یادداشت
گفتگو و گزارش

مراسم یادبود جانباختگان سانحه هوایی یاسوج در تهران برگزار شد/تصاویر

مراسم یادبود جانباختگان سانحه هوایی یاسوج در تهران برگزار شد/تصاویر

مردم سیسخت به معنای واقعی برای کمک به امدادگران در صحنه حضوری پررنگ داشتند.

مراسم یادبود جانباختگان سانحه سقوط هواپیمای تهران - یاسوج عصر (چهارشنبه) با حضور جمعی از مردم و مسئولان در مسجد نور تهران برگزار شد.

به گزارش افتونیوز،مراسم یادبود جانباختگان سانحه سقوط هواپیمای تهران- یاسوج  از ساعت 14 تا 15:30 دقیقه در مسجد نور با حضوراقشار مختلف مردم و مسئولان کشوری برگزارشد. نمایندۀ مردم استان تهران در مجلس خبرگان رهبری و معاون ارتباطات بین‌الملل دفتر رهبری درسخنانی دراین مراسم گفت:ملت ایران در سانحه سقوط هواپیما تهران - یاسوج عزادار است حجت الاسلام و المسلمین محسن قمی ضمن تسلیت به خانواده جانباختگان این سانحه هوایی طی سخنانی اظهار کرد: از همان دقایق اولیه سانحه هواپیما در یاسوج ملت ایران به همراه خانواده جانباختگان عزادارا شدند. وی بیان کرد: در زمانی که تیم های امدادگر برای جستجوی پیکر جانباختگان در منطقه حضور یافتند مردم انسان دوست یاسوج به ویژه عشایر این منطقه غذا و نان برای امدادگران تهیه می کردند. عضو مجلس خبرنگان رهبری ادامه داد: یکی هتل در اختیار امدادگران قرار می داد و دیگری برای امدادگران غذا تهیه می کرد که این نشان می دهد ملت ایران از حس انسان دوستانه ای برخوردار بوده و در این حادثه نیز ملت ایران به معنای واقعی عزادار هستند. وی خاطرنشان کرد: عشایر منطقه یاسوج در دوران قبل از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و در دروان هشت ساله دفاع مقدس همواره منشا خیر و برکت برای کشور و رزمندگان اسلام بودند و در این ایام در سانحه سقوط هواپیما تهران - یاسوج به معنای واقعی برای کمک به امدادگران در صحنه حضوری پررنگ داشتند. حجت الاسلام و المسلمین قمی یادآور شد: در دین ما تاکید شده که هر فردی که نیاز به کمک دارد به مدد آن بشتابیم به همین منظور تعدادی از هموطنان برای کمک در مناطق صعب العبورودر هوای سرد وارد صحنه شدند. دراین مراسم علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام،علی محمد احمدی استاندارکهگیلویه و بویراحمد، سید کامل تقوی نژاد رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور، سید ضیاء هاشمی مدیر عامل خبرگزاری جمهوری اسلامی،مصطفی کواکبیان، محمد علی وکیلی و محمود صادقی نمایندگان تهران در مجلس شورای اسلامی، ابراهیم امینی نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران، علی عابد زاده رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، رحمت الله مهابادی مدیر شرکت فرودگاهها و ناوبری هواپیمایی ایران، اصغر فخریه کاشان قائم مقام وزیر راه شهرسازی، سید محمد علی افشانی معاون عمرانی وزیر کشور، داود پرهیزگار رئیس سازمان هواشناسی کشور، خیرالله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی، داود کشاورزیان مشاور وزیر راه و شهرسازی حضورداشتند. همچنین محمد رضا عارف نماینده مردم تهران در مجلس، حسین اعلایی مدیرعامل شرکت هواپیمایی آسمان، امیر امینی معاون وزیر راه و شهرسازی، ابوالقاسم رحیمی انارکی مدیرعامل بانک مسکن و تعدادی از مدیران عامل شرکت های هوایی و معاونین راه و شهرسازی، مسئولان و کارکنان جمعیت هلال احمر، سردارحسین رحیمی فرمانده انتظامی تهران بزرگ ، تعدادی از خانواده های جانباختگان، قشقاییهای مقیم تهران وشخصیت های چهارمحال وبختیاری در این مراسم حضور داشتند. پرواز شماره 3704 هواپیمایی آسمان با 65 مسافر و خدمه پروازی ساعت 8 صبح روز یکشنبه 29 بهمن سال 96 تهران را به مقصد یاسوج ترک و در نزدیکی سمیرم اصفهان سقوط کرد. این هواپیما از نوع ای تی آر 72 پس از 55 دقیقه از صفحه رادار مرکز کنترل خارج می‌شود و بر اساس اعلام اورژانس خبر سقوط این هواپیما در منطقه کوهستانی پادنای سمیرم اعلام شد. این هواپیما هر روز یک پرواز از تهران به یاسوج و یک پرواز بر عکس داشت که به‌طور میانگین 50 تا 60 مسافر حمل می‌کرد.

 

کلمات کلیدی



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 1 نظر

  • 1 مینو 1396/12/10 6:20:17

    بهتر نبود بجای زدن عکس کسانی که غیرمستقیم ولی بسیار مهم در سقوط هواپیما نقش داشتند،عکس خانواده های جان باختگان زده می شد؟

    پاسخ
سایر اخبار
برگزدیدها