یادداشت
گفتگو و گزارش

نارضایتی محیط زیست از مدیریت پسماند در استان/ معاون استاندار: با مدیر و شهردار کم کار برخورد می‌شود

نارضایتی محیط زیست از مدیریت پسماند در استان/ معاون استاندار: با مدیر و شهردار کم کار برخورد می‌شود

معاون عمرانی استانداری کهگیلویه وبویراحمد گفت: با مدیر و شهردار کم کار در مدیریت پسماند برخورد جدی می شود.

به گزارش افتونیوز به نقل از روابط عمومی محیط زیست استان، عزیز فیلی با اعلام این مطلب گفت: هرمدیر و شهرداری که در مدیریت پسمانداستان کوتاهی نماید ضمن برخورد قانونی لازم به مراجع قضایی معرفی خواهد شد.

دومین جلسه کارگروه مدیریت پسماند استان بعد از سکانداری معاونت جدید عمرانی استانداری یاسوج درهفدهمین روز از دی ماه 96 بمدت 1و نیم ساعت درمحل دفتر این معاونت برگزار شد.

در این جلسه سید اسدالله هاشمی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گزارشی کامل از وضعیت پسماند مرکز استان وتمامی شهرستانهای تابعه ارائه نمود.

گزارش کامل هاشمی , نشان از ناراضی بودن بیش از حد مجموعه محیط زیست استان از وضعیت مدیریت پسماند در استان بود.

درادامه این جلسه عزیز فیلی معاون عمرانی استانداری که پس از انتصابش , این دومین جلسه مدیریت پسماندی بود که در آن حضور داشت گفت: کارگروه مدیریت پسماند یکی از مهمترین کارگروهای زیست محیطی است که همه دستگاههای اجرایی استان موظفند حساسیتی بیشتر از پیش دراین مورد به خرج دهند.

مدیرکارگروه مدیریت پسمانداستان پس از مشاهده عکسهایی که محیط زیست از وضعیت نامطلوب دفن زباله درجایگاههای دفن زباله استان و شهرستانها ارائه داد با تائید نگرانی مدیرکل حفاظت محیط زیست نسبت به این مقوله افزود: همه چیز در این عکسها هویدا است و این درشان استانی که پایتخت طبیعت کشور را به یدک می کشد و ما باید از گردشگران دعوت نمایم که به این استان سفرنمایند زیبنده نیست.

فیلی درادامه افزود: چون پسماند با تک تک افراد سروکاردارد شوخی بردار نیست و اگر مشخص شود مدیر و یا شهرداری در مدیریت پسماند کوتاهی می کنند قطعا" به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

این مقام مسئول افزود:مشکلاتی وجود دارد ولی ما موظفیم گام به گام برای برطرف نمودن آنها به سمت جلو حرکت نمایم که در این مقوله استفاده از توان بخش خصوصی یکی از این راه حل هاست.

همچنین گزارشی از نقاط پیشنهادی محل دفن زباله شهرستان بهمئی توسط مشاور طرح ارائه شد که دستگاههای اجرایی نظرت خود را درخصوص مکان پیشنهادی ارائه دادند.

از سال 95 تاکنون شهرداران شهرستانهای بویراحمد , پاتاوه , دهدشت , سی سخت و لنده از طرف اداره کل حفاظت محیط زیست استان به مراجع قضایی معرفی شدند که تاکنون رای محکومیت شهرداران یاسوج ,سی سخت و دهدشت صادر شده است و دوشهرستان دیگر در مرحله رسیدگی است.

کلمات کلیدی



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها