یادداشت
گفتگو و گزارش

«بی‌بی‌حکیمه» تنها بقعه متبرکه‌ استان که زایر خارجی دارد/ اجرای طرح «آرامش بهاری» در استان با 40 روحانی آموزش دیده

«بی‌بی‌حکیمه» تنها بقعه متبرکه‌ استان که زایر خارجی دارد/ اجرای طرح «آرامش بهاری» در استان با 40 روحانی آموزش دیده

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: بقعه متبرکه بی بی حکیمه (س) از جمله بقاع متبرکه کشور است که زایر خارجی دارد.

به گزارش افتونیوز، حجت‌الاسلام سید نورالله جنتی‌پور در نشست خبری ویژه طرح آرامش بهاری در جمع خبرنگاران گفت: مرقد مطهر بی بی حکیمه (س) در شهرستان گچساران زایران زیادی را از کشورهای خارجی از جمله کویت، عراق، بحرین، قطر و... برای زیارت این امامزاده به کشور می آیند.

وی با اشاره به سطح بندی امامزاده ها در کشور بیان داشت: تنها چند بقعه در کشور دارای سطح ویژه هستند که حرم مطهر بی بی حکیمه نیز یکی از آنان می باشد و در نوروز امسال بیش از 1500 نفر حرم این امامزاده را زیارت کرد.

حجت الاسلام جنتی پور همکاری مسئولان شهرستان را عالی توصیف کرد و بیان داشت: اکثر مسئولان از جمله فرماندار، شهردار، آبفا، شرکت نفت و ... خدمات مطلوبی در ایام نوروز در این مکان مقدس ارائه می دهند و از همه آنها تشکر می شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان با اشاره به طرح ویژه این اداره کل در ایام نوروز اشاره کرد و گفت: طرح آرامش بهاری در ایام نوروز از ۲۸ اسفندماه امسال آغاز و تا ۱۵ فروردین‌ماه سال ۹۷ در ۵۱ بقعه متبرکه استان برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام جنتی‌پور با بیان اینکه امسال طرح موفق آرامش بهاری در سازمان اوقاف و امور خیریه استان اجرا شد، اظهار کرد: طرح آرامش بهاری در ایام نوروز از ۲۸ اسفندماه امسال آغاز و تا ۱۵ فروردین‌ماه سال ۹۷ در ۵۱ بقعه متبرکه استان برگزار می‌شود، که همه اصحاب فرهنگ این طرح را به‌عنوان یک برنامه اثرگذار در ایام نوروز پذیرفتند.

جنتی‌پور افزود: این طرح با حضور ۴۰ روحانی آموزش‌دیده سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در ایام نوروز به‌صورت صبح و عصر در بخش‌های مشاوره، کودک و نوجوان، مسائل شرعی، همه واقف باشیم، مشاوره وقف، مشاوره بانوان، عفاف و حجاب اجرا می شود، و همچنین ۲۰ روحانی بومی در این طرح حضور دارند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان با بیان اینکه خدمات اوقاف و امور خیریه استان کمتر از سایر دستگاه‌های خدمات رسان نیست، افزود: بقاع سطح دو در استان ۱۹ بقعه است، که روحانیون در این ایام به زائرین خدمات ارائه می‌دهند، و همچنین برنامه‌های فرهنگی در بقاع متبرکه مناطق صعب‌العبور اجرا می‌شود.

جنتی پور بابیان اینکه علیه فعالیت‌های فرهنگی و بقاع متبرکه تبلیغات کذبی صورت می‌گیرد، گفت: هجمه‌های زیادی علیه بقاع متبرکه و فعالیت‌های فرهنگی از سوی رسانه‌های ضدانقلاب منتشر می‌شود، که با اجرای این فعالیت‌های فرهنگی برخی از تخریب‌های دشمنان خنثی می‌شود.

وی بابیان اینکه در نوروز امسال بالغ‌بر یک‌میلیون و ۵۰۰ زائر امامزادگان استان را زیارت کردند، افزود: جاده‌های منتهی به برخی از امامزادگان مشکلات و معضلاتی دارد که این موضوع را در شورای اداری استان مطرح کرده‌ایم و امیدواریم که دستگاه‌های متولی نسبت به بهسازی وضعیت جاده‌ها اهتمام لازم را انجام دهند.

کلمات کلیدی



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها