یادداشت
گفتگو و گزارش

آمار عجیب از تولید زباله‌ گردشگران در گچساران/ جمع‌آوری 8 کامیون زباله پس از 13 به‌در

آمار عجیب از تولید زباله‌ گردشگران در گچساران/ جمع‌آوری 8 کامیون زباله پس از 13 به‌در

در حالی که رسانه های مختلف در ایام عید نسبت به فرهنگسازی جمع آوری زباله ها توسط گردشگران اطلاع رسانی گسترده ای انجام دادند اما به گفته مدیرکل محیط زیست استان، فقط از طبیعت گردشگر پذیر گچساران یک روز پس از 13 فروردین8 کامیون زباله جمع آوری و انتقال داده شد.

به گزارش افتونیوز به نقل از روابط عمومی محیط زیست، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان با اعلام این خبر گفت: با نظارت محیط زیست و کمک شهرداری، بخشداری گچساران و... در پایان روز 13 فروردین 8 کامیون زباله بجا مانده از گردشگران در روز انس با طبیعت جمع آوری و به مکان های مجاز انتقال داده شد.

سید اسدالله هاشمی گفت: در راستای ارتقاء فرهنگ زیست محیطی، حفظ و جلوگیری از پراکندگی زباله ها در طبیعت استان بویژه در مناطق حفاظت شده در 2 روز 12 و 13 فروردین توسط ادارات شهرستانی تابعه استان با همکاری خودجوش انجمن های زیست محیطی 2500 بسته فرهنگی آموزشی و 150 کیلو کیسه ویژه جمع آوری زباله بین گرشگران شهرستانهای استان توزیع شد.

هاشمی به انتقاد از حجم انبوه زباله و پسماند بجا مانده در طبیعت از گرشگران در 13 فروردین گفت: با نظارت محیط بانان و کمک فعالان محیط زیست، مجموعه شهرداری و بخشداری گچساران تعداد 8 کامیون زباله یک روز پس از 13 فروردین درمناطق گردشگری قلات، گناوه و دشتک دیل جمع آوری و به محل های مجاز انتقال داده شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان در ادامه به پویش مردمی بدون زباله با شعار از خودمان شروع کنیم اشاره کرد و گفت: وضعیت گردشگر پذیر استان ما ایجاب می کند که مردم مهمان نواز و خون گرم سرزمین چهارفصل کهگیلویه وبویراحمد نسبت به سنوات قبل حساسیت بیشتری به پاکسازی، حفظ و نگهداری طبیعت خود داشته باشند.

وی در پایان ضمن تشکر از تمامی نیروهای ستادی و اجرایی محیط زیست استان و شهرستانها که طی ایام و تعطیلات نوروز از هیچ تلاشی برای حفاظت از محیط زیست استان دریغ نکردند، به نزدیکی فصل گرما اشاره کرد و افزود: با شروع فصل گرما این احتمال وجود دارد که در نقاطی از طبیعت استان که بیشتر گردشگر پذیر است آتش سوزی های اتفاق بیافتد، لذا از همه مردم تقاضامندیم زمان حضور در طبیعت و روشن نمودن آتش حتما نکات ایمنی و حفاظتی را رعایت نمایند تا شاهد بروز اتفاقات تلخ و ناگواری برای طبیعت استان نباشیم.

کلمات کلیدی



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها