-
پرسشهای صریح در باره سقوط بالگرد رئیسی
یادداشت سایر رسانه ها
-
تقصیر را گردن مسئولین قبلی نیندازید!
میلاد یزدانپناه
-
انتظار توسعه کهگیلویه بزرگ با نمایندگی موحد سرابی بیش نیست
سید علیرضا تقوی دوست
-
واکنش فعال اجتماعی به خبر شکایت موحد از وزارت نفت/ چه اتفاقی برای امید و اعتماد عمومی میافتد؟!
رفعت کاظمی
-
پشت پرده حاشیه سازی ها علیه هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد/ لطفا ما را متفاوت ببینید
محمد رخ فیروز
-
آقای استاندار زمان خداحافظی فرا نرسیده است؟
محمد نجفی نژاد
-
یاسوج فاقد المانهایی با موضوعات ادبی و فرهنگی است
یادداشت مخاطبان
-
سعدی؛ جامعهشناسی شاعر
امراله نصرالهی
-
از زندگی تا مرگ؛ در سوگ برادر/ «جمال» همه دار و ندار ما بود
محمد طاهر اکوانیان
-
انتخابات در کهگیلویه و مسئولیت جامعه (قسمت دوم)
نوروز پرندوار
- «پل چهارم بشار یاسوج» همچنان در پیچ و خم وعدهها
- آفت پروانه سفید برگخوار درختان تنومند زاگرس را به زانو در میآورد / ابتلای ۶۰ هزار هکتار جنگلهای کهگیلویه به آفت
- روایت کوتاه اَفتونیوز از زندگی پر مشقت مادر دهدشتی و دو فرزند معلولاش
- حال و روز جنگل های زاگرس خوب نیست/ امکان زادآوری درختان آن را به صفر رسیده است/قُرق بانی منطقی نیست
- حمله ملخ ها به روستای« جلاله» / ماجرا چیست؟
- خانههای دولتی دهدشت در قُرق یک لیست ۳۰ نفره/ راه و شهرسازی کهگیلویه آییننامه تخلیه منازل سازمانی را مطالعه کند
- آخرین اخبار از بیماری تب مالت در دیشموک
- امید معتمدی: شعر من زاییده «عشق» و«تنهایی» است/ اعتقادی به انتخاب اسم برای اشعارم ندارم/ با نوشتار زبان لری به دستورالعمل دستور فارسی مخالفم
- کاسبی با سلامت شهروندان با کلینیکهای غیرمجاز در یاسوج/ به نام زیبایی به کام سودجویان
- ابتلای بیش از ۴۰ نفر از اهالی روستای«رودریش» به یک بیماری/ «دیشموک» در تسخیر « تب مالت»
شکاف در میان جامعه با اتفاقات7 آبان؛پاسخی بر یادداشت حمیده هدایتخواه
با گسترش رسانههای جمعی در ایران در دهههای اخیر، موجی از گرایش عموم مردم به سمت آگاهی از تاریخ ایران پیش از اسلام پدید آمده است؛ اما آیا موضوع به همین سادگی است؟! یا موضوع تنها شناخت چند پادشاه هخامنشی و ساسانی یا فتوحات یا رفتار آنها، آن هم صرفاً از سر کنجکاوی است؟!
این که کورش که بود و چه کرد یا بعدها در سایر ادیان، مذاهب و فرهنگها چگونه مطرح شده است، بماند بر عهده متخصصان باستانشناسی، کارشناسان متون باستانی، دینپژوهان یا اسطورهشناسان؛
اما آن چه باید برخورد ما را با پدیدهای چون وضعیت ٧ آبان مشخص کند، شناخت ریشههای رفتاریست که قالب نافرمانی مدنی به خود گرفته است. ۷ آبان، روز تولد کوروش باشد یا نه، اصلاً کوروش واقعیت حقیقی یا اسطورهای داشته باشد یا نه، مهم نیست؛ بلکه مهم آنست که کسانی همسنگ آقای هدایتخواه، او را دروغ میپندارند و اصرار دارند که این پندار را به هر نحوی ولو با توسل به زور هم که شده، به باور عموم تحمیل کند.
برخی افراد بودند که نقد های خود را بدون تجمع و هیاهو بیان میکردند این افراد همان کسانی خواهند بود که میتوانستند نقادی و اعتراض را به سبکهای دیگری، غیر از تجمع در پاسارگاد به مردم بیاموزند؛ اما هرگاه دست آنان از نقد و نقادی کوتاه میشود، زبان منکران خواستههای مردم دراز میشود و کار به اقدامات بیهوده ای شبیه آنچه شاهدش بودیم نمی کشید.
مردم ما نیازمند آموختناند. فقر، بیکاری، فساد، ترویج فحشا، خشونت و... کمر اجتماعی را که شما خواهان احیای فرهنگ ملی اسلامی آن هستید را شکسته است. هیچ کس به هیچ کس پاسخگو نیست و عرصه سیاست و قدرت مملکت ما تبدیل به بازار کاسبی و سهمخواهیِ دایرهای محدود شده است که جز انباشت سرمایه خود، هدف دیگری متصور نیست.
من
این جا
استان کهگیلویهوبویراحمد
شهر یاسوج
با جوانیِ تباه و زندگی از دست رفته که گاه نه حق اعتراض دارم و نه صدایی برای فریاد زدن، فقط و فقط میتوانم خودم را به کوچه علیچپ بزنم و حتی لحظهای به آن چه شما میگویید نگاه نمیکنم. مهم اینست من در میان جمعی فریادم را بزنم که از گفتن آن به تنهایی میترسم و این جمع میتواند مرا پوشش امنیتی بدهد.
مجال دعوا بر سر حقانیت این و آن نیست از کوروش بزرگ، سندی به جامانده و از حضرت محمد،(ص) سند دیگری که البته قصدم قیاس این دو سند نیست اما اگر من خواهان آنم که کارتونیست ایتالیایی خود را برای توهین به مقدساتم ملامت کند باید بیاموزم من هم حق اهانت به مقدسات حتی یک نفر دیگر را هم ندارم. انکار و حصر و تهدید راههای آموختن هیچ چیز جز لجبازی نیست و بدترین امکان، لجباز کردن جماعتی از انسانهاست. جماعتی که چشم در برابر چشم میخواهد اما نمیتواند.
دو قطبی خطرناکی که جامعه ما را تهدید میکند، دو قطبی ایرانی اسلامی نیست؛ دو قطبی قانون و بیقانونی است. دوقطبی شرافت و رذالت است. دو قطبی محرومیت و اشرافیت است. دو قطبی زیلایی و پاستور است و هزاران دوقطبی دیگری که در زیرزمین سرد و نمور و غمزده برج بلند دمکراسی نصیب همه آسیبدیدگان شده است.
قصدم تائید یا تکذیب سخنان گذشته نبود؛ بلکه تنها یادآوری این مسئله بود که اینچنین برخوردهای حذفی فقط شمارِ دفعاتِ زد و خورد ایدئولوژیک شما و سایر اقشار را افزایش خواهد داد؛ و شکاف عمیق میان شما سهمیهداران را با سایر اقشار جامعه روزبهروز نمایان تر خواهد ساخت. نه انکار تاریخ، نه انکار تاریخنگاران و نه انکار بخش عظیمی از مردم نیز درد شما را درمان نخواهد ساخت.
و اتفاقا همین شکاف عمیق میان من و شما، شما را از درک انگیزه تجمع کنندگان پاسارگاد محروم میسازد.
نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.
- 1 بزرگداشت شهدای خدمت برگزار می شود/+زمان و مکان
- 2 افزایش ۳۵ درصدی اعتبارات دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در حوزه بهداشتی
- 3 محکومیت یک موسسه دندان پزشکی در یاسوج
- 4 روایت رئیس سازمان امور عشایر کشور از بازدید شهید رئیسی از کارخانه قند یاسوج
- 5 ثبت نام۸۶۶۴ مادر دارای سه فرزند در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان کهگیلویه و بویراحمد
- 6 برگزاری انتخابات سازمانهای مردم نهاد کهگیلویه و بویراحمد
- 7 ۳ هزار و ۲٠٠ شهروند کم شنوا یا ناشنوا در کهگیلویه و بویراحمد داریم
- 8 واحدهای تولیدی کهگیلویه و بویراحمد با مشکل نبود نقدینگی مواجهند
- سرپرست جدید جهاددانشگاهی کهگیلویه و بویراحمد منصوب شد
- میدانداری میانهروها و مستقلین در بهارستان/ صحبتهای منتخبین تبریز، اردکان و بویراحمد
- شعب نمایندگان استان در مجلس مشخص شد/ آییننامه مجلس درباره بررسی اعتبارنامه نمایندگان چه میگوید؟
- انتصاب فرمانده جدید ناحیه مقاومت بسیج باشت/ درخواست امام جمعه از جانشین سپاه فتح چه بود؟
- قطعی و نوسان برق در گچساران مردم را کلافه کرد/ تابستان سخت در انتظار گچساران؟!
- آقای موحد؛ از دست دوستانت به دشمنان پناه ببر!
- احیای ۶۴ واحد صنعتی در کهگیلویه و بویراحمد در دولت سیزدهم
- اربابان احزاب سیاسی اصولگرای استان برای انتخابات ریاست جمهوری به خط می شوند
- آبرسانی به ۱۰۷ روستای استان از محل اعتبارات محرومیت زدایی
- اجرای سد آبریز نیازمند ۳ هزار میلیارد تومان است
نظرات ارسالی 4 نظر
شما چکار دارید این متن رو کی نوشته ...بلکه به معنا و پیام متن توجه کنید که واقعیت حقیقی جامعه را منعکس نموده است ....واقعیتی که خیلی ها زمانی معنی اش را می فهمند که خیلی دیر شده و زمزمه ها به فریادهای بی پایان برسد ..
پاسخباسلام اتفاقا مطب مختصر و پاسخ بسیار خوبی بود خانم میرفردی قلم بسیار خوبی دارن و نیاز نیست کسی براشون مطلب بنویسه
پاسخبحث تاریخی و دینی را شما چرا به سیاست ربط می دهید و بعدش هم تو این مطلب را خودت ننوشتی بلکه یکی نوشتش وبه اسم تو تو سایت نوشتنش
پاسخخواهر بزرگوارم! من هم یاداشت حضرتعالی را خواندم و هم یادداشت خانمی که نقدشان کرده اید. ممنون از این که آنچه در ذهن و دل دارید نوشتید اما اشکال شما در این است که همه چیز را از دریچه ی سیاست میبینید. خانم هدایتخواه یک بحث تاریخی داشتند که البته اسناد و اربابانشان را هم آوردند.ممکن هم هست که گزاره هایی که مطرح کردند درست یا نادرست باشد.من کاری با این ندارم.اما شما بدون اینکه یک کلمه آن متن را نقد کنید و دلیل بیاورید صرفا دست به تصفیه حساب سیاسی زده اید. ایکاش یاد میگرفتیم که حساب چنین بحث هایی را در حلقه های تخصصی بحث و گفتگو و نه چاقوکشی های ژورنالیستی یکسره میکردیم.
پاسخ