یادداشت
گفتگو و گزارش

انتقال هفت پیکر اجساد حادثه سقوط هواپیما توسط تکاوران ارتش/ پایین آوردن پیکرها توسط کوهنوردان

انتقال هفت پیکر اجساد حادثه سقوط هواپیما توسط تکاوران ارتش/ پایین آوردن  پیکرها توسط کوهنوردان
پس از انتقال پیکر جانباختگان به پزشکی قانونی کهگیلویه و بویراحمد، کار احراز هویت و تعیین علت مرگ آغاز خواهد شد. به گزارش افتونیوز، از ساعات اولیه صبح که روند تجسس آغاز شده خبری از پیدا شدن جعبه سیاه هواپیما به دست نرسیده البته بخش زیادی از لاشه ی هواپیما زیر برف مدفون شده است.

شعاع دید در ارتفاعات دنا زیر دو متر است

مدیرکل دفترمدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: با توجه به بارش برف شدید در محل وقوع سانحه هوایی تهران یاسوج در ارتفاعات دنا منطقه پازن پیر واقع در روستای نقل شعاع 2 متری قابل دیدن نیست.

برف و کولاک شدید در دامنه کو های دنا سبب دید بسیار کم جستجوگران اجساد سانحه هوایی تهران یاسوج شده است.

جلسه ای برای بررسی شرایط کنونی در حال انجام بوده و در صورت وخامت اوضاع جوی تصمیم گیری جهت برگشت تیم های امدادی صورت خواهد گرفت.

******************************** بخش زیادی از لاشه هواپیما زیر برف مدفون شده است محمد سعید شرفی مدیر دفتر نظارت بر عملیات هوانوردی: بارش برف شدید و کولاک شرایط تجسس را برای تیم های جستجو مشکل کرده و این امر‌ سبب می شود تا فرصت زیادی برای تجسس برای افراد باقی نماند هم اکنون تیم های زیادی از جمله کوه نوردان و تکاوران در حال جستجو هستند و قرار است تا روند انتقال اجساد به صورت زمینی صورت گیرد. از ساعات اولیه صبح که روند تجسس آغاز شده خبری از پیدا شدن جعبه سیاه هواپیما به دست نرسیده البته بخش زیادی از لاشه ی هواپیما زیر برف مدفون شده است. ********************************* شرایط نامساعد جوی در ارتفاعات پادنا امداد رسانی و انتقال پیکر جانباختگان سقوط هواپیمای تهران یاسوج را کند کرده است . انتقال پیکرهای کشف شده به پایین ارتفاعات دنا در حالت عادی 12 ساعت طول میکشد در حالیکه هم اکنون شرایط نامساعد جوی و کولاک شدید انتقال پیکرها را دشوار کرده است . تنها راه پایین آوردن پیکر جانباختگان از طریق کوهنوردان امکان پذیر است . ماشین های راه سازی در حال بازگشایی محور گردنه بیژن برای انتقال پیکر جانباختگان به یاسوج هستند. ************************************ امیر شرفی معاون عملیات نیروی زمینی ارتش تکاوران نیروی زمینی ارتش در حال انتقال پیکر هفت نفر از جانباختگان سانحه هوایی در کیسه های مخصوص اجساد به سمت پایین هستند و تا چهار ساعت آینده سعی میشود بقیه پیکرها را به پاییین انتقال دهیم. ******************************** مدیرکل پزشکی قانونی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: مرحله اول نمونه گیری ژنتیک از 53 خانواده جانباختگان سقوط هواپیمای تهران یاسوج انجام شده است. مرحله نخست نمونه گیری ژنتیک 15 خانواده در استان کهگیلویه و بویراحمد، 29 خانواده از تهران، پنج خانواده از مازندران، یک خانواده از کرمانشاه، یک خانواده از لرستان، یک خانواده از اصفهان و یک خانواده از کرمان صورت گرفته است. پس از انتقال پیکر جانباختگان به پزشکی قانونی کهگیلویه و بویراحمد، کار احراز هویت و تعیین علت مرگ آغاز خواهد شد.
کلمات کلیدی



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها