یادداشت
گفتگو و گزارش

شورای فرهنگ عمومی یا شورای اجلاسیه‌ها؟!

شورای فرهنگ عمومی یا شورای اجلاسیه‌ها؟!

ساده ترین و دم دستی ترین راه برای حل معضلات فرهنگی و معرفی فرهنگ متعالی، از نگاه مسئولین و دستگاههای فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد، برگزاری همایش و اجلاسیه است! صحبتی که اخیراً دهبانی پور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشست شورای فرهنگ عمومی استان بیان داشت، موید ادعای بنده است:

«برگزاری همایش ها و کارگاه های آموزشی با محتوای سبک زندگی ایرانی و اسلامی یکی از از مهمترین برنامه ها در این راستاست!» ایرنا

و یا نمونه دیگری که از سوی فتاح محمدی(معاون سیاسی امنیتی استاندار) در همین نشست مطرح شد، برگزاری اجلاسیه نماز، اخر آذرماه در یاسوج است! یعنی توان این همه دستگاه فرهنگی و تریبون های متعددِ پرنفوذ و بودجه های کلانی که در اختیارشان است، صرفاً برگزاری همایش های گتره ای در طول سال و چاپ بروشور و سخنرانی های فرمالیته است و والسلام!؟

لازم است که شورای فرهنگ عمومی استان، گزارشی از نتیجه برگزاری این همایش ها که با عناوین دهن پُر کن هم برگزار می شود، به رسانه ها ارائه دهد و دقیقا به صورت مصداقی و نه کلی و گزارش کاری! بگوید که چه کردند!

و نکته پایانی که بسیار مهم است:«طبق ماده ۱۰ آیین نامه شورای فرهنگ عمومی استان مصوب ۵۸۱ مین، جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی مورخ ۲۹/فروردین۱۳۸۵، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان موظف است، بودجه و اعتبارات سالانه مورد نیاز شورای فرهنگ عمومی استان را به پیشنهاد شورای فرهنگ عمومی استان در اعتبارات استان منظور نماید!» این یعنی علاوه بر بودجه ها مصوبی که سالیانه در اختیار دستگاه های متعدد فرهنگی قرار می گیرد، بودجه ی دیگری هم در صورت وجود مصوبه در شورای فرهنگ عمومی استان، در اختیارشان قرار داده می شود!

جهت استحضار خوانندگان محترم، اسامی برخی از اعضای حقوقی و حقیقی این شورا: امام جمعه مرکز استان به عنوان رئیس شورا استاندار به عنوان نایب رئیس شورا رئیس سازمان تبلیغات اسلامی استان مدیر کل سازمان صدا و سیمای مرکز استان یک نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی استان به انتخاب مجمع نمایندگان استان مدیر کل اطلاعات استان فرمانده نیروی مقاومت بسیج مرکز استان سه نفر از شخصیت های معتبر فرهنگی و هنری استان و…..

برای آشنایی کامل با ماهیت و وظایف این شورای بسیار مهم و کلیدی، لینک زیر را لمس کنید: http://yon.ir/OvJwX

کلمات کلیدی



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها