یادداشت
گفتگو و گزارش

نایاب شدن گندم دیم کشت پاییزه در بویراحمد/ توضیحات معاون جهادکشاورزی استان

نایاب شدن گندم دیم کشت پاییزه در بویراحمد/ توضیحات معاون جهادکشاورزی استان

در حالی که فصل کشت گندم در بویراحمد آغاز شده است که کشاورزان با کمبود شدید گندم کشت دیم در این شهرستان مواجه شده اند.

به گزارش افتونیوز، در حوزه بویراحمد دو نوع گندم آبی و دیم کشت می شود که با توجه به استقبال مردم از نوع دیم آن این نوع گندم با کمبود شدید در بازار مواجهه شده است به گونه ای که تقریبا نایاب شده است.

نمونه گندم مناطق گرمسیری در بازار موجود است اما این گندم مناسب حوزه سردسیری استان نمی باشد و مستلزم کشت نوع خاص گندم این منطقه که به آذر 2 مشهور است می باشد.

معاون توزیع و بهبود نهادهای جهادکشاورزی استان در این خصوص به خبرنگار ما گفت: با توجه به آموزشهایی که از قبل انجام شده است کشاورزان نسبت به استفاده از بذور اصلاح شده ترغیب شده اند.

شهرام عسکری بیان داشت: با ابلاغ دستورالعمل های وزارتخانه و همچنین کار جهادی که در استان انجام شد کشاورزان با آموزشهایی که در کلاسهای ترویج این اداره کل دریافت کردند نسبت به کشت بذرهای اصلاح شده توجیه شدند.

وی افزود: سال گذشته بیش از 6000 تن گندم در حوزه بویراحمد توزیع شد ولی امسال بیش از 8000 تن بذر اصلاح شده توزیع شد که نسبت به پارسال رشد قابل قبولی داشت.

معاون جهادکشاورزی استان تصریح کرد: هر چند توزیع گندم اصلاح شده در حوزه بویراحمد رشد قابل توجهی داشت اما اکنون این کمبود وجود دارد و با رایزنی های صورت گرفته بیش از 300 تن گندم نیز برای کشت پاییزه در حوزه بویراحمد تقاضا شده است.

عسکری کمبود گندم را مربوط به کل کشور می داند و می گوید: آموزشهای انجام شده مردم را به کشت گندم و بذر اصلاح شده ترغیب کرد و این اشتیاق مردم ما را غافلگیر کرد.

این مسئول در جهادکشاورزی قول داد مشکل گندم دیم حوزه بویراحمد تا کمتر از ده روز آینده بر طرف می شود.

کلمات کلیدی



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها