یادداشت
گفتگو و گزارش

دستگاههای اجرایی استان جهت مقابله با آنفلوانزای فوق حاد پرندگان آمادگی داشته باشند

دستگاههای اجرایی استان جهت مقابله با آنفلوانزای فوق حاد پرندگان آمادگی داشته باشند
باید قبل از ورود آنفلوانزای به بدن انسان، معدوم سازی طیور تا شعاع پنج کیلومتر را عملیاتی کرد

مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد از راه اندازی قرنطینه در منطقه "پل کتای" شهرستان دنا در راستای کنترل آنفلوانزای فوق حاد پرندگان خبر داد.

به گزارش افتونیوز، عبدالله بهمنش، در جلسه ستاد بحران استان افزود: با توجه به اینکه آمارها از درگیری برخی از استان های همجوار با آنفلوانزای پرندگان خبر می دهد، راه اندازی قرنطینه و کنترل در مبادی مختلف استان ضروری است .

وی بیان کرد: این بیماری، بیماری مشترک خطرناک است و در حال حاضر تا اصفهان درگیر شده است و به احتمال بالا در روزهای آینده استان ما نیز درگیر خواهد شد .

مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: نیاز است که از قبل آمادگی داشته باشیم که خسارات و خطر انسانی را کاهش دهیم .

بهمنش تصریح کرد: هرجایی که بیماری آنفلوانزا تشخیص داده شود، باید سریع معدوم سازی انجام شود و بیش از ۶۰ کشور درگیر این موضوع است که سیستم مراقبت دارند و این به غیر از آمار کشورهای آفریقایی و کشورهایی است که سیستم مراقبت ندارند .

وی ادامه داد: باید قبل از ورود به بدن انسانی، معدوم سازی طیور تا شعاع پنج کیلومتر را عملیاتی کرد .

مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد از پرداخت ۱۶۰میلیون تومان خسارات معدوم سازی در سال گذشته خبر داد و عنوان کرد: توسعه پایدار با تحقق بهداشت و سلامتی به دست می آید و باید به این حوزه توجه کرد .

بهمنش با بیان اینکه دست به دست کردن پرندگان و همچنین زنده فروشی کنترل ویژه را طلب می کند، تاکید کرد: راه اندازی قرنطینه "پل کتا" ضروری است و همکاری دستگاه های انتظامی و خدمات رسان نیز  لازم است .

وی از شناسایی هفت کانون آنفلوانزا طی سال گذشته در مناطق مختلف استان خبر داد و بیان کرد: تامین اعتبارات برای کنترل لازم است و باید مبادی ورودی و خروجی کنترل شود و از فروش مرغ زنده خودداری شود .

مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: بیش از۱۸۰محل فروش مرغ زنده در شهرستانهای بویراحمد و دنا جمع آوری شده است اما در شهرستان کهگیلویه ۶۲ واحد همچنان فعال است .

کلمات کلیدی



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها