یادداشت
گفتگو و گزارش

رشد 120 درصدی جداسازی مصارف فضای سبز از آب شرب در شهرهای استان

رشد 120 درصدی جداسازی مصارف فضای سبز از آب شرب در شهرهای استان

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد در بازدیداز پروژه توسعه شبکه توزیع آب شهر یاسوج با اشاره به اهمیت مصرف بهینه آب و نهادینه کردن این موضوع در میان اقشار مختلف و به خصوص دستگاه های اجرایی اظهارکرد: یکی از برنامه‌های اصلی شرکت آب و فاضلاب استان طرح جداسازی مصارف فضای سبز شهرداری از آب شرب شهرها است.

سیدعلی لدنی نژاد با بیان اینکه طی چهار سال اخیر طرح جداسازی مصارف فضای سبز شهرها از آب شرب شهری رشد 120 درصدی داشته است، اظهار کرد: در حالی که شاخص این جداسازی در سال 92 حدود 15 درصد بود،در سال 96 این شاخص به 33 درصد رسیده است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر و با برنامه‌هایی که با مشارکت شهرداری‌های استان انجام گرفته است، بخش اعظم آب مورد نیاز فضای سبز از طریق رودخانه ها و حفر چاه تامین می‎شود، تصریح کرد: تلاش خواهد شد تا طی سال های آتی این جداسازی کاملا انجام گیرد.

وی با بیان اینکه این طرح در شهرهای دارای تنش آبی مانند یاسوج و مادوان تا حدود زیادی پیشرفت داشته است تصریح کرد: در حال 97 درصد فضای سبز این دو شهر از طریق آب رودخانه تامین می‌شود.

وی افزود: در شهرهایی مانند سی‌سخت نیز به رغم اینکه کمبود آب وجود ندارد برنامه‌ریزی لازم برای جداسازی آب مورد نیاز فضای سبز از آب شرب با همکاری شهرداری و آبفای شهری در حال انجا است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد: با توجه به کاهش نزوزلات آسمانی و منابع آب و نیز بالا بودن هزینه تولید آب شرب جداسازی آبیاری فضای سبز از آب شرب شهروندان ضرورتی اجتناب ناپذیر است.

وی خواستار همکاری دستگاه‌های دولتی در استفاده بهینه از آب شرب شد و گفت: ضمن اینکه در آبیاری فضابی سبز دستگاههای دولتی مصرف بهینه آب در نظر گرفته شود، با اتخاذ تدابیر لازم سعی شود با کاشت درخت و بوته های سازگار با کم آبی از هدر رفت آب در ادارات جلوگیری کنند.

کلمات کلیدی



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها