یادداشت
گفتگو و گزارش

نوسان و قطعی آب اجتناب‌ناپذیر است/ شهروندان به فکر نصب تانکر ذخیره باشند

نوسان و قطعی آب اجتناب‌ناپذیر است/ شهروندان به فکر نصب تانکر ذخیره باشند

مدیر امور آب و فاضلاب شهری یاسوج گفت: شهروندان یاسوجی از هم اکنون به فکر نصب تانکر ذخیره آب باشند.

به گزارش افتونیوز به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد قاسم قلندری، در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه کاهش میزان نزولات آسمانی حاکی از تشدید خشکسالی و تنش آبی در شهر یاسوج است اظهار کرد: در این بین مصرف بهینه آب و انجام اقداملات پیشگیرانه در کاهش اثرات تنش آبی بسیار موثر است.

مدیر امور آب و فاضلاب شهری یاسوج افزود: نوسان و قطعی آب شبکه امری اجتناب‌ناپدیر است و این موضوع در کنار کاهش منابع تولید آب بر مشکلات آبی شهرهای دارای تنش آبی می‌افزاید. یاسوج قاسم قلندری افزود: یکی از چالش‌های اصلی در شهر یاسوج فقدان فرهنگ استفاده مردم و نهادهای مختلف از تانکر ذخیره آب است که این موضوع به نوبه خود باعث ایجاد مشکلات متعدد برای شهروندان در مواقع قطعی و نوسان در شبکه آب خواهد شد.

وی عنوان کرد: به دلایل مختلف از جمله اصلاح و مرمت شبکه و کاهش تولید آب و حجم مخازن، قطعی آب در برخی مواقع امری اجتناب‌ناپذیر است.

مدیر امور آب و فاضلاب شهری یاسوج یادآور شد: شهروندان یاسوجی که از تانکر ذخیره آب مناسب استفاده نمی‌کنند یا حجم تانکر ذخیره آب آنها کفاف مصارف آنها را ندارد از هم اکنون به فکر خرید و نصب تانکر روی پشت بام خود باشند.

مدیر امور آب و فاضلاب شهری یاسوج افزود: متاسفانه نصب تانکر ذخیره آب در شهر یاسوج آنچنان که باید نهادینه نشده است و همین موضوع باعث شده در مواقع قطعی و نوسان شبکه آب شهروندان دچار مشکلاتی در تامین آب مورد نیاز و ضروری خود باشند.

قلندری با بیان اینکه بر اساس مقررات ملی ساختمان نصب تانکر ذخیره آب در پشت بام منازل الزامی است، تصریح کرد: این موضوع در شهرهایی مانند یاسوج به فراموشی سپرده شده است. وی تاکید کرد: هر خانوار یاسوجی به نسبت مصرف خود باید نصب تانکر 1000 تا 2000 لیتری را در برنامه خود قرار دهد.

کلمات کلیدی



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها