یادداشت
گفتگو و گزارش

حضور خاموش فرهنگ وارشاد در جامعه

حضور خاموش فرهنگ وارشاد در جامعه

مجموعه ای که برای توجه و تشویق و تحقق جامعه در زمینه های فرهنگی و هنری بنا شده است و وظیفه آن توجه ویژه به نویسندگان ، شعرا ، ادبا و هنرمندان استان می باشد . این مجموعه در ابعاد گسترده ای از فعالیت های سینما ، تئاتر ، کتابخانه و نمایش نامه حمایت می کند و نظارت می کند . و همچنین عهده دار نظارت بر فعالیت های مطبوعات و تبلیغات استان با توجه به در نظر گرفتن آئین نامه ها و مقررات برای همه اهالی رسانه می باشد .

ولی آنطرف تر چراغ خاموش بی ............. مسیر تحقق وتوسعه این مجموعه را سخت و نامعلوم کرده است ، و جاده فرهنگ رو پیش از پیش سرد بی روح کرده است و منادیان این عرصه را مات کرده اند .

درباب این عرایض چندی سوال از جناب رضا دهبانی ریاست اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان داریم ؛

اول اینکه چرا با گذشت چند سال از سکان داری جنابعالی بر قامت این مجموعه هنوز که هنوز است هیچ کار فرهنگی که در خُر فرهنگ اصیل قوم لُر باشد انجام نگرفته است ؟ و مردم را از نام ونشان فرهنگ وهویت اصیل خود جدا ودور کرده اید ؟

چرا مردم‌ شهر یاسوج باید از نعمت سینما و تئاتر محروم باشند و با این همه فرهنگ و تاریخ غنی هنوز هیچ فیلمی از این استان به پرده سینماهای کشوری نرسیده باشد یا هیچ مستندی از این استان در جایگاه کشوری نباشد که ما در پهنه این سرزمین گم نشویم ؟

چرا نباید مستند سازان و کارگردانان ما حمایت شوند تا جلوه های از فرهنگ و هویت و اصالت ما را به تمام دنیا صادر کنند و چرا نباید به هنرمندان محروم استان تسهیلات حمایتی برای تشویق و رشد وکار آنها قرار گرفته شود تا بستری برای فعالیت های بلقوه آنان باشد ؟

ودر آخر چرا هیچ نظارتی و هیچ مقرراتی برای رسانه های ما تنظیم نشده است و فضای بی رسالتی به فضای بی اخلاقی مُبدل شده است و به راحتی قلم به دستان مُزد بگیر هرکسی را که بخواهد بر طبل تعریف و یا تخریب می کشانند ؟

حال این مسائل تنها گریزی بود بر چگونگی وجود این مجموعه در استان و تاملی برای ما که بفهمیم که این مجموعه همان قدر که می تواند تاثیر گذار باشد می تواند تاثر گذار هم باشد ، درد غم تنها محرومیت نیست بلکه بی تفاوتی و بی تدبیری مسولانی است که محدودیت می آفرینند برای همه عناصری که برای فرهنگ این استان دل می سوزانند . مسولینی که سوار بر کُرسی شعار شده اند و از عمق گرداب بی تدبیریشان غافلند ، چرا فرهنگ ارشاد نمی بیبیند و یا نمی خواهد ببیند که رسانه های خام عهده دار برهم‌زدن اخلاق در فضای اجتماعی هستند و برای معاش خود از عده ای بُت می سازنند و از عده ای کفر ....

تابحال از این قشر سوال پرسیده اید که در جهت رشد وارتقا وتوسعه این استان چه کاری را انجام داده اید ؟ و یا در فضای اجتماعی چه خدماتی را انجام داده اید ؟ و چه رقابت سازنده ای در سطح رسانه های استان صورت گرفته اید ؟

مشکل از آن جایی شروع می شود که مسولین ما نمی خواهند بپذیرند که فضای بی اخلاقی از محرومیت سبقت گرفته است و آفت اجتماع ما شده است ، و تنها کرسی نشینان با ابزار دولت تنها به مقاصد شخصی خودشان توجه می کنند و چشم بر این مصیبت بسته اند .

  (مطلب منتشر شده نظر نویسنده است و انتشار آن در سایت افتونیوز، به معنای تایید تمام یا بخشی از آن نمی باشد)
کلمات کلیدی



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها