یادداشت
گفتگو و گزارش

هنرستان کشاورزی «آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی» در کهگیلویه وبویراحمد تاسیس شد

هنرستان کشاورزی «آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی» در کهگیلویه وبویراحمد تاسیس شد

معاون آموزشی اداره آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد گفت: برای نخستین بار در استان کهگیلویه وبویراحمد هنرستان کشاورزی به نام آیت الله هاشمی رفسنجانی در شاخه کاردانش طی سال تحصیلی جاری تاسیس شد.

به گزارش افتوینوز به نقل از ایسنا، خدامراد دانش پایه افزود: این هنرستان با همکاری مرکز تحقیقات سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه وبویراحمد و اداره کل آموزش وپرورش استان در دو رشته مهارتی در سال تحصیلی جاری آغاز به کار نموده است.

وی بیان کرد: دانش آموزان هنرستان کشاورزی آیت الله هاشمی رفسنجانی در شهر یاسوج در دو رشته مهارتی کشت گیاهان دارویی و زعفران و تکثیر و پرورش ماهیان سردآبی مشغول تحصیل هستند .

معاون آموزشی اداره آموزش وپرورش شهرستان بویراحمد با بیان اینکه این هنرستان به شکل شبانه روزی اداره می شود، خاطرنشان کرد: طبق تفاهم نامه آموزش وپرورش ،مرکز تحقیقات سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه وبویراحمد در زمینه فضای فیزیکی و خوابگاهی این هنرستان همکاری خوبی داشته است که در خور تحسین وشایسته تقدیر است.

دانش پایه تصریح کرد: جلسات مشترکی پیرامون تاسیس این هنرستان با حضور مسئولان جهاد کشاورزی و آموزش وپرورش استان وشهرستان در دفتر مدیریت آموزش وپرورش شهرستان تشکیل و همه هماهنگی های لازم در این زمینه انجام گرفته است.

وی ادامه داد: با توجه به ظرفیت خوب استان کهگیلویه وبویراحمد در بخش کشاورزی و شیلات فارغ التحصیلان این رشته می توانند درآموزش و بهره وری بهتر در زمینه استفاده بهینه از این منابع ارزشمند که محور توسعه استان است نقش آفرین باشند.

معاون آموزشی اداره آموزش وپرورش شهرستان بویراحمد سیاست جدی وزارت آموزش وپرورش را توسعه رشته های مهارتی و فنی ذکر و اضافه کرد: در هر استانی با توجه به شرایط اقلیمی و متناسب با ظرفیتهای توسعه ای جهت اشتغال فارغ التحصلان جذب بازارکار برنامه ریزی می شود.

کلمات کلیدی



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها