یادداشت
گفتگو و گزارش

از گوهرگانی بعید بود!

از گوهرگانی بعید بود!

جعفر گوهرگانی را میتوان یکی از بهترین انتخاب ها در دولت تدبیر و امید در سطح استان دانست. مدیری اصلاح طلب که در دوران دولت سابق علیرغم همه شایستگی اش کاملا به حاشیه رانده شده بود. با روی کار آمدن دولت اعتدال وی که از حامیان اصلی تاجگردون بود به عنوان مدیر جهاد کشاورزی استان منصوب شود. اکثر نیروهای جریان اصلاح طلب از این انتصاب خوشنود بودند. در ادامه وی نشان داد که شایستگی این منصب را دارد. مدیری کم حاشیه که به دنبال کار بود. به گواه آمار و ارقام دستگاه تحت مدیریت وی را می توان از موفق ترین ادارات دولت در استان نام نهاد. افتتاح طرح‌های اشتغالزا، تکمیل پروژه‌های ناتمام، کلنگ‌زنی پروژه‌های جدید و انتخاب معاونان توانمند از ویژگی های بارز گوهرگانی بوده و هست.

آن گونه هم که نشان داده مثل خیلی از افراد چندان به میز مدیریتش نچسبیده و گواه این سخن نیز اعتراض به حق وی به معاون توسعه روستایی نهاد ریاست جمهوری در دانشگاه یاسوج است. آنگاه که گوهرگانی در اعتراض به حرفهای رضوی مبنی بر اختصاص وام به مناطق محروم فریاد برآورد که با این وعده های بیهوده کشاورزان و مردم را متوقع می کنید و بار اصلی این سخنان نسنجیده بر دوش مدیران استان است. این سخن نیز برایش گران تمام شد به گونه ای که این مسئول نهادریاست جمهوری وی را تهدید کرد که این مورد را به وزیر گزارش می دهد. اما گوهرگانی در جواب گفت خیلی دلبسته پست و مقام نبوده و اگر روزی احساس کند نمی‌تواند در این مسئولیت کاری برای مردم انجام دهد خود استعفا می‌دهد.

اما با همه این تفاسیر انتصاب یک نیروی اصولگرا به ریاست جهادکشاورزی کهگیلویه اقدام عجیب و دور از انتظاری بود که گوهرگانی در شلوغی سفر رئیس جمهور به استان انجام داد. نیرویی که در دولت گذشته مسئولیت داشته و در این دولت نیز مجددا مسئولیت گرفت. این انتصاب با واکنش نیروهای اصلاح طلب هوادار دولت در کهگیلویه مواجه شد. منطقیان از این انتصاب تبری جسته و در جایی گفته بود که نیروی من برای این مسئولیت شخص دیگری بود که به نظر نیز درست می‌آمد و منطقیان فرد دیگری را برای این مسئولیت معرفی کرده بود. بعید است که لاهوتی برای این نیرو سفارشی کرده باشد چه آنکه ارتباط لاهوتی با مجموعه مدیریتی استان تقریبا قطع هست و رئیس جدید نیز در سالیان گذشته ارتباطی با لاهوتی نداشته است. هر چند رئیس جدید کشاورزی کهگیلویه، هم طایفه‌ای استاندار است اما خادمی که با اعتراض نیروهای اصلاح طلب هوادار دولت در استان مواجه شده بود نیز از این انتصاب اظهار بی اطلاعی کرد. مشخص نیست موضع پوزش فرماندار کهگیلویه در خصوص این انتصاب چه بوده ولی بدون شک به عنوان نماینده دولت و رئیس شورای اداری شهرستان در جریان بوده که قرار است برای یک نیروی اصولگرا حکم مسئولیت جهادکشاورزی در شهرستان تحت مدیریتش صادر شود. احتمالا فشارهای نماینده وی را مجبور کرده که رضایت دهد. برخی معتقدند این انتصاب با حمایت و فشار عدل هاشمی نماینده اصولگرای کهگیلویه و با سفارش تاجگردون به گوهرگانی انجام شده است. هاشمی هم به مانند سلف اصولگرای خود یعنی بزرگواری، از اختلاف اصلاح طلبان در کهگیلویه نهایت استفاده را می برد. باید گفت مادامی که این اختلاف بین سران این جریان در کهگیلویه وجود دارد صدور احکام مسئولیت برای نیروهای رقیب در این دولتِ منتسب به اصلاح طلبان ادامه دارد و افرادی که در این شهرستان همچنان بر مواضع جریانی و فکری اصلاح‌طلبی ایستاده اند بازنده این اختلاف هستند. به هر روی تلاش هاشمی برای به کار گیری نیروهای خود در پست های مدیریتی را از نگاهی دیگر می توان توجیه کرد اما دخالت های گاه و بیگاه تاجگردون در این حوزه پذیرفتنی نیست. این موضوعی است که تاجگردون خود در دوره نمایندگی بزرگواری و در نشست با اصلاح طلبان چرام به صراحت از آن گفت. آنجا که از دخالت خود در انتصاب مدیر برق شهرستان کهگیلویه پرده برداشت و گفت که وی از نیروهای من است! این دخالت ها باعث تشدید اختلاف در جریان اصلاحات در کهگیلویه بوده و هست و اگر ادامه یابد در آینده نیز بیشتر می‌شود.

هر چه باشد و هر گونه حساب کنیم این انتصاب از گوهرگانی که خود از نیروهای ثابت قدم، زخم خورده و هزینه داده اصلاحات بوده و هست بعید بود!

کلمات کلیدی



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 2 نظر

  • 1 سرباز امام 1398/9/16 5:10:12

    با سلام در جواب شما باید بگویم که شواهد و عملکرد های زمانی که دکتر گوهرگانی در جهاد بودن در سایت ها و پوشه های دولتی هست که چه پیشرفتی استان کرد و حقیقت را نمیتوان کتوان کرد .

    پاسخ
  • 2 همکار گوهرگانی 1395/6/10 21:21:9

    واقعا اینگونه مقالات سراسر دروغ است که باعث شده حقیقت ها در این استان وارونه جلوه داده شود. گوهرگانی نه تنها معاون قوی نگذاشته که همگی از ضعیف هم ضعیف تر ند. گوهرگانی ن تنها کار اولویت اولش نبوده که آخرینش بوده است. نویسنده این مطلب یا کاملا از جهاد کشاورزی بیخبر است یا بدنبال هدفی خاص میگردد

    پاسخ
سایر اخبار
برگزدیدها