یادداشت
گفتگو و گزارش

روز تولد کورش یک تاریخ ساختگی است/ کورش باطل ترین باطل ها است

روز تولد کورش یک تاریخ ساختگی است/ کورش باطل ترین باطل ها است

فردوسی از دیو و اژدها در شاهنامه نام برده اما نامی از کورش نبرده است.

به گزارش افتونیوز،ستار هدایتخواه دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی کهگیلویه و بویراحمد با بیان این که برخی بصر دارند ولی بصیرت ندارند افزود: بصیرت آن بینایی است که حیات ابدی خود را ادامه می‌دهیم و در طول تاریخ شیاطین تلاش می‌کنند بر باطل لباس حق بپوشانند.

وی با بیان این که در عصر فتنه‌ها هستیم خاطرنشان کرد: امروز می‌بینیم که در فضای مجازی باطل‌ترین باطل‌ها را بزک کرده و حق می‌نامند و یک تاریخ ساختگی که در هیچ منبع تاریخی چنین چیزی پیدا نمی‌شود می‌گویند روز تولد کورش است.

هدایتخواه در همین خصوص گریزی به تاریخ ساختگی 7 آبان زد و گفت: فردوسی که به قول خودش به عرب‌ها طعنه می‌زد و این قدر تعصب ایرانی داشت و 30 سال زحمت برای زبان فارس کشید از دیو و اژدها در شاهنامه نام برده اما نامی از کورش نبرده است.

این فعال فرهنگی گفت: باید بپرسیم که چرا از نظر بعضی کورش حق مسلم نام گرفت و چرا یهودی‌ها که فقط خود را آدم می‌نامند و بقیه را حیوان می‌دانند چرا نام کوچه و خیابان و هتل خود را کورش می‌گذارند و یا این که چرا تا قبل از دوره رضاخان نام هیچ یک از بزرگان ما را کورش نگذاشته‌اند در حالی که بر خود نام چنگیز و تیمور می‌گذاشتند.

وی افزود: در دوره‌ای هستیم که مسلم‌ترین حقایق را فراموش می‌کنند لذا اگر بصیرت نباشد حق و باطل را نمی‌توان فهمید و تشخیص دوست و دشمن بسیار سخت است.

هدایتخواه در بخش دیگری از اظهاراتش با بیان این که آن‌هایی که امام حسین را کشتند بنی‌امیه را نمی‌شناختند تصریح کرد: آن‌ها کسانی بودند که تحت تأثر فضای تبلیغاتی بنی‌امیه قرار گرفتند و جریان بنی‌امیه را در برابر امام حسین(ع) بر حق می‌دانستند./ فارس

کلمات کلیدی



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 15 نظر

  • 1 ناشناس 1396/8/19 1:23:0

    فردوسی میفرماید:بزرگش نخوانند اهل خرد/که نام بز گان به زشتی برد...

    پاسخ
  • 2 ناشناس 1396/8/11 12:58:23

    واقعامتاسفم.برای.نماینده.دوره قبل استان که اینگونه درآورد کورش بزرگ اظهار نظر میکند توکیو هستی

    پاسخ
  • 3 ناشناس 1396/8/9 17:28:25

    ای .........عرصه ی سیمرغ نه جولانگه توست  عرض خود می بری و زحمت ما می داری

    پاسخ
  • 4 مهدی 1396/8/9 10:42:9

    جناب اقای محترم در قران نامی از برف نبرده شده یعنی برف هم وجود نداره

    پاسخ
  • 5 ناشناس 1396/8/8 22:47:22

    خداوندا همه ما راآدم کن بخصوص آنهائی که دچار جهل اند جهل اندر جهل وجمود فکریند وهویت تاریخی ملت خود را انکار میکنند .

    پاسخ
  • 6 محمدرضا محبی 1396/8/8 22:33:4

    اگر این مطالب را یک آدم بی سواد می نوشت  جای نقد نداشت ..اما متاسفانه این مطالب را کسی نوشته که ادعای زیادی دارد ..خود را رهبر فرهنگی یک سلیقه ی سیاسی ..اجتماعی می داند .متاسفانه معلوم نیست یک حاکم دادگر چند هزار سال پیش چه هیزم تری به امثال هدایت خواه ها فروخته است که بعد از قرن ها تاب شنیدن شیوه..ی برخورد درست او را با  درک نمی کنند امروز مردم قضاوت میکنند و امثال هدایت خواه ها اگر بصیرت داشتند هیچ وقت یک حاکم دادگر را انکار نمی کردند ...کورش را ما بزرگ نکردهایم ..کورش خود بزرگ بوده است و رفتار و کردارش دربین ملل جهان ماندگار شده است ..

    پاسخ
  • 7 بویراحمدی 1396/8/8 22:28:9

    آقای هدایت خواه همین مقدار هم پیگیر اختلاسها و و و باش اگر راست میگی برای آنها حساسیت نشون بده

    پاسخ
  • 8 خان بالا 1396/8/8 21:55:15

    کورش یک نام نیست. در کسوت یک سردار نظامی و جنگجو و سلحشور نیز در نمی‌گنجد. چهره‌ای صرفاً سیاسی و سیاست‌پیشه و مرد سیاسی هم نیست. شهریار خرد و حکمت است و فرزند مردمانی حساس به آداب و ادب زندگی و اخلاق دینداری و منش دولت‌داری. کورش و هر شخصیت دیگری، با چنین اوصافی، متعلق به تاریخ و فرهنگ بشری ما در مقیاس جهانی است.

    پاسخ
  • 9 777 1396/8/8 21:36:26

    په مه هم سر کله ی یارو پیدا وا بید!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    پاسخ
  • 10 طاهری زاده 1396/8/8 10:39:47

    جناب هدایتخواه. در دوره ای هستیم که از ترس تفکرات کسانی مانند شما از "مسلم ترین حق ها" نمی توان حرف زد. کورش برای مردم یک اسطوره است. شما حتما معنی اسطوره را می فهمید. یک ملت آرمانها و ایده ها و باورهای خود را در قامت یک اسطوره تعریف می کند و آن را بزرگ می شمارد. شما که آدم فرهنگی هستید باید بیاندیشید که چرا مردم به قول شما با اینهمه ابهام درباره کوروش! اینقدر او را می ستایند؟ کورش نماد راست گویی، احترام به اعتقاد و باورهای دیگران (حتا با مخافت و ضدیت با باورهای خودش)، حق گویی و عدالت و برابری است. شما چرا بیراهه می روید؟  ... چرا نمی گویید از دست دروغ و ریا و چاپلوسی و تملق و حماقت و دزدی و ... بعضی ها، مردم به اسم کسی مانند کورش پناه برده اند!  اصلا فرض کن کورش وجود خارجی ندارد. اصلا لازم نیست که اینگونه هم باشد(گرچه هست و همین بارگاه و بناها و تاریخ جهانی شاهد است) شما باید پاسخ بدهی که چرا اینقدر کورش شده نماد راستگویی و عدالت و حقانیت و مردمداری و ...! مردم از چه به تنگ آمده اند که به کورش پناه می برند؟... شما انگار فقط بلدید همه چیز را انمار کنید! و بعد باورهای خودتان را با جزییات ساختگی بدون همین دلیلهایی که از کورش می طلبید، به خورد مردم می دهید. مسخره است که شما از یک اسم بقول خودتان ساختگی اینهمه واهمه دارید. اینهمه لشکرکشی برای منع مردم از حضور در پاسارگاد جای تامل دارد استاد! فاعتبرو یا اولوالابصار!

    پاسخ
  • 11 هالو 1396/8/8 10:12:22

    کورش کورش است ایرانی است هفتم آبان، سالروز ورود کوروش بزرگ به بابل می‌باشد.

    پاسخ
  • 12 Besharatjafari@yahoo.com 1396/8/8 7:33:44

    يك نفر انسان در قرن ٢١ با اين همه منابع و مراجع گوناگون و موثق چقدر ميتونه چشم و گوششو در برابر واقعيات  و حقايق  ببنده كه اينچنين در برابر واضحات مقاومت كنه. كينه و حسد تا چه اندازه وجود يك نفرو بگيره ك به خودش اجازه بده اينچنين عليه روشني بتازه. واي بر ما كه اين دار و دسته زماني تصميم سازان ما بوده اند. واي ادمي كه تا اين اندازه وجودش از تاريكي باشه.

    پاسخ
  • 13 بشارت 1396/8/8 7:28:1

    يك انسان چقدر ميتونه گمراه و ............ باشه و چشم. گوشش نسبت به مسلمات  و حقايق بسته باشه و در برابر واقعيت مقاومت كنه ك همچين وضوح و خورشيديو انكار كنه. واي به احوال ما ك اينها زماني تصميم سازان ما بوده اند. چقدر ما از واقعيات دور شديم و در تاريكي غرقه

    پاسخ
  • 14 بوذری 1396/8/8 2:44:12

    اقای محترم یه کم ازکتابهای تاریخ بخوان ببین چی نوشته کوروش رادنیا قبول دارند...ویک ایرانی هست...

    پاسخ
  • 15 اکوانیان 1396/8/8 1:58:27

    چه خوبه آدم درباره چیزی حرف بزنه که اطلاعات داشته باشه قبلش. حداقلی هم باشه کافیه تولد کورش؟!!!!! هفتم آبان، سالروز ورود کوروش بزرگ به بابل می‌باشد. بر اساس رویدادنامه نبونعید، در ۲۹ اکتبر (۷ آبان) سال ۵۳۹ پیش از میلاد کوروش وارد بابل شد. در رویدادنامه نبونعید اینچنین آمده است: در ماه اَرَخسمنو (Arahsamnu = ماه هشتم)، روز سوم (هفتم آبان ماه) کوروش به بابل اندر آمد. شاخه‌های سبز در برابر (زیر پای او) گسترده شد. این روز به مناسبت پایان تصرف امپراتوری بابل به دست سپاه هخامنشیان و پایان دوران ستمگری در جهان باستان انتخاب شده است .

    پاسخ
سایر اخبار
برگزدیدها