یادداشت
گفتگو و گزارش

مراسم تکریم و معارفه استاندار پیشین و جدید در یاسوج برگزار شد/مشروح مراسم همراه با گزارش تصویری

مراسم تکریم و معارفه استاندار پیشین و جدید در یاسوج برگزار شد/مشروح مراسم همراه با گزارش تصویری

مراسم تکریم و معارفه استانداران پیشین و جدید استان برگزار شد.

به گزارش افتونیوز، این مراسم با حضور وزیر کشور و اعضای شورای اداری در سالن کنعانی دانشگاه علوم پزشکی استان برگزار شد.

زارعی: طی چهار سال آینده خدمت‌گذاری در کهگیلویه و بویراحمد را ادامه می‌دهیم

نماینده مردم شهرستانهای بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی گفت: احمدی فردی معتدل و خوش‌فکر برای کمک به توسعه کهگیلویه و بویراحمد است .

غلام‌محمد زارعی در آیین تکریم و معارفه استانداران استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: با همکاری نمایندگان در چهار سال گذشته دستاوردهای خوبی داشتیم .

وی بیان کرد: بخش مهمی از دستاوردها به دلیل همکاری و هماهنگی مسئولان ارشد اجرایی و نمایندگان بوده و با استاندار سابق همدلی خوبی داشتیم که فهم و زبان مشترکی را در استان ایجاد کرد .

نماینده مردم شهرستانهای بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: برای ما مهم بودن اولویت نداشت بلکه تنها به فکر همدلی بودیم و به دلیل این هماهنگی و تعاملی که با هم و با دولت داشتیم این تفاهم پیش آمد .

زارعی تصریح کرد: چهار سال آینده سالی درخشان برای استان خواهد بود و با پرهیز از هرگونه اختلاف راه مقدس خدمت‌گذاری را در استان ادامه می‌دهیم .

وی ادامه داد: این رویکرد معتدل خدمت‌گذاری در چهار سال آینده در استان ادامه خواهد داشت و احمدی هم فردی متعادل و خوش‌فکر برای کمک به توسعه استان است .و امیدواریم برخی دنبال حاشیه‌سازی نباشند

 نماینده مردم شهرستانهای بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: احمدی خدمات خوبی در دوره نمایندگی در ایلام داشته که باید از این ظرفیت برای توسعه استان با همدلی و هماهنگی بیشتر داشته باشیم و اگر ناهماهنگی باشد بیش از همه مردم ضرر خواهند کرد و مطمئن هستیم که آینده استان روشن است.

زارعی تلاش‌های خادمی (استاندار سابق کهگیلویه وبویراحمد) را در استان ماندگار دانست و اضافه کرد: بیش از همه ما دل او برای استان می‌تپید و همکاری و هماهنگی خوبی با نمایندگان برای توسعه استان داشت.

خادمی: نرخ بیکاری کهگیلویه و بویراحمد به ۱۲.۹۵ درصد در سال جاری رسید

استاندار سابق کهگیلویه و بویراحمد گفت: نرخ بیکاری استان از ۱۷.۷ درصد در سال ۹۲ به ۱۲.۹۵ درصد در سال جاری رسید و رتبه اول کاهش نرخ بیکاری کشور متعلق به استان شد .

سید موسی خادمی در این آیین افزود: خداترس بودن و کار را برای خدا انجام دادن باید اولویت کاری باشد و مردمی بودن و مردم دار بودن نیز بسیار مهم است و هرکس به هر اندازه ای این دو مهم را انجام دهد، به همان اندازه موفق است .

وی بیان کرد: فعالیت گروهی و هماهنگی مناسبی در استان وجود داشت و با همدلی و هماهنگی اقدامات خوبی در استان انجام شد و ترکیب بومی مناسبی در استان فعالیت داشت .

استاندار سابق کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: امیدوارم همه بتوانیم به مردم خدمت کرده و زمینه توسعه کشور را فراهم کنیم . مسیر درست کمتر از هدف درست نیست و از طریق چند مسیر نتایجی در استان حاصل شد .

خادمی تصریح کرد: فرایند جذب سرمایه های اعتباری و جمع آوری آن برای توسعه استان در دستور کار قرار گرفت و با انتخاب پروژه های مختلف، اعتبارات در نظر گرفته  شد و فرایند جذب بودجه مورد تاکید  قرار گرفت و اعتبارات از ۳۳۰ میلیارد تومان سال ۹۲ به ۱۲۰۰ میلیارد تومان در سال جدید رسید و همچنین در ردیف های متفرقه، استانی و نفت وضعیت بسیار بهبود پیدا کرد .

وی ادامه داد: در حوزه پروژه ها  تاکید ما  تقدم پروژه های افتتاحی بر کلنگ زنی بود، که در این راستا اقدامات شایانی انجام شد . در حوزه کشاورزی تولید گندم از ۲۰ هزار تن سال ۹۲ به ۷۵ هزارتن در سال جاری رسید و همچنین تحولات بزرگی در حوزه آبیاری تحت فشار انجام شد .

استاندار سابق کهگیلویه و بویراحمد گازرسانی به ۲۲۰ روستا و هدفگذاری برای گازرسانی به دو شهر قلعه رئیسی و دیشموک و روستاهای مسیر را از اقدامات انجام شده دانست و عنوان کرد: افزایش بزرگراه ها، آسفالت جاده های روستایی از سایر اقدامات انجام شده است . طرح های سیمان مارگون، آجر دهدشت، روغن گچساران نیز به بهره بهره برداری رسید .

خادمی تلاش برای کاهش التهابات و تقدم متن بر حاشیه را از دیگر اقدامات انجام شده عنوان کرد و گفت: با استفاده از ظرفیت تمام گروه ها و وحدت و انسجام تحقق چندین مهم در استان میسر شد . کنگره ملی شهدا، برگزاری مطلوب انتخابات و تبدیل مناطق قرمز به سفید با هماهنگی و همکاری همدیگر رقم خورد .

وی از تمامی تلاش های انجام گرفته توسط مسئولان و مردم  در استان تقدیر و اضافه کرد: تمام تجربیات خود را برای توسعه استان در اختیار متولیان قرار خواهم داد.

استاندار جدید: همه آبرو و توانم را برای توسعه کهگیلویه و بویراحمد گذاشته‌ام

استاندار جدید کهگیلویه و بویراحمد گفت: همه آبرو و توانم را در طبق اخلاص برای توسعه این استان گذاشته‌ام.

علی‌محمد احمدی در مراسم معارفه خود افزود: نباید تنها به منابع دولتی اتکا کنیم باید از همه ظرفیت‌های بسیج شده کهگیلویه و بویراحمد برای توسعه این استان استفاده کنیم .

وی بیان کرد: در سال ۷۰ وارد وزارت کشور شدم و بعدها در سایر وزارتخانه‌ها بودم و سپس نماینده مردم در مجلس بودم و بعد از نمایندگی در وزارت نفت مستقر شدم .

استاندار جدید کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: دل کندن از تهران من را دلگیر کرده بود اما زمانی که از هواپیما پیاده شدم و بوی "چنگوله" و "قلاویزان" بوی "دشت عباس" و "فکه" حس کردم و پیش خود احساس کردم باز به خانه خود بازگشته‌ام .

احمدی تصریح کرد: ناآشنا با زاگرس بزرگ و استان بزرگ کهگیلویه و بویراحمد نیستم و بزرگان و فرهیختگان شما را می‌شناسم و همیشه بر خود بالیده‌ام در چنین دیاری فرزندان بزرگی داریم .

وی ادامه داد: از خدا می‌خواهم که از این فرصتی که نظام جمهوری اسلامی به بنده دادند، اعتماد دکتر روحانی و لطف رحمانی‌فضلی را جبران کرده و رضایت مردم را جلب کنم .

استاندار جدید کهگیلویه و بویراحمد با بیان این که مسیرهای استانهای زاگرس صعب‌العبور اما ظرفیت‌ها زیاد و حاشیه نشینی رنج آور است، عنوان کرد: راهی که برای مطلوب داریم بسیار زیاد و تا رسیدن به هدف مطلوب فاصله داریم .

احمدی با بیان اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد ظرفیتها و پتانسیل هایی مختلف از جمله در زمینه آب، خاک، گردشگری، نفت و گاز دارد، تاکید کرد: این استان موقعیتی در بین استانهای برخوردار دارد و ظرفیت‌های زیادی در زمینه‌های مختلف دارد اما چون نتوانسته ارتباط اورگانیک با محیط پیرامون برقرار کند نه تنها از ارزش افزوده استانهای همجوار استفاده نشده بلکه هر جایی که نخبه ای بود به استانهای برخوردار مهاجرت کرده و از این استان رفت که باید تلاش کنیم این روند معکوس شود.

وی بیان کرد: این امر نیازمند تلاش زیاد و تقویت زیرساخت‌هاست و باید موانع و مشکلات را برطرف کرده و تلاش کنیم استان به جایگاه واقعی خود برسد .

استاندار جدید کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: همه باید دست به دست هم داده و با هم‌افزایی و فهم مشترک در خدمت مردم باشیم و دردی از محرومین برطرف کنیم و اعتماد مردم را با خدمت خود تقویت کنیم و من همه آبرو و توانم را در طبق اخلاص برای توسعه استان کهگیلویه و بویراحمد گذاشته‌ام .

احمدی عنوان کرد: باید راه را اشتباه طی نکنیم و در چارچوب پیام‌های رهبری بحث برنامه اقتصاد مقاومتی را در دستور کار قرار دهیم و استعدادهای مردم را پویا کرده و به کار گیریم .

وی با بیان این که نباید تنها به منابع دولتی اتکا کنیم، اضافه کرد: باید از همه ظرفیت‌های بسیج شده استان استفاده کنیم و امروز نیازمند جذب سرمایه از بیرون هستیم و از بخش‌های خارجی نیز کمک بگیریم تا بتوانیم ظرفیت‌های استان را در مسیر خود با همدلی و اتحاد بپیماییم.

وزیر کشور: مسائل اقتصادی همچنان مهمترین نقطه آسیب زای کشور است

وزیر کشور تاکید کرد که امروزه مسئله امنیت مشکل اصلی در کشور نیست بلکه ضعف اساسی و نقطه آسیب زا در مسائل اقتصادی، بیکاری، تولید ، اشتغال و جذب سرمایه گذاری است.

عبدالرضا رحمانی فضلی در این مراسم گفت: دولت دوازدهم نیز در همین راستا و با تکیه بر رفع این چالش ها توسعه گرایی را به عنوان یکی از ماموریت های مهم استانداران قرار داده است. وی تصریح کرد: توصیه ها و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در چند سال اخیر نیز حول همین موضوع اقتصاد بوده است. رحمانی فضلی افزود: دولت یازدهم نیز با تکیه بر رهنمودهای رهبری و اولویت قراردادن مسایل اقتصادی گام های ارزشمندی در این راستا برداشت. وزیر کشور تاکید کرد: رساندن نرخ تورم از 45 درصد سال 92 به زیر 10درصد و رشد اقتصادی از منفی 6 به مثبت 11درصد از دستاوردها و تلاش های اقتصادی دولت در سال های گذشته بوده است. وی با اشاره به برخی معیارهای لازم در انتخاب استانداران نیز گفت: استاندار باید در وهله نخست برنامه ها و سیاست های دولت را قبول داشته و تیم اجرایی وی نیز اینگونه باشد. رحمانی فضلی تاکید کرد: استاندار باید قدرت ایجاد تعامل و هماهنگی بین همه افراد و گروه های تاثیرگذار و نقش آفرین در توسعه استان را داشته باشد. وی گفت: استاندار باید بتواند زمینه مشارکت و هم افزایی مردم در حوزه های مختلف سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی را فراهم کند که احزاب یکی از این فرآیندهاست. رحمانی فضلی تصریح کرد: در طول چهار سال دولت یازدهم بیشترین میزان حمایت ،هم افزایی و تعامل با احزاب و گروه های مختلف سیاسی و اجتماعی بدون کمترین تنش ها شکل گرفت. وزیر کشور با تاکید بر اینکه فعالیت احزاب و گروه های سیاسی در دولت یازدهم نه تنها کمترین ضرری برای کشور نداشته بلکه مفید و اثرگذار بوده است، گفت: اوج نشاط، مشارکت، بینش و حمایت های سیاسی در دولت تدبیر و امید رقم خورد. رحمانی فضلی گفت: در حوزه آسیب های اجتماعی نیز که کاهش و رفع آنها مورد تاکید رهبری و رئیس جمهوری است باید همواره استفاده از مشارکت های مردمی مورد توجه باشد. در این آیین علی محمد احمدی به عنوان استاندار جدید کهگیلویه وبویراحمد معرفی و از خدمات سید موسی خادمی استاندار سابق نیز تجلیل شد. خادمی به عنوان استاندار لرستان تعیین شده است.

[gallery type="rectangular" ids="21835,21836,21837,21838,21839,21840,21841,21842,21843,21844,21845,21846,21847,21848,21849,21850,21851,21852,21853,21854,21855,21856,21857,21858,21859,21860,21861,21862,21863,21864,21865,21866,21867,21868,21869,21870,21871,21872,21873,21874,21875,21876,21877,21878,21879,21880,21881,21882,21883,21884,21885,21886,21887,21888,21889,21890,21891,21892,21893,21894,21895,21896,21897,21898,21899,21900,21901,21902,21903,21904,21905"]
کلمات کلیدی



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها