یادداشت
گفتگو و گزارش

تخریب قبرستان به وسیله بولدزر توسط اداره اوقاف و امورخیریه توهین به یک طایفه است/تصاویر

تخریب قبرستان به وسیله بولدزر توسط اداره اوقاف و امورخیریه توهین به یک طایفه است/تصاویر

برای ساخت زائر سرا حاضر هستیم در هر مکان دیگری که اداره اوقاف بخواهد زمین بدهیم

به گزارش افتونیوز، اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کهگیلویه در اقدامی بسیار عجیب خود به بهانه احداث ساخت یک زائر سرا در جوار بارگاه امامزاده آقامیر قصدتخریب قبرستان قدیمی طایفه طاس احمدی را دارد.که توسط استاندار و نماینده سابق مردم کهگیلویه ساخت و ساز در این قبرستان غیر قانونی اعلام شده بود

این اقدام در روزهای گذشته مورد اعتراض بزرگان و جمع زیادی از طایفه طاس احمدی قرار گرفت و باعث تجمع آنها در محل احداث این زائر سرا شده است.
روح الله قبادپور مدیر اوقاف شهرستان کهگیلویه به خبرنگار تابناک گفت؛ برای رفاه حال شهروندان و زائرین عزیز اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قصد دارد در جوار بارگاه امامزاده آقامیر یک خانه زائر یا زائر سرا احداث نمایند و با توجه به اینکه محل احداث این زائر سرا جزء موقوفات اوقاف می باشد تصمیم گرفته شد که در این محل یک زائر سرا احداث نماییم.
بزرگان طایفه طاس احمدی نیز در این مورد عنوان کردند که این قبرستان از حدود صد سال پیش تاکنون محل دفن عزیزان ما بوده است و عزیزان زیادی را تا چند سال پیش در این قبرستان دفن نمودیم و اجازه ساخت زائر سرا را در زمین خود (قبرستان) نمی دهیم و انجام این کار در واقع توهینی به عزیزان آرمیده در این قبرستان است.
حاج رضا آرام یکی از بزرگان طایفه طاس احمدی به خبرنگار تابناک گفت؛ طایفه طاس احمدی از مسئولین محترم نظام  جمهوری اسلامی انتظار دارد که از روی عدل و عدالت قضاوت و نظارت نمایند، همچنان که ما ادعای مسلمانی داریم قبرستان بقیع که ۱۴۰۰ سال پایدار و به جای خود باقی است ما هم انتظار داریم که آثار اجدادمان بوسیله بولدزور و بیل مکانیکی از بین نرود.
حاج رضاآرام افزود: همچنان که ما طایفه خدمتگزاری به نظام  جمهوری اسلامی بودیم و زمین احداث بیمارستان، جهاد کشاورزی، دانشگاه ها و همه ارگان های دولتی را فقط برای نشان دادن میزان وفاداری خود به انقلاب وقف نمودیم انتظار داریم قطعه زمینی را که اجدادمان در آن آرمیده اند را حفاظت و احترام کنند.
آرام گفت: در سالهای گذشته در نامه ای به مقام معظم رهبری درخواست نمودیم که در زمین این قبرستان هیچ گونه ساخت و سازی نشود و با سفر حجت الاسلام بزرگواری نماینده سابق و دکتر خادمی استاندار پیشین در نامه ای ساخت و ساز در این قبرستان را غیرقانونی اعلام کردند.
این بزرگ طایفه طاس احمدی به نمایندگی از طرف طایفه از مسئولین درخواست نمود برای ساخت زائر سرا حاضر هستیم در هر مکان دیگری که اداره اوقاف بخواهد زمین بدهیم تنها به این شرط که به اجدادمان احترام بگذارند و در محل این قبرستان هیچ ساخت و سازی نکنند./تابناک
 
کلمات کلیدی



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 14 نظر

  • 1 شهروند چرامی 1396/9/30 1:37:27

    باسلام می شود قبرستان را تخریب نکرد و زائر سرا نیز ساخت مگه میخاین پارکینگ درست کنید که قبرها راخراب می کنید دور قبرها شناژ بزنید و در 2متری مسقف کنید بعد بالایش را زائر سرا کنید اگه هدف دیگه ای را دنبال نمی کنید

    پاسخ
  • 2 شهروند دهدشتی 1396/9/29 18:43:40

    باید به مالکان و کسانی ک تمدن این منطقه به آنها وابسته است احترام گذاشت... متاسفیم برای فرماندار و اداره اوقاف

    پاسخ
  • 3 بچه بلاد شاور 1396/9/29 3:1:9

       شرم اوره  مرده مسلمان حرمت داره 

    پاسخ
  • 4 سید 1396/9/29 0:17:52

    امام زاده خودش تو زمین مردمه

    پاسخ
  • 5 ناشناس 1396/9/28 23:31:8

    هرچه را برای خود و نیاکان خود می پسندیم -----برای دیگران و نیاکان آنها هم بپسندیم هر چه را برای خود نمی پسندیم ---------------------------- برای دیگران هم نپسندیم

    پاسخ
  • 6 موسوی ن 1396/9/28 23:29:20

    هیچ گاه حرمت شکنی عاقبت خوبی نداشت و الان هم نباید حرمت این طایفه شکسته شود زائر سرا رو جای دیگه بسازند البته تبدیل یک قبربه بارگاه هم پسندیده نیست

    پاسخ
  • 7 ناشناس 1396/9/28 23:27:43

    زمین قبرستان که براى دفن اموات مسلمانان وقف شده باشد و احداث بنا در آن موجب نبش یا هتک حرمت قبور علما و صلحا و مؤمنین شود .لذا تغییر و تبدیل و ساخت تأسیسات و بنای جدید در آن جایز نیست.

    پاسخ
  • 8 جعفر آرام 1396/9/28 22:13:46

    واقعا جا داره خسته نباشید و احسنت گفت به حاج رضا آرام که در مشکلات طائفه پیش قدم میباشد

    پاسخ
  • 9 روح الله غنایی 1396/9/28 20:34:20

    تخریب کاراشتباهی هست اون هم قبرستانی که درگذشتگان ایل بزرگ طاس احمدی‌ میباشد.ایلی که خودروزی صاحب این شهربودند.

    پاسخ
  • 10 ناشناس 1396/9/28 17:1:0

    اگر زمین مال امامزاده باشد ربطی به طائفه خاصی ندارد پس تخریب اشکال ندارد

    پاسخ
  • 11 ناشناس 1396/9/28 15:53:20

    نیاکان همه انسانها محترم و ارزشمند است.سعی کنیم به مقبره درگذشتگان مردم بی احترامی نکنیم.

    پاسخ
  • 12 ناشناس 1396/9/28 15:38:8

    آقایان اوقاف استان ، شما تکلیف موقافات ثبت شده رو معلوم کنید و به بهانه ی تجاری سازی از خانه ی خدا کاسبی نکنید قبرستان آقا میر پابرجاست. آقای جنتی پور؛ امامزاده بی بی رشیده و شاه حمزه و امیر شهریار و امیر ولی و خیلی از امامزادگان واجب التعظیم و تکریم ساختمان مناسبی ندارند حالا چگونه شما دلتان برای ساخت زائر سرای امامزاده آقامیر دلواپس شده؟ شما از ساخت ساز آقای عزیزی هراس دارید که طایفه ای را تحت فشار قرار داده اید؟ آقای جنتی پور؛ شما نذورات مردم را که به صندوق امامزادگان جلیل القدر واریز میکنند مدیریت بفرمائید آقامیر هم زائر سرایش ساخته خواهد شد.

    پاسخ
  • 13 شهروند 1396/9/28 13:37:20

    واقعا متاسفم برا اداره اوقاف که به طایفه ای که مالک این شهر وحق بسیار بزرگی به گردن این شهر دارند توهین می کنند .ازمسولین محترم خواهشمندیم برا ی جلوگیری از تنش ونا ارامی شهروندان از تخریب وساخت ساز در این قبرستان خودداری کنید .

    پاسخ
  • 14 شهروند 1396/9/28 13:10:15

    اگر قبر ..............با بولدزر تخریب شود با قبور طایفه مشایخ اقای پوزش چه نظری دارند

    پاسخ
سایر اخبار
برگزدیدها