یادداشت
گفتگو و گزارش

سد کوهبرد 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارد

سد کوهبرد 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارد

سال جاری 450 میلیارد ریال از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری و نفت برای این طرح در نظر گرفته شده است.

به گزارش افتونیوز، نماینده مردم شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به روند اجرایی خوب سد کوهبرد سال 1397 مرحله آبگیری این سد آغاز خواهد شد

عدل هاشمی اظهار داشت: سد کوهبرد بیش از 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی بیان کرد: طرح احداث سد مخزنی کوهبرد به‌منظور توسعه کشاورزی در محدوده دشت‌های اطراف روستاهای پایین دست برای کنترل و تنظیم سیلاب رودخانه کوهبرد در دست اجرا قرار گرفته است.

هاشمی تصریح کرد: سد مخزنی کوهبرد از مهم‌ترین پروژه‌های حوزه آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه است که برای تأمین آب بیش از 300 هکتار از زمین‌های زراعی و تشنه جنوب شرق دهدشت ساخته شد.

وی بیان کرد: مساحت محدوده آبریز در ساختگاه این سد حدود 39 کیلومتر، آورد سالانه رودخانه در محل سد حدود سه میلیون متر مکعب و حجم مخزن سد دو و نیم میلیون متر مکعب است.

هاشمی آبیاری دشت‌های اطراف روستای کوهبرد، برج بهمئی تا بیمنجگان، فراهم کردن امکانات تفریحی و سیاحتی و کنترل سیلاب‌های منطقه را از مهم‌ترین اهداف اجرای این پروژه اعلام کرد.

وی ابراز داشت: در سال جاری نیز 450 میلیارد ریال از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری و نفت برای این طرح در نظر گرفته شده است.

کار اجرایی سد کوهبرد در سال 1390 در کیلومتر 10 جاده دهدشت به بهبهان در مسیر رودخانه کوهبرد و میان 2 روستای گدارخونی و کوهبرد آغاز شده بود.

شهرستان 131 هزار نفری کهگیلویه بیش از 57 هزار هکتار زمین کشاورزی دارد که درصد کمی از این مزارع آبی است.

کلمات کلیدی



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها