یادداشت
گفتگو و گزارش

آیا مرغ همسایه غاز است؟

آیا مرغ همسایه غاز است؟

واکنش ها به حادثه ناگوار و جانسوز سقوط هواپیمای پرواز تهران - یاسوج، متفاوت بوده است. اما یک واکنش، نسبت به بقیه واکنش ها، بازتاب بیشتری داشت. اپیزود اول؛ ابتدا یک روز پس از وقوع حادثه، دکتر تاجگردون به همراه دکتر وکیلی و تعداد دیگری از نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، نامه ای خطاب به دکتر روحانی نوشتند و خواستار کنارگذاشتن و یا استعفای وزرای« کار و رفاه اجتماعی »و «راه و شهرسازی » شدند. همزمان با این نامه، طرح استیضاح دو وزیر مذکور توسط همین نمایندگان امضا و تحویل هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی شد. بعد از این واکنش، شاهد حملات متعدد و بعضا ناجوانمردانه ای به دکتر تاجگردون بودیم و انواع اتهامات به ایشان نسبت داده شد، که هنوز هم این حملات ادامه دارند.( ناگفته نماند که انسان جایز الخطاست و نقد لازمه اصلاح است. دکتر تاجگردون هم نه تنها از خطا و اشتباه مبرا نیست، بلکه نقدهایی هم به عملکرد ایشان وارد است. )

اپیزود دوم؛ دکتر بهرام پارسایی، نماینده مردم شریف شیراز که اتفاقا از امضا کنندگان نامه به رئیس جمهور و طرح استیضاح دو وزیر مذکور بود، در تذکری میان دستور، مجدد بحث استعفا یا برکناری دو وزیر محترم را تکرار کردند و کلیپ سه دقیقه ای تذکر مذکور در سطح وسیعی در رسانه های استان منتشر و با تیتری هیجانی تذکر ایشان، نطق آتشین خوانده شد و سراسر فضای مجازی استان پر شد از تعریف و تمجیدهای اغراق آمیز در وصف دکتر پارسایی و‌ نطق آتشینش. در این که کار دکتر پارسایی ستودنی است و جای تقدیر و تشکر فراوان دارد، شکی نیست. اما شگفتی کار، مقایسه عکس العمل ها نسبت به این دو نماینده محترم مردم در مجلس شورای اسلامی است که هر دو یک واکنش نشان دادند و آن هم استعفا، برکناری و یا استیضاح دکتر ربیعی و دکتر آخوندی بود.! حال با نام و نشان واقعی و نه با اسم مستعار، چند سوال از دوستانی دارم که دنبال گل آلود کردن آب هستند تا از این آب گل آلود ماهی بگیرند؛ ۱: واکنش دکتر تاجگردون ( که شدیدا مورد حملات متعدد قرار گرفتند) و واکنش دکتر بهرام پارسایی ( که تشویق های ممتدی را در بر داشت)، چه تفاوتی با هم داشتند؟ ۲: اگر برکناری و یا استیضاح وزرا اشتباه است و به همین دلیل بر علیه تاجگردون بسیج شدید، پس با چه استدلالی به تشویق ممتد دکتر پارسایی پرداختید که مصرانه پیگیر برکناری و یا استیضاح هستند؟ ۳: آیا « مرغ همسایه برای شما غاز است» ؟ ۴:کی قرار است دست از خودزنی بردارید و بپذیرید که با تخریب سقف، دست های شما به سقف نخواهد رسید؟ . التماس تفکر، تعقل و تأمل ...

و من الله توفیق ایمان محمدپورفتح ششمین روز از آخرین ماه سال یک هزار و سیصد و نود و شش

کلمات کلیدی



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 3 نظر

  • 1 مینا 1396/12/7 16:42:39

    حالا فهمیدید که غلام تاجگردون کارش زد و بند و معامله است، تاجگردون حاضر سر خاک گچساران معامله کنه، آدم هزار چهره

    پاسخ
  • 2 نسل سوخته انقلاب 1396/12/7 11:13:0

    سلام ::::جناب آقای محمدپور؛؛اگه کمی دقت کنین حملات علیه آقای تاجگردون از زمانی آغازشدکه ایشون ابتدا بحث استیضاح وزیر راه رو پیش کشیدن ،ولی دو روز بعدش منصرف شدن وبه تمجید ازوزیر راه پرداختن....وزیری که حادثه قطار تبریزوزنده زنده سوختن ملت رو درکارنامش داره .....چه اتفاقی ظرف دو روز افتادکه آقای تاجگردون از استیضاح وزیر راه منصرف شدن وشروع به تمجیدایشون کردن؟آیا غیراز اینه که روی خون ملتی که درهواپیما بودن وسقوط کردن ،معامله کرد؟آقای تاجگردون فکر کردن خیلی باهوشن....نه برادرمن نه.....اینجورنیستش....خداروشکر عصرارتباطاته وریزترین مسایل توی ویترین شیشه ای کاملا هویداست......حالا گرفتین چرا ملت از تاجگردون روی برگردان شدن وبه ایشون معترضن؟معامله گری سر خون ملت چیزی نیست که خداوند متعال به این راحتی ها ازش بگذره............آقای تاجگردون مجموعه دولت ووزیر راه چه قولی بهتون دادن که اینجور عوض شدین؟

    پاسخ
  • 3 عین الف 1396/12/7 11:7:12

    انسان ممکن الخطاست، نه جایز الخطا! دین جواز خطا برا کسی صادر نکرده

    پاسخ
سایر اخبار
برگزدیدها