یادداشت
گفتگو و گزارش

بیهوده بودن تعطیلی پنجشنبه‌ها در استان/ راهزادی: مصرف برق در ادارات 18 درصد رشد داشت

بیهوده بودن تعطیلی پنجشنبه‌ها در استان/ راهزادی: مصرف برق در ادارات 18 درصد رشد داشت

مدیرعامل شرکت برق استان در حالی از رشد 18درصدی مصرف برق در ادارات کهگیلویه و بویراحمد اظهار نگرانی کرده است که در فصل تابستان، روزهای پنجشنبه به دلیل آنچه صرفه جویی در مصرف برق خوانده می شد برای ادارات استانی تعطیل شده بود.

به گزارش افتونیوز، داود راهزادی در دومین نشست کارگروه پدافند غیرعامل آب و انرژی استان با بیان اینکه باید تدابیر ویژه ای برای جلوگیری از این رشد بی رویه اتخاذ شود،افزود: متاسفانه رشد مصرف برق در ادارات و دستگاههای اجرایی استان در شش ماه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 18 درصد رشد داشته که این رشد نسبت به سال گذشته و حتی سال آینده نگران کننده خواهد بود .

وی با بیان اینکه بیش از 10 هزار اشتراک با تعرفه عمومی در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد، بیان کرد: این در حالی است که تعرفه های خانگی 80 درصد مجموع اشتراکات برق در این استان را شامل می شود، اما متاسفانه میزان مصرف در ادارات و دستگاههای اجرایی استان از تمامی تعرفه ها اعم از خانگی، کشاورزی و تجاری بیشتر شده است .

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: اگر تدابیر ویژه ای برای کنترل مصرف برق در دستگاههای اجرایی و ادارات استان اندیشیده نشود بدون شک شاهد برخی مشکلات در سال آینده برای برخی از این مشترکین خواهیم بود .

راهزادی با تاکید بر نگرانی از افزایش مصرف برق در ادارات و دستگاههای اجرایی تصریح کرد: مراکز حیاتی و حساس شناسایی شده و باید تامین برق آنها کنترل شود .

وی ادامه داد: دستگاههای اجرایی که میزان مصرف برق آنها زیاد است بایستی خودشان نسبت به خرید مولدهای برقی و تامین برق از طریق انرژی خورشیدی اقدام کنند .

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: بر اساس دستورالعمل های توانیر 25 درصد مصرف انرژی ادارات و دستگاههای اجرایی بایستی توسط خود آن دستگاه تامین شود که متاسفانه این اتفاق تا کنون در کهگیلویه و بویراحمد رخ نداده است .

همچنین شاهرخ کناری، مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت : تمامی دستگاهها بایستی در زمینه مدیریت مصرف حامل های انرژی نهایت همکاری را با شرکت های خدمات رسان داشته باشند .

وی افزود: متاسفانه در برخی دستگاهها پدافند غیرعامل به نحوی که می بایست اجرایی شود اجرایی نشده که به طور حتم نظارتها برای اجرایی شدن شیوه های پدافندی در استان شدت خواهد گرفت.

با این سخنان بالاترین مقام اجرایی شرکت برق استان، فلسفه تعطیلی پنجشنبه ها در استان با یک چالش جدی مواجه خواهد شد و به صورت طبیعی در تصمیم گیری مدیران استان برای سالهای آتی مدنظر قرار خواهد گرفت.

کلمات کلیدی



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 1 نظر

  • 1 رحیم پور 1396/7/3 11:11:34

    این رشد به خاطر تعطیلی پنجشنبه یا نبودنش نیست به خاطر نصب کولرهای پر مصرف،دوتکه،در ادارات است،

    پاسخ
سایر اخبار
برگزدیدها