یادداشت
گفتگو و گزارش

در دیدار اصلاح‌طلبان ستاد روحانی با استاندار چه گذشت؟/ تصاویر

در دیدار اصلاح‌طلبان ستاد روحانی با استاندار چه گذشت؟/ تصاویر
اختصاصی: افتونیوز

رئیس، معاونان و روسای پنج شهرستان ستاد روحانی در دیدار با استاندار دل مشغولی ها و دغدغه های خود و مردم را بیان کردند.

به گزارش افتونیوز، این دیدار چند روز پیش در سالن دولت انجام شد که عمده ترین مباحث مربوط به رفع مشکل بیکاری و اشتغال، توسعه اقتصادی استان، توجه به زیرساختها و مناطق کمتر توسعه یافته، لزوم مشورت خواهی از اعضای ستاد و ... بود.

گزیده سخنان اعضای ستاد در دیدار با استاندار در پی می آید:

حجت الاسلام بلادی(مسئول امور روحانیون ستاد روحانی در انتخابات) رمز موفقیت یک گروه یا جامعه در وحدت و همدلی است. در نبود همدلی آسیبهایی به وجود می آید که بارزترین آن تشتت افراد و نیروهای آن جامعه است. پیروزی روحانی حاصل زحمات و تلاشهای افراد زیادی بود. فرصتهای بدست آمده مثل ابر بهار گذرا هستند و باید از این فرصتها برای خدمت بهتر به مردم استفاده کرد. به عنوان هوادار دولت و کسی که برای پیروزی رییس جمهور تلاش کرده است بعضی مواقع و با فشارهایی که وجود دارد با خود فکر می کنیم اگر رقیب آقای روحانی برنده انتخابات بود شاید برخوردها با ما که هوادار روحانی بودیم کمتر صورت می گرفت و از این بدتر نمی شد. باید فرقی بین هواداران روحانی و رئیسی باشد نه اینکه در دولتی که برای موفقیتش تلاش زیادی کردیم همچنان در فشار باشیم.

غلامحسین هادیانی(معاون تبلیغات و اطلاع رسانی ستاد روحانی در استان) با وجود اینکه جمعیت روستایی استان بسیار بالاست و جریان رقیب وعده سه برابر شدن یارانه ها را دادند اما مردم با پشت کردن به این وعده، به آقای روحانی رای دادند و اکنون از ما که در ستاد فعالیت می کردیم انتظار دارند. در این استان به تبع کشور مهمترین دغدغه بیکاری و نبود شغل هست. جوانانی که روز به روز سن آنها بالا می رود و هنوز بیکار هستند در این استان فراوان است. منابع آب و صنعت نفت و گاز از پتانسیلها و مزایای این استان است که باید به صورت مطلوب از آنها بهره برد. روستاهای استان نیز دارای قابلیتهای زیادی برای سرمایه گذاری است که با سفر به این روستاها و مشاهده آنها از نزدیک، می توان با ایجاد اشتغالهای مولد از مهاجرت آنها به شهر جلوگیری کرد و این کار مشکل حاشیه نشینی در شهرها را نیز حل می کند. توجه ویژه به نیروهای ستاد روحانی و مشاوره با آنها که خالصانه زحمت کشیدند می تواند پل ارتباطی مطلوبی بین استاندار و مردم برای بیان دغدغه ها باشد. انتظار هست استاندار محترم پروژههای نیمه تمام که سالها در این استان وجود دارد را با جدیت پیگیری کرده و با سعه صدر و و توانایی های شخصی و ارتباطی که در ایشان وجود دارد استان را قدمی به جلو ببرند.

سیدعسکر عرفانی(معاون اجرایی ستاد روحانی در استان) از زحمات آقای استاندار در سانحه سقوط هواپیمای تهران به یاسوج تشکر می کنم. در ابتدای ورودتان به استان رسانه ها به نقل از شما مطالبی عنوان کردند که به زعم برخی توهین بود. پس از آن گفته شد استاندار دارای اخلاق تندی است و به مدیران تشر می زند و همیشه خشمگین است. البته تشر زدن ها تا جایی جواب می دهد و بعد از آن مردم عملکردها را نگاه کرده و براساس آن افراد را قضاوت می کنند. به قول سعدی: خشم بیش از حد گرفتن وحشت آرد و لطف بی وقت هیبت ببرد نه چندان درشتی کن که از تو سیر گردند و نه چندان نرمی که بر تو دلیر شوند. انتظار بود که استاندار محترم از فعالان ستاد که شهر به شهر و روستا به روستا از اعتبار و آبروی خود برای رای آوری آقای روحانی تلاش کردند مشاوره می خواست و از آنها می پرسید آیا برنامه ای برای استان دارید یا نه؟ ولی متاسفانه این کار را نکردند و ما را مایوس کردند. اکنون استاندار محترم بعد از گذشت شش ماه باید تیم مدیریتی خود را چیده باشد و به مردم پاسخگو باشد ولی باز هم این کار به صورت کامل انجام نشده است. اشتغال جوانان دغدغه همه مردم استان است و خیلی از جوانان این استان که حامی دولت بودند و خالصانه تلاش کردند انتظار حمایت دارند. پیشنهاد می کنم استاندار محترم وزن مجموعه ستاد روحانی در استان را حداقل به اندازه یکی از نمایندگان در نظر گرفته و در برخی امور از آنها مشاوره بگیرد. برخی مدیران در استان ناتوان هستند و برخی دونبش سیاسی. استاندار محترم نیز با رصد این موضوع، مدیرانی که با هر دولتی می چرخند و ناتوان هستند را برکنار کند و در جهت خواسته و مطالبات مردمی که به روحانی رای دادند عمل کند.

مسعود قبادی(رئیس ستاد روحانی در شهرستان چرام) پس از شهرستان شدن چرام، خیلیها در این شهرستان خوشحال شدند اما سهم جوانان افسرده و بیکار و ... چرام از این موضوع صفر بود! در این شهرستان برخی ادارات و نهادها از همه جای استان نیرو بکار گرفتند و گویا فقط جوانان چرام در این شهر غریبه بودند! با وجود دارا بودن افراد توانممند، سهم این شهرستان در مدیریتهای شهرستانی و استانی لحاظ نشده است. چرام که روزگاری قطب کشاورزی استان بود با کم شدن و قطع شدن سهم آب آنها، الان دارای رکود شده و همان کشاورزان نیز بیکار شده اند. برای این شهرستان باید بنگاههای زودبازده با تسهیلات ویژه در نظر گرفته شود تا شاید اندکی از این رکود فراگیر شده کم شود. از شعارهای اصلی دولت توجه به اصل شایسته سالاری بود ولی زدوبندهای ... از شرایط اصلی رسیدن به پست و مقام است. برخی معنای اعتدال را بد متوجه شدند. اعتدال به معنای دونبش بودن نیست که برخی از افراد، روز اصلاح طلب هستند و شب اصولگرا... باید گفت مدیراصولگرایی که خدمت می کند و به مشی و مرام سیاسی خود پایبند است بهتر از مدیرانی است که با هر دولتی دچار چرخش سیاسی می شوند گلایه هایی که وجود دارد از سر درد است که در 1400 شرمنده مردم نباشیم. افراد و فعالان سیاسی حامی دولت در استان و شهرستانها از اعتبار و آبروی خود هزینه کردند و اکنون هم فارغ از انگیزه های شخصی به دنبال پی گیری مطالبات مردم هستند.

افراخته(رئیس ستاد روحانی در شهرستان لنده) آرزوی توفیق برای استاندار و تیم مدیریتی شان داریم. ضمن تایید و تصدیق گفته‌های همه دوستان در جلسه، باید گفت این استان کوچک هست و با توجه به شناخت افراد مرزبندی‌ها مشخص هست و طرفداران هر دو طیف سیاسی نیز روشن است. با برنامه های مدون ستاد توانستیم خیلی از افراد را تشویق به حضور در انتخابات و رای به روحانی کنیم و با تلاش نیروهای ستادی بسیاری از افراد جذب شدند و رای خوبی برای رئیس جمهور جمع شد ولی به خواسته های جوانان و هواداران پاسخ داده نشد. انتظار هست ستاد روحانی در شهرستان در خصوص عزل و نصب مدیران مورد مشورت قرار گیرد. این مشورت تا کنون نبوده ولی انتظار هست از این به بعد باشد. این موضوع سهم خواهی شخصی و فردی نیست و مطالبه ای است که مردم می خواهند. برخی مواقع مورد تمسخر جریان رقیب قرار می گیریم که شما هیچ جایگاه و شانی برای فعالان ستاد در نظر گرفته می شود. در پروژه های عمرانی و اعتبارات شهرستان لنده نادیده گرفته و باید به صورت ویژه دیده شود. فعالیت نمایندگان در چینش نیروها و مدیران جای تعجب و سوال دارد و امیدواریم جلوی این قضیه گرفته یا کمرنگ شود.

داریوش ارجمند(مدیر اجرایی ستاد روحانی در استان) تفکیک وظایف قوا در این استان عملا اتفاق نیفتاده است. آدمها با عملکردها قضاوت می شوند و شما نیز در آینده قضاوت می شوند. اگر مدیریت توانمند باشد در استانهای توسعه نیافته می تواند بسیار نمود داشته باشد در استانی که مشکل آب و بیکاری و ... هست مدیریت خوب بهتر دیده می شود. برخی از مدیران فاقد برنامه و استراتژی هستند. انتظار هست استاندار از آنها برنامه کاری بخواهد که اگر مدیران از جریان رقیب هم باشند اما دارای برنامه و استراتژی باشند قابل تححمل است اما با شناختی که داریم برخی مدیران کنونی اصلا مدیر نیستند. در همین دولت استخدامهای زیادی صورت گرفت و مدیران به صورت قومی و قبیله ای خویشاوندان خود را جذب کردند که لازم است استاندار به این موضوع ورود کند. جنایاتی که در رود بشار اتفاق می افتد در آینده مشکل ایجاد می کند. در حوزه فرهنگ و هنر بسیار زیاد مشکل داریم و باید مشکلات هنرمندان جدی گرفته شده و پیگیری شوند. نظارت بیشتری بر عملکرد مدیران اعمال شود و سهم بانوان از اشتغال و مدیریت نیز لحاظ شود.

محمدعلی سجادی(معاون سیاسی ستاد روحانی در استان) مدیران کاری به خدمت ندارند و نظارتی بر آنها نیست و کاملا به مردم بی توجه هستند. مدیرانی که پشتشان به نمایندگان گرم است و خود را ملزم به پاسخ به مردم و دولت روحانی نمیدانند که شما باید به این وضعیت خاتمه دهید. اصلاح طلبان پشتوانه اجتماعی و سیاسی دولت روحانی هستند و روی کار آمدن این دولت حاصل فشارهای اجتماعی و هزینه هایی است که این جریان داده و نباید این پشتوانه از دست برود. افراد وابسته به نمایندگان استان در ادارات و نهادها استخدام شدند ولی بسیاری از جوانان استان هنوز بیکار هستند. جوانانی که بسیاری از آنها حامی دولت بودند و با تبلیغ دستاوردهای دولت جور مدیران را نیز می کشیدند. این جوانان اکنون دلسرد شده اند.

فرزانه آرامش(رئیس ستاد بانوان) فعالان ستادروحانی در استان مشکلات زیادی را تحول کردند و به جرم فعالیتهای انتخاباتی مورد پیگرد هم قرار گرفتند. انتظار می رود بانوان و فعالان ستاد نقش مشورتی داشته باشند. سهم بانوان در مدیریتها متناسب با ظرفیت و پتانسیلشان نیست.

گزارش: مسعود آرام
کلمات کلیدی



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها