یادداشت
گفتگو و گزارش

برنامه‌های ویژه اوقاف برای بصیرت عاشورایی در ماه محرم/ ماجرای صف کشیدن زائرین برای سیب استان

برنامه‌های ویژه اوقاف برای بصیرت عاشورایی در ماه محرم/ ماجرای صف کشیدن زائرین برای سیب استان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد وِیژه برنامه‌های بصیرت عاشورایی را در این استان تشریح کرد.

به گزارش افتونیوز، حجت‌الاسلام سید نورالله جنتی‌پور در نشست خبری بصیرت عاشورایی، گفت: برنامه‌های این ایام در ۹۰ بقعه متبرکه سراسر استان برگزار می‌شود.

وی افزود: اجرای این طرح با حضور ۶۶ روحانی که ۳۰ نفر از آنها روحانی مستقر در استان بوده و ۳۶ نفر اعزامی از قم هستند، برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد بصیرت افزایی، دشمن شناسی، استکبار ستیزی و تبیین اهداف نهضت عاشورا و قیام امام حسین(ع) را از مهمترین اهداف برگزاری برنامه بصیرت عاشورایی در استان عنوان و خاطرنشان کرد: هیات‌ها و روحانیون مبلغ باید توجه کافی به این موضوعات داشته باشند.

حجت‌الاسلام جنتی‌پور تصریح کرد: همایش شیرخوارگان حسینی یکم محرم و همایش «لبیک یا حسین» با حضور هیات‌های مختلف مذهبی در دومین روز از این دهه برگزار می‌شود.

وی همایش «احلی من العسل» را از دیگر برنامه‌های مهم این ایام دانست و ادامه داد: این برنامه به یاد و در سوگ حضرت قاسم(ع) با همکاری آموزش و پرورش در روز ششم یا هفتم محرم برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد همایش «رهروان زینبی» ویژه بانوان روز ۱۲ محرم در بقعه امامزاده سلطان مهدی شهر دهدشت را از دیگر برنامه‌های اجرایی دهه عنوان کرد.

ماجرای صف کشیدن زائرین برای سیب استان در موکب ها

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان از ایجاد موکب با همکاری چهار استان خبر داد.

حجت الاسلام جنتی پور افزود: با هماهنگیهای صورت گرفته، موکبی در مرز شلمچه با همکاری و مشارکت چهار استان فارس، بوشهر، هرمزگان و کهگیلویه و بویراحمد راه اندازی می شود تا به زائرین امام حسین در ایام اربعین خدمت رسانی کند.

وی ایجاد موکب را فرصتی برای معرفی پتانسیل استان دانست و با ذکر خاطره ای گفت: در سال گذشته با یک حرکت ابتکاری سیب تولید شده استان که در کشور نیز معروف است در موکب استان به زائرین ارائه شد که برای آن صف طولانی شکل گرفته بود.

کلمات کلیدی



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها