یادداشت
گفتگو و گزارش

نوروزی: سه درصد پروژه های نیمه تمام کشور در کهگیلویه و بویراحمد است/ بودجه ۹۷ تبلور وعده‌های انتخاباتی رئیس جمهور است

نوروزی: سه درصد پروژه های نیمه تمام کشور در کهگیلویه و بویراحمد است/ بودجه ۹۷ تبلور وعده‌های انتخاباتی رئیس جمهور است

در حالی که تنها ساعتی از تقدیم لایحه بودجه کشور به مجلس توسط رییس جمهور نگذشته بود رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان در جمع خبرنگاران حاضر شدو به تشریح وضعیت بودجه 97 کشور پرداخت.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: 1800 پروژه نیمه تمام در سطح این استان وجود دارد که 3 درصد پروژه‌های نیمه تمام کشور است .

حسن نوروزی افزود: بودجه سال ۹۷ تبلور وعده‌های انتخاباتی رئیس جمهور در حوزه‌های اشتغال، حرکت به سوی کاهش فقر مطلق و اجرای عدالت اجتماعی و حضور بخش خصوصی در اقتصاد است .

وی منابع عمومی بودجه دولت در این لایحه را ۳۶۸ هزار میلیارد تومان دانست و بیان کرد: این بودجه از سه محل درآمدها با ۱۹۳ هزار میلیارد تومان، ۱۰۱ هزار میلیارد تومان از محل فروش نفت و ۶۸ هزار میلیارد از محل واگذاری دارایی‌ها و فروش اوراق و اسناد خزانه تامین می‌شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به هزینه‌کرد منابع عمومی بودجه سال ۹۷ خاطرنشان کرد: ۲۷۶هزار میلیارد تومان از بودجه امسال صرف اعتبارات هزینه‌ای می‌شود، ۶۰ هزار میلیارد تومان صرف تملک دارایی و سرمایه‌ای و ۳۱ هزار میلیارد تومان هم به سود و بهره اوراق اختصاص داده می‌شود .

نوروزی با اشاره به اینکه بیشترین بودجه عمومی دولت صرف اعتبارات هزینه‌ای و پرداخت حقوق کارکنان دولت می‌شود، ادامه داد: توقعات از دولت باید در حد توان باشد .

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: دولت در سال ۹۷ قرار است در موضوع هدفمندی یارانه‌ها تجدید نظر کند که با اجرای این طرح حدود ۱۹ هزار میلیارد تومان از منابع دولت آزاد خواهد شد .

نوروزی تاکید کرد: رویکرد دولت در سال جاری برداشت از صندوق توسعه ملی برای برخی مصارف عمرانی خاص است که از این محل ۲۰ هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده است .

وی گفت: این مبلغ قرار است به طرح‌های آبیاری تحت فشار برای ایجاد اشتغال بخش کشاورزی، آبرسانی به روستاها، تقویت بنیه دفاعی کشور، توسعه سواحل مکرون، ساماندهی حمل و نقل عمومی، مقابله با ریزگردها، بافت فرسوده، محیط‌زیست، تصویه بدهی پاداش پایان خدمت کارکنان آموزش و پرورش و ایجاد اشتغال اختصاص داده شود .

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: ۱۰۰درصد بودجه استانی سال ۹۷ قرار است مبتنی بر عملکرد دستگاه‌ها توزیع شود که این یکی از ویژگی‌های بودجه سال آینده است و توجه به برنامه ششم توسعه، رویکرد ایجاد اشتغال، اجرای عدالت اجتماعی و حرکت به سمت کاهش فقر مطلق و افزایش اعتبارات استان‌ها از دیگر ویژگی بودجه آینده است .

نوروزی با اشاره به کاهش ردیف متفرقه بودجه از 337 به 138 ردیف افزود: از دیگر رویکرد بودجه سال آینده افزایش شفافیت در آن است .

وی با اشاره به وضعیت اعتبارات قانون استفاده متوازن تصریح کرد: مبلغ در نظر گرفته شده از محل این قانون برای استان کهگیلویه و بویراحمد 281 میلیارد تومان است که 29 درصد آن تخصیص یافته است .

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه 1800 پروژه نیمه تمام در سطح استان وجود دارد، اضافه کرد: در کل کشور 71 هزار پروژه نیمه تمام عمرانی وجود دارد که 3 درصد پروژه‌های نیمه تمام سطح کشور در کهگیلویه و بویراحمد است.

کلمات کلیدی



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها