کمبود محیط‌بان در کهگیلویه و بویراحمد/ با استانداردجهانی فاصله داریم

کمبود محیط‌بان در کهگیلویه و بویراحمد/ با استانداردجهانی فاصله داریم

مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت: تعداد محیط بانان این استان برای حفاظت از مناطق تحت مدیریت با استاندارد جهانی فاصله زیادی دارد.

به گزارش افتونیوز به نقل از روابط عمومی محیط زیست استان، سید اسدالله هاشمی در نشست صمیمی مدیرکل حراست سازمان حفاظت محیط زیست با کارکنان محیط زیست کهگیلویه وبویراحمد افزود: حضور مسئولان کشوری که تا دیروز مردم و کارکنان آنان را پشت در های بسته تصور می کردند در میان کارکنان و مردم مایه دلگرمی مجموعه است و آن را به فال نیک می گیریم .

وی با اشاره به دو اقلیم متفاوت گرمسیر و سردسیر با فاصله های بسیار کم به هم در این استان، بیان کرد: مدیریت 312 هزار هکتار مناطق حفاظت شده تحت مدیریتی این اداره کل با 80 نفر محیط بان کاری جهادی است که با استاندارد جهانی فاصله زیادی دارد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به وجود 44گونه گیاهی اندومیک این استان خاطرنشان کرد: وجود 316گونه جانوری در پارک ملی دنا که دهمین ذخیرگاه زیست کره ایران و نخستین ذخیرگاه ثبت شده بعد از انقلاب و سطح استان خود موئید حساسیت و مسئولیت دو چندان مجموعه محیط زیست استان است.

هاشمی تصریح کرد: اعتقاد داریم که با کنار هم بودن بهتر و زودتر می توان مشکلات را حل کرد.

وی به سیاستهای رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در جلب مشارکت مردم در حفظ محیط زیست اشاره کرد و ادامه داد: فعال کردن 18تشکل زیست محیطی در استان کهگیلویه و بویراحمد خود موئید اجرای چنین سیاستهایی است.

همچنین رضا جزینی زاده، مدیرکل حراست سازمان حفاظت محیط زیست کشور نیز گفت: محور کار حراست در همه امور خصوصا" انتصاب افراد، قانون، اخلاق و شرع است و پیش بینی، پیشگیری و اطلاع رسانی از اصول کاری حراست هاست.

وی افزود: پیشرفتهای محیط زیست در دوران تصدی خان ابتکار بی نظیر است.

جزینی زاده مهمترین برنامه کاری حراست ها را ایجاد آرامش و حفظ امنیت روحی، روانی و شغلی مجموعه محیط زیست دانست و گفت: ایجاد صمیمیت، همدلی و جوی آرام بین همکاران مهمترین اولویت کاری خود و از سیاستهای سازمان است و بر اساس قانون با افرادی که مخیل نظم و آرامش باشند برخورد مناسب صورت خواهد گرفت.

مدیرکل حراست سازمان حفاظت محیط زیست کشور انتخاب مدیران جدید استانی را بر اساس سه اصل صداقت، کارایی و پاکدستی عنوان کرد و گفت: سیاست سازمان بر این است که حتی الامکان مدیران از بدنه سازمان و آشنا به مسائل محیط زیست و بر اساس شایسته سالاری انتخاب شوند.

جزینی زاده حفاظت از محیط زیست را مبتنی بر مشارکت مردم و استفاده از توان جوامع محلی و سازمانهای مردم نهاد را بسیار ضروری دانست و افزود: رویکرد زیست محیطی دولت تدبیر و امید حمایتهای جدی مقام معظم رهبری و حسایست خاص ایشان و حضور خانم دکتر ابتکار بعنوان ریاست این سازمان یک فرصت خاص است.

وی عنوان کرد: امروز شاهد این هستیم که محیط زیست ایران اسلامی به جایگاه اصلی خود نزدیک شده و در سطح بین المللی حساب ویژه ای برای محیط زیست ایران باز شده است که همه اینها مرهون تلاشهای خستگی ناپذیر ریاست سازمان و همراهی و همدلی یکایک پرسنل محیط زیست کشور است .

در پایان این دیدار جلسه ای پرسش و پاسخ با حضور مدیرکل حراست سازمان انجام شد.

کلمات کلیدی



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها