یادداشت
گفتگو و گزارش

اولویت در ایجاد روابط تجاری و سیاسی با کشورهای منطقه است

اولویت در ایجاد روابط تجاری و سیاسی با کشورهای منطقه است

هیچ نگرانی از امنیت اقتصادی در قوانین و روان سازی مسیرهای سرمایه گذاری در این استان وجود ندارد.

به گزارش افتونیوز، علی‌محمد احمدی در دیدار با سفیر کشور عمان در جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه، نگاه ما در کنار مناسبات سیاسی، ورود به همه عرصه ها بخصوص اقتصادی، تجاری و سرمایهگذاری است، گفت: اولویت ما در ایجاد روابط تجاری و سیاسی با کشورهای منطقه به خصوص کشورهای حوزه خلیج فارس است.

وی اظهار داشت: با عنایت به روابط خوب تاریخی که دو کشور ایران و عمان دارند و از کشورهائی است که در صدر روابط تجاری و اقتصادی، بازرگانی و توریسم در منطقه بوده و روابط قابل توجهی دارند، مایل هستیم فصل جدیدی از مناسبات وتبادلات اقتصادی مان را با کشور عمان گسترش دهیم.

استاندار تصریح کرد: ما این آمادگی و ظرفیت را داریم که هم در زمینه گسترش صادرات و هم سرمایه گذاری در بخش هائی که استان اولویت دارد با کشور عمان همکاری نمائیم.

احمدی بیان کرد: خوشحالیم در مرحله دوم سفر شما به کهگیلویه وبویراحمد، ظرفیت های این استان با عمق بیشتری شناخته شده باشد و برای سرمایه گذاری در آینده نزدیک برای این استان برنامه ریزی لازم به عمل آید.

استاندار عنوان کرد: با توجه به اینکه من دانش آموخته اقتصاد هستم و برای تجارت و سرمایه گذاری اهمیت خاصی قائل می باشم، این اطمینان را به سفیرمی دهم که بیشترین حمایت ها را با کسانی که در زمینه ها مختلف در استان سرمایه گذاری می کنند به عمل آورم.

مقام ارشد اجرائی کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: امیدواریم که سفیر با برداشت و نگاه درست و مثبتی از ظرفیت ها و مزیت های این استان، بستری  را آماده سازند که نمونه ای از همکاری این استان میانی کشور(کهگیلویه وبویراحمد) با کشور همسایه مان عمان در حوزه خلیج فارس باشد.

احمدی گفت: مطمئن باشید که هیچ نگرانی از امنیت اقتصادی و در قوانین و روان سازی مسیرهای سرمایه گذاری در این استان وجود ندارد.

وی افزود: ما در سطح کلان ظرفیت های لازم را برای گسترش روابط بین المللی و جذب سرمایه گذار خارجی به ویژه در دوره پسابرجام فراهم کردیم.

به گفته استاندار، درست در شرایطی هستیم که بسیاری از کشورها مایلند بیایند و با ما سرمایه گذاری کنند، اما اولویت ما کشورهای همسایه و مسلمان است.

احمدی خاطرنشان کرد: کهگیلویه وبویراحمد ظرفیت های درمانی و پزشکی دارد که در کنار طبیعت گردی و دیگر ظرفیت های آن بسته ای آماده و ارائه خواهیم داد.

سفیر کشور عمان هم گفت: در راستای روابط گذشته دو کشور عمان و ایران در تلاشیم تا این روابط و مناسبات در همه زمینه گسترش یابد و قطعا این روابط در زمینه های مختلف در این استان هم قابل انجام است.

وی اظهار داشت: این استان به دلیل اینکه به بندر و به کشور عمان نزدیک است، مشتاق توسعه روابط با آن هستیم و جنبه های خوبی برای سرمایه گذاری دارد و به این منظور به این استان سفر کردیم.

کلمات کلیدی



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها