاطر نوع نگاهشون و اندیشه برترشون ازشون تشکر میکنم🌹🌹

    پاسخ
  • 4 بختیار 1396/5/29 1:20:56

    بادرود مهندس محمدیتبار شایسته و لایقی که باید به حق خود برسد و از شایستگی ان بهره ببریم 

    پاسخ
  • 5 بختیاررضوانی 1396/5/29 1:18:24

    درود وسپاس خدمت مهندس محمدیتبار و افرین بخاطر اهداف وحدت افرین جهت بلندای نام استان و توسعه و پیشرفت و رفاه خاک پر گهر استان و مردمانش و اینکه واقعا مردم اصفهان خواستند و توانستند ، با ارزوی تحقق این خواسته و مطالبه در بین همه ی هم استانی ها بویژه نخبگان و روشنفکران و باسوادان اکادمیک 

    پاسخ
سایر اخبار
برگزدیدها