یادداشت
گفتگو و گزارش

جوابیه اعضای مستعفی حزب اعتدال استان/ انگیزه‌های دنیاگرایی از عوامل «غلو و گزافه‌گویی» حزب اعتدال است

جوابیه اعضای مستعفی حزب اعتدال استان/ انگیزه‌های دنیاگرایی از عوامل «غلو و گزافه‌گویی» حزب اعتدال است

پس از واکنش حزب اعتدال و توسعه استان نسبت به استعفای دو نفر از اعضا از عضویت در این حزب، سیدعمار نوروزی و بابک حاتمی دو عضو مستعفی این حزب به جوابیه حزب واکنش نشان دادند.

به گزارش افتونیوز، این دو تن در بیانیه خود، حزب اعتدال و توسعه را متهم به دروغ‌گویی و عوام فریبی کردند.

متن کامل بیانیه در پی می آید:

«گزافه گویی» درباره افراد و شخصیت ها در میان مردم از جانب حزب اعتدال و توسعه کهگیلویه و بویراحمد سابقه دیرین داشته، این گزافه گویی عواقبی را به دنبال خواهد داشت. نگارنده متن اخراج دو عضو محترم علاوه بر دروغ گویی و عوام فریبی نام این حزب را زیر سوالهای پی درپی برده است و غلوّ نموده و جانب افراط را گرفته و عقاید و اظهارات خارج از حدّی را درباره افراد ابراز داشته است. مستندات موجود هست، یکی از اعضای حزب که واقعا فاقد شم سیاسی است در خصوص تمدید احکام و جلسه ای تحت این عنوان تماس حاصل نمودند و با پاسخ منفی از جانب استعفا کننده گان به صورت جدی مواجه شدند.

از عوامل غلو و گزافه گویی حزب اعتدال و توسعه کهگیلویه و بویراحمد عدم همکاری و استعفای یک مرتبه و بدون از انتظار اینجانبان بوده است.

البته «غلو و گزافه گویی» حزب اعتدال و توسعه در خصوص این اشخاص عوامل و انگیزه های مختلفی دارد که می توان به مواردی همچون: جهل و تعصب کورکورانه حزب مذکور که ناشی از این است که اندیشه های ناخالص و ناروا جایگزین عقاید پاک می شود. بدین گونه که افراد منفعت طلب و خودکامه که از روی تملّق و چاپلوسی از جهل و ضعف ایمان خویش به نفع خود سود می بردند که با استفاده از افراد ذی نفوذ وارد صحنه می شوند و با طرفداری و جانبداری از شخصیت های موثر اجتماعی، افکار باطل و ناپخته خویش را در جامعه ترویج می دهند. عامل دیگر انگیزه های سیاسی و همچنین انگیزه های دنیاگرایی از دیگر عوامل گزافه گویی و غلو این حزب هست.

حال تعجّب اینجاست که در این عصر به ظاهر روشنفکری و جالب تر اینکه برخی افراد مدّعی روشنفکری، کمی از آن افراد (غُلات) نداشته و در حمایت از برخی افراد که در رده های چندمی جامعه از نظر سیاسی و اجتماعی و… قرار دارند، متاسفانه با گزافه گویی و غلو باعث خدشه دار شدن جایگاه های پاک افراد شایسته می شوند و بخاطر تلاش برای تصاحب یکسری کرسی های اداری و اجتماعی و سیاسی و… نسبت به آن جایگاه ها خیانت و ظلم می کنند و خود را بخاطر کج اندیشی، کوته فکری، تملّق افراطی و… مورد تمسخر و ریشخند مردم و جامعه قرار می دهند و از طرف خود«عنوان و جایگاه» می دهند. گویا طرف مخاطب وی، جهت کسب یکسری کرسی ها و مناصب اداری و اجتماعی محتاج گزافه گویی های چنین افراد جاهلی بوده و چه بسا بخاطر جهالت خویش نیز چنین عناوینی را باور نموده و به خود می بالند. غافل از اینکه مردم این عصر آنچنان آگاهی دارند که با تعصّبات فریبنده حزبی و گروهی و گزافه گویی ها و چاپلوسی ها نه تنها نمی توانند برای افراد خود نام و نشان های تقلّبی کسب کنند، بلکه به مصداق « عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد» یا « دشمن دانا بلندت می کند، بر زمینت می زند نادان دوست!» موجب تضعیف جایگاه سیاسی و اجتماعی آن فرد می گردد.

اکنون یکی از همین آسیب های گزافه گویی و سخنان اغراق آمیز که در جامعه امروزی ما به ویژه در استان کهگیلویه و بویراحمد از طرف برخی از افراد کم تجربه و سیاست زده نظیر حزب اعتدال و توسعه، موجبات آلودگی فضای سیاسی و اجتماعی و حتّی اداری را فراهم آورده است، بحث گزافه گویی و به عبارت علمی تر« غلوّ» درباره برخی از افراد و شخصیت هایی است که هر چند فعال سیاسی هستند و برای خود یک عده طرفدارانی دارند، ولی جایگاهشان در همان حد و اندازه آن معدود افراد هستند که مگسان گرد شیرینی هستند نه کسب عناوینی که حرمت خاص خودش را دارد( محض اطلاع حزب اعتدال و توسعه) و می بایست از طرف منابع رسمی و قانونی و یا حداقل از طرف شخصیت های بارز استانی و ملی و… صادر شود!

بهتر بگوییم متأسفانه برخی از افراد، به دلایل مختلف اعم از ساده لوحی، جناح بازی، سیاست زدگی، خودشیرینی و تملّق و چاپلوسی و … چنان در مورد معرفی برخی از شخصیت های سیاسی گزافه گویی می کنند که آن شخص در حد و اندازه آن نیست و چه بسا مخاطبین را تحت تاثیرات منفی در مورد آن شخص قرار می دهد. چرا که در این شهر و استان اگر نگوییم«کم برخوردار»، حداقل«در حال توسعه»، بالاخره افراد شاخص مشخص و شناخته شده هستند و غلو در مورد آنها از طرف برخی افراد نه تنها خدمتی به آن فرد نمی کند، بلکه موجب تعضیف مقام علمی، سیاسی و یا اجتماعی و… او می گردد.

بنابراین بیاییم در معرفی افراد رئیس احزاب عاقلانه و منطقی بیاندیشیم و انتخاب و اهدای«عنوان» برای افراد را به صاحبانش واگذاریم و از تملّق گویی و گزافه گویی خودداری کنیم و قواره علمی و جایگاه خودمان حرف بزنیم و بخاطر بزرگ جلوه دادن فرد مورد دلخواه و تضعیف طرف مقابل به جایگاه های مقدس «اوّلین…» لطمه وارد نکنیم و بدانیم که این جایگاه های علمی، سیاسی، فرهنگی، مذهبی و دینی و… مقدس هستند و دارای بار معنوی می باشند و نیاز به تأیید مراجع ذیصلاح دارند. هر چند نباید غلوّ در تخریب یکدیگر را نیز فراموش کرد! علاقه ای جهت همکاری با این حزب نداشته ایم مگر زور است متاسفانه وزن سیاسی و علمی و فرهنگی این حزب بسیار بسیار پایین هست.

و از مردم عاجرانه خواهشمندیم در آواربرداری این استعفای سنگین همکاری کنند و کمک های خیر خواهانه ای به این حزب پرداخت نمایند.

کلمات کلیدی



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 2 نظر

  • 1 درود 1396/12/25 16:11:56

    درود برمهندس نوروزی و حاتمی شجاع

    پاسخ
  • 2 بویراحمد سرافراز 1396/12/21 13:36:4

    خوش بحال خودتون که سرکار هستید و جیب تان پر هست. ملت در این دمادم عید گرسنه اند و شما از سیاست حرف می زنید.

    پاسخ
سایر اخبار
برگزدیدها