یادداشت
گفتگو و گزارش

تشریح مراحل دستگیری عوامل انتشار تصاویر مستهجن در شبکه‌های مجازی

تشریح مراحل دستگیری عوامل انتشار تصاویر مستهجن در شبکه‌های مجازی

فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد گفت: با تلاش سربازان گمنام امام زمان (عج) سازمان اطلاعات سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد عوامل انتشار تصاویر مستهجن در فضای مجازی دستگیر شدند.

به گزارش افتونیوز، سردار یدالله بوعلی در گفتگو با خبرنگاران افزود: در پی رصد فضای مجازی توسط کارشناسان حوزه امنیت اخلاقی افرادی را که اقدام به بارگذاری و انتشار تصاویر مستهجن در فضای تلگرام، واتس آپ و اینستاگرام می کردند، دستگیر شدند.

وی بیان کرد:سربازان گمنام سازمان حفاظت اطلاعات سپاه فتح استان از چند ماه پیش ضمن رصد و پایشی که از شبکه های اجتماعی داشتند همچنین گزارشات مردمی و اظهار نارضایتی و نگرانی که مردم نسبت به فضای مسمومی که در شبکه های اجتماعی از جمله واتس آپ، تلگرام، اینستاگرام وجود داشت.

فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: برخی افراد در این شبکه ها علنی به ساحت مقدس ائمه اطهار(ع)، اعتقادات و باورهای مردم و شخصیت های نظام توهین می کردند و در برخی موارد به ترویج و نشر تصاویر و فیلم های مستهجن اقدام می کردند که به همین خاطر سازمان اطلاعات سپاه ورود کرد و این مساله را در اولویت کاری خود قرار داد.

سردار بوعلی تصریح کرد: با اقدامات دقیق، فنی در این افراد را مشخص کنند و کار را در این مرحله به اتمام رساندیم.

وی ادامه داد: شناسایی گروه های مختلف در بستر های مختلف فضاهای مجازی و نفوذ در گروه های مذکور بوسیله مهندسی اجتماعی، رصد مداوم و لحظه به لحظه گروه ها و جمع آوری مستندات، هماهنگی با مراجع قضایی بخصوص دادستان مرکز استان، اخذ کلیه استعلامات هویتی و مالکیت متهمین، مکان یابی متهمین به وسیله جمع آوری نقطه زنی(نقطه انتشار این مطالب را بوسیله نیروهای فنی مشخص کرده ایم)،شروع عملیات نهایی از مهمترین اقدامات سپاه در این رابطه بود.

فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه در مرداد ماه امسال دستگیری ها آغاز شد، بیان کرد: تعداد هشت نفر مسبب و عامل اصلی این شبکه ها تحویل مراجع قضایی استان شدند و 14 نفر همکاران این افراد بودند و یا با سطح پایین تری در این فضا فعالیت می کردند که فراخوان شدند و تا جایی که لازم بود ارشاد و تذکرات لازم داده شد.

سردار بوعلی عنوان کرد: در مجموع 22 نفر در این رابطه شناسایی و دستگیر شدند که این تعداد از شهرهای مختلف استان هستند. این رصد صرفا در مرکز استان نیست و حتی دور ترین نقاط استان را در برگرفته است.

وی گفت: حساب کاربری این افراد مسدود شده، بنا به دستور مراجع قضایی 20 دستگاه تلفن هوشمند ضبط شده و این شبکه ها 4000مخاطب داشتند که نمی شود گفت این تعداد همراه بودند و متهم نیستند اما افرادی که بازنشر می دادن این مطالب را در مرحله بعدی ما قرار دارند.

فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه از رییس کل دادگستری و دادستان مرکز استان به جهت همکاری و همراهی در انجام این ماموریت با ما تشکر می کنم، عنوان کرد: با شناختی که از مراجع قضایی داریم با این افراد به اشد مجازات برخورد خواهند کرد.

سردار بوعلی با اشاره به اینکه هیچ وقت دوست نداریم که جوانان وارد این وادی شوند و یا فریب بخورند و اغفال شوند، تصریح کرد: توصیه می شود که جوانان خود و خانوده های خود را به دردسر و مشکل نیندازند.

وی اضافه کرد: همه چیز در رصد همکاران ما در وزارت اطلاعات، پلیس فتا ناجا و سازمان اطلاعات سپاه است و بصورت مرتب موضوعات را رصد می کنند و امیدواریم در آینده شاهد چنین مسایلی در استان و کشور نباشیم. نیروهای امنیتی و اطلاعاتی با رصد شبانه‌روزی شبکه های اجتماعی و فضای مجازی در صورت مشاهده فعالیت‌های ضد امنیت اخلاقی، توهین به مقدسات و سایر موارد بر اساس قانون با عوامل این نوع فعالیت‌ها برخورد خواهند کرد و از مردم شریف و ولایت مدار استان کهگیلویه و بویراحمد خواست هرگونه اطلاعات پیرامون فعالیت‌های ضد امنیت اخلاقی و توهین به مقدسات در فضای مجازی را به سازمان اطلاعات سپاه فتح یا اطلاعات نواحی بسیج اطلاع‌رسانی کنند.

کلمات کلیدی



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 1 نظر

  • 1 کارمند شهرداری دهدشت 1395/6/13 9:4:45

    سردار شما و امثال شما مایه برکت این انقلابید  و اما سوالی دارم چرا سپاه و اطلاعات به حوزه اختلاص و رانت در شهرداری ها ورود پیدا نمیکنع؟؟؟ شاید این سیاست دخالت در کار دولت و دستگاهای نظارتی دولت تعبیر شوند!! ولی بخدا تیشه ای تیز تر از این همه رانت در اداره جات مضر تر برای انقلاب نیست و نبوده ریشه تمام مشکلات مردم نهفته در بی مدیریتی و فساد اداره جات هست.. یاعلی بگید و شروع کنید  ضرب المثل لری داریم که میگه " که وه که ره ،دنگ وه دنگ که(کاه)  دنگ (دانه)

    پاسخ
سایر اخبار
برگزدیدها