یادداشت
گفتگو و گزارش

اهدا عضو؛ آخرین درس معلم هم‌استانی

اهدا عضو؛ آخرین درس معلم هم‌استانی

اهدا عضو آخرین درس معلم زن مرگ مغزی در یاسوج شد.

به گزارش افتونیوز، غلام عباس سبز سرپرست معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از چهاردهمین مورد اهداء عضو استان کهگیلویه و بویراحمد در سال جاری خبر داد، و افزود: چهاردهمین مورد مرگ مغزی استان، سحرگاه دوشنبه سوم مهرماه ۹۶ ساعت چهار صبح جهت اهدا عضو به اتاق عمل رفت.

وی افزود: مرحومه معصومه آقایی ۴۸ ساله از اهالی روستای سراب تاوه یاسوج ،که هفته گذشته در منطقه تنگ سرخ به دلیل تصادف دچار خونریزی مغزی و به دنبال ان دچار مرگ مغزی شده بود ،با رضایت خانواده نوع دوستش اعضای بدن وی شامل دو کلیه و کبد و قرنیه ها از بدن وی جدا و جهت پیوند به بیماران نیازمند به بیمارستان ابن سینا شیراز انتقال داده می‌شود.

سبز در پایان با قدردانی از خانواده این مرحومه افزود: جا دارد ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس از روحیه ایثار و فداکاری مردم این استان نیز یاد کنیم که همواره در ایثار و فداکاری و کمک به همنوع شهره عام و خاص بوده و حماسه هایی جاودان خلق کرده اند.

خانواده خیراندیش مرحومه معصومه آقایی ۵۳ ساله واز معلمان ابتدایی شهر یاسوج که بیش از ۲۰ سال خدمت خالصانه وخیرخواهانه در مدارس یاسوج وروستاهای حومه داشت اعضای بدن وی را به بیماران نیازمند اهدا کرد.

محمدرضا ایرانی پور شوهر مرحومه که بازنشسته آبفای شهری است گفت: مرحومه خود کارت اهدای عضو داشت ودر محیط زندگی ومدرسه اعمال خیرخواهانه بویژه برای دانش آموزان نیازمند داشت.

ثریا آقایی معلم وخواهر مرحومه نیز گفت: وی خود بخشنده بود ودر انجام اعمال خیر پیشقدم می‌شد واینک مرگ وی نیز بازیبایی بخشش پایان یافت.

رابط پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی استان گفت: با تلاش تیم پیوند اعضای دانشگاه‌های علوم پزشکی شیراز در یاسوج ۵ عضو شامل ۲ کلیه-۲ قرنیه وکبد وی از بدنش خارج وبرای پیوند به شیراز منتقل شد.

ساسان عباسی گفت: این مورد چهاردهمین اهدا عضو در سالجاری در کهگیلویه وبویراحمد است.

مرحومه معصومه آقایی از معلمان پرتلاش بویراحمد چند روز پیش در مسیر شیراز به یاسوج در محل پل ورود به استان براثر تصادف خودرو دچار مرگ مغزی شد ودخترش نیز در این حادثه جان سپرد.

مدیرکل آموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمد در پی اقدام خیرخواهانه خانواده فرهنگی مرحومه آقایی پیام تسلیتی بمناسبت این اقدام خداپسندانه بدین شرح صادر کرد:

((ومن احیاها فکانما احیاالناس جمیعاً)) (هرکس انسانی را از مرگ نجات دهد گویا همه مردم را از مرگ نجات داده است) (سوره مائده آیه ۳۲)

خانواده محترم آقایی در سایه لطف خداوند متعال ایجاد فرصت ادامه زندگی به دیگر انسان‌ها هدیه الهی است که رفتن و سفر ابدی عزیز از دست رفته را برای همیشه ماندگار می‌کند. بخششی برگرفته از رحمت الهی و سیره ائمه اطهار (س) که ماندن در رفتن تجلی می‌یابد.

خانواده محترم آقایی با اقدامی خداپسندانه و خیرخواهانه اعضای بدن معلم عزیزمان که سال‌ها عمر خود را در عرصه تعلیم وتربیت فرزندانمان سپری کرد وآخرین درسش ایثار بود را به بیماران نیازمند اهدا کرد.

در طلیعه مهر وبازگشایی مدارس وایام حزن واندوه محرم از دست دادن همکار گرامی مرحومه معصومه آقایی غمی جانکاه برای خانواده محترم و بستگان –همکاران و دانش آموزان عزیز بویژه مردم شریف بویراحمد خاصه (مردم قدرشناس شهر یاسوج) است.

با نهایت تأسف وتأثر این مصیبت را تسلیت عرض نموده وغفران الهی برای مرحومه و صبر وافر را از خداوند متعال برای آنان خواهانم و به پاس این عمل خداپسندانه از خانواده محترم آقایی تقدیر می‌نمایم.

هادی زارع پور مدیر کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد

کلمات کلیدی



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها