یادداشت
گفتگو و گزارش

عملیات هلی برن شکست خورد/ ناپدید شدن 7 کوهنورد در ارتفاعات دنا

عملیات هلی برن شکست خورد/ ناپدید شدن 7 کوهنورد در ارتفاعات دنا
حادثه سقوط  هواپیمای ای تی آر تهران به مقصد یاسوج ، حادثه ای بود که پس از گذشت 9 روز ، هنوز شرایط خشن ارتفاعات دنا ، اجازه انتقال پیکرهای جانباختگان و جعبه سیاه آن را نداده است تا همچنان نیروهای زیادی از دستگاه های مختلف درگیر ان باشند و البته در این بین با افزایش مدت عملیات و تحلیل رفتن قدرت نیروهای عمل کننده و مدیرت پشت صحنه و از همه مهمتر اقدامات خودسرانه کوهنوردان محلی ، وقوع فاجعه ای دیگر را محتمل نماید.
عملیات هلی برن شکست خورد
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد دقایقی قبل از اعزام دوتیم 4 نفره هلال احمر و ارتش به محل حادثه پرواز "تهران یاسوج" در نهمین روز جستجو خبرداده بود. «عزیز فیلی» گفت : دو تیم 4 نفره با دو فروند هلی کوپتر به ارتفاعات دنا اعزام شدند تا جایی که امکان داشته باشد این تیم ها پیاده می شوند و بقیه راه را بصورت پیاده طی می کنند تا به محل حادثه برسند. وی در خصوص ماموریت این دو تیم اظهارکرد : این دو تیم برای بررسی وضعیت منطقه جهت جستجو و انتقال اجساد جانباختگان پرواز تهران- یاسوج اعزام شدند و در صورتی که بتوانند از اجساد با خودشان به پایین انتقال خواهند داد. معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: امروز صبح برای چند ساعت هوا در ارتفاعات دنا مساعد بود که به همین خاطر بالگردها برای ایجاد کمپ به چهار نقطه نیرو هلی برن کرده اند و قرار است در ارتفاع ۳۱۰۰ ، ۳۵۰۰ ، ۳۹۰۰ و ۴۵۰۰ متری چهار کمپ ایجاد شود.
فیلی تصریح کرد: این تیم ها درصورتی که هوا مساعد باشد تا ساعت 12 با هلی کوپتر به پایین انتقال داده می شوند و در صورتی که هوا مساعد نباشد بصورت پیاده بر می گردند. به گزارش افتونیوز ، عملیات امداد پس از بارش های چند روزه صبح امروز با هلی برن ، دو گروه امدادی آغاز شد اما لحظاتی پیش بالگرد عمل کننده این نیروها را به فرودگاه یاسوج برگرداند و اعلام شد که شرایط جوی فرصت ادامه کار و پیاده کردن نیروها را نداده است.
نگرانی برای سرنوشت 7 کوهنوردی که به دنا رفته اند اما نکته مهمی که از روز اول حادثه ملموس بود ، اقدامات خودجوش مردمی در زمینه های مختلف برای کمک به این بحران بود که البته در برخی زمینه ها بسیار موفق و در برخی زمینه ها نگران کننده و موجب نگردانی و دردسر برای مسئولین شده است.
مدیریت مردمی تدارکات برای نیروهای عمل کننده (خصوصا شهر سیسخت) و فعالیت های اجتماعی و تکریم خانواده های داغدار توسط مردم سراسر استان از اقداماتی بوده که تاکنون تحسین همگانی را برانگیخته است . اما در این بین هم عده ای که تخصص کوهپیمایی محلی را داشته اند در روزهای مختلف به مکان سقوط هواپیما ، رفته اند و گاها موجب اختلال در عملیات متخصصین و گروه های امدادی رسمی شده اند .
بنابر همین گزارشات لحظاتی پیش عزیز فیلی در گفتگو با خبرنگاران، از نگرانی از سرنوشت 7 کوهنورد که شب گذشته به کوه دنا رفته اند خبر داد.
وی با تاکید بر اینکه نیروهای مردمی بدون هماهنگی با نیروهای امدادی به محل حادثه نروند، ادامه داد: شب گذشته 7 نفر نیروی مردمی و محلی بدون هماهنگی با نیروهای امدادی به منطقه محل حادثه سقوط پرواز تهران- یاسوج عزیمت کردند که هم اکنون نگران وضعیت این افراد هستم و تیم های امدادی در حال جستجوی آنها نیز هستند. معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: باز هم از مردم و نیروهای محلی درخواست می کنم که بدون هماهنگی با مسئولان و نیروهای امدادی به محل سقوط پرواز تهران- یاسوج صعود نکنند چراکه هم خود را به خطر می اندازند و هم زحمت تیم های امدادی را بیشتر می کنند.
کلمات کلیدی



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها