یادداشت
گفتگو و گزارش

روزهای گرم فرهنگ و هنر استان در فصل سرد سال/ نمایشگاه کتاب و جشنواره فجر به استان می‌آیند/ پاسخ دهبانی به شایعات

روزهای گرم فرهنگ و هنر استان در فصل سرد سال/ نمایشگاه کتاب و جشنواره فجر به استان می‌آیند/ پاسخ دهبانی به شایعات

در سردترین ماه و فصل سال، فرهنگ و هنر استان روزهای گرمی را سپری می کند.

به گزارش افتونیوز، در حالی که شاهد لغو کنسرت های موسیقی در کشور هستیم این برنامه ها شور و حال دیگری به حال و هوای استان بخشید و بسیاری از مردم با حضور در کنسرتهای موسیقی در شهرهای یاسوج، دهدشت و گچساران از هنرنمایی هنرمندان لذت برده و روز و شب  بیاد ماندنی برای خانواده های خود رقم زدند.

تداوم برنامه های فرهنگی و هنری در استان

رضا دهبانی پور مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان که در دوران مدیریت خود بدون حاشیه و هیاهو مشعول فعالیت است رو در روی خبرنگاران نشست و با تشریح برنامه‌های مجموعه تحت مدیریت خود به نوعی پاسخی به برخی از افرادی داد که این اداره را به انفعال متهم می کردند.

وی از برگزاری دو اتفاق فرهنگی مهم در استان خبر داد. برگزاری نمایشگاه بزرگ کتاب در مصلی یاسوج و اکران فیلمهای جشنواره بین المللی فجر در دو شهر یاسوج و دهدشت.

 دهبانی پور بیان داشت: نمایشگاه کتاب با تخفیف 30 تا 50 درصد عرضه می شود و ناشران در این نمایشگاه از ۱۶ تا ۲۲ بهمن ماه در ۱۳۵ ‌غرفه به عرضه تولیدات خود می پردازند .

وی اظهار کرد: در کنار نمایشگاه کتاب، نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال استان در 15 غرفه برپا خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: در قالب جشنواره فیلم فجر، ۱۸ فیلم در دو سینمای فرهنگ و ارشاد مرکز استان و سینما "دهناد" دهدشت از ۱۴ لغایت ۲۲ بهمن ماه اکران خواهند شد .

دهبانی پور از بخش اکران ویژه کودکان در قالب این جشنواره خبر داد و تصریح کرد: تلاش می شود که با رایزنی و تامین اعتبار از فروش بلیط در بخش کودکان صرف نظر شود که این مهم در گرو همکاری دستگاه های متولی است.

اعلام برنامه‌های فرهنگی و هنری تا پایان سال و سال آتی

وی از برگزاری جشنواره "قرآن و عترت" در قالب ۱۶جشنواره در شهرستان های استان خبرداد و بیان کرد: در این برنامه موضوع قرآن و عترت از منظر هنر اجرایی خواهد شد و هدف‌گذاری یک نمایشگاه پایانی و برگزاری اختتامیه آن نیز انجام شده است که اختتامیه این جشنواره در شهر یاسوج برگزار می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به نواها و آواهای فراموش شده استان و ظرفیت های موسیقی آن عنوان کرد: پس از ایام فاطمیه دوم 20 تا 23 اسفند ماه با محوریت احیای نواهای گم شده و مبتنی بر موسیقی سنتی، جشنواره آواها و نواها در این استان برگزار می شود .

دهبانی تاکید کرد: در پایان این جشنواره آلبوم موسیقی نیز با استخراج محتواها از این برنامه در تولید خواهد شد .

وی ادامه داد: همچنین با هدف ترویج و توسعه برنامه های قرآنی، 10اسفند ماه سالجاری آزمون سراسری "قرآن و عترت" با همکاری دستگاههای متولی در استان برگزار می شود .

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه تاکنون بیش از ۱۴۰۰ نفر در این آزمون ثبت نام کرده اند، افزود: در سال های گذشته هر دستگاهی به صورت جدا این آزمون را برگزار می کرد که طی سال جاری با هدفگذاری برگزاری متمرکز این برنامه ها، از موازی کاری جلوگیری خواهد شد .

دهبانی برنامه تجلیل از نویسندگان را از دیگر برنامه های هدفگذاری شده دانست و اظهارکرد: همچنین جشنواره شعر منطقه ای "ققنوس" با حضور هشت استان در شهرستان کهگیلویه برگزار می شود .

وی تصریح کرد: با توجه به حجم زیاد برنامه ها، برنامه شعر آزاد "بلاد شاپور" در دهدشت و جشنواره داستان کوتاه "سقلاتون" طی فروردین ماه در گچساران اجرا می شوند.

پاسخ دهبانی‌پور به شایعات

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد در پاسخ به سوالی مبنی بر تغییر در مدیریت این اداره کل بیان کرد: این مساله صحت ندارد و تکذیب می کنم.

دهبانی اضافه کرد: هر آمدنی، رفتی دارد و پست ها اعتباری هستند اما در زمینه تغییر در مدیریت ارشاد استان اطلاع و خبری ندارم و تغییر در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی شایعه است.

در پایان این نشست از پوستر جشنواره فیلم فجر و نمایشگاه کتاب رونمایی شد.
کلمات کلیدی



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها