یادداشت
گفتگو و گزارش

تعریف و تمجید استاندار از رئیس دانشگاه یاسوج/ حضور «دکتر عریان» فرصتی مغتنم برای استان است

تعریف و تمجید استاندار از رئیس دانشگاه یاسوج/ حضور «دکتر عریان» فرصتی مغتنم برای استان است

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: حضور دکتر عریان رئیس دانشگاه یاسوج فرصتی مغتنم  برای استان است.

به گزارش افتونیوز به نقل از روابط عمومی دانشگاه یاسوج، دیدار نوروزی استاندار استان با روسا، معاونین و اعضای هیأت علمی دانشگاههای استان صورت گرفت.

در ابتدای این نشست، سرپرست دانشگاه یاسوج ضمن تبریک سال جدید به همگان بویژه تیم مدیریت اجرایی استان گفت: بدون شک جهت ساختن استانی قدرتمند و دانشگاههایی توانمند‌تر به تعامل بیشتر دانشگاه با مدیران استانی نیاز داریم.

دکتر احمد عریان اضافه کرد: از دانشگاههای استان میخواهم بخشی از توان خویش را به حل مسائل اساسی استان معطوف نمایند.

وی با اشاره به وجود پایان نامه‌هایی در مقیاس ملی و استانی افزود: با استفاده از این پایان نامه‌ها در رشته های مختلف و متنوع دانشگاهی می توان مشکلات بسیاری در استان را حل نمود.

دکتر عریان از استاندار خواست مدیران استانی را مکلف به تعامل با هسته‌های پژوهشی دانشگاهی درون استان نماید.

سرپرست دانشگاه یاسوج با اشاره به تجارب مختلف مدیریتی دانشگاهی خویش گفت: متاسفانه عدم وجود بسیاری از زیر ساخت‌های رفاهی و دانشگاهی در دانشگاه یاسوج آزار دهنده است.

وی اذعان داشت: این دوران، دوران طلایی است تا بسیاری از مشکلات زیر ساختی مرتفع گردد.

دکتر عریان ضمن ابراز تاسف از وجود برخی از اشکالات زیر ساختی و عدم حل آنها در سه دهه اخیر گفت: به عنوان مثال دانشکده کشاورزی دانشگاه یاسوج با قدمتی بالغ بر بیست ونه سال هنوز از داشتن مزرعه زراعی و ایستگاه دامپروری محروم است.

سرپرست دانشگاه مادر استان اظهار داشت: نهادهای اجرایی و سازمان‌ها مشکلات و چالش‌های خود را به دانشگاههای استان ارجاع دهند.

وی با اشاره به پتانسیل فراوان اعضای هیأت علمی دانشگاه یاسوج جهت انجام فازهای مطالعاتی بسیاری از پروژه‌های تحقیقاتی درون و برون استانی گفت: شورای پژوهش و فناوری استان باید فعال‌تر شود و در این زمینه دانشگاه یاسوج آمادگی هر گونه همکاری را دارد.

جذب مساعدتهای خیرین به دانشگاهها موضوع دیگری بود که دکتر عریان از آن سخن گفت و افزود: بسیاری از پیشرفت‌های علمی در دنیا مدیون کمک‌های خیرین و موقوفین است که از همه به ویژه استاندار استان می‌خواهم به این موضوع نگاه ویژه ای داشته باشند.

در ادامه این نشست استاندار استان با تبریک سال جدید به حضار گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد دارای ظرفیت‌های بالایی است که امیدواریم با کمک دانشگاههای استان بتوانیم به بهبود کیفیت شاخص‌های توسعه دراستان و استفاده از این ظرفیت‌ها دست یابیم.

دکتر احمدی حضور دکتر عریان در استان را فرصتی مغتنم برشمرد و افزود: بنده از تمام توان خود در استان و در وزارت علوم استفاده خواهم کرد تا بتوانیم هرچه بیشتر به دانشگاه یاسوج در تحقق اهداف خود کمک کنیم و به رشد و توسعه علمی این دانشگاه بسیار امیدوار هستم.

استاندار استان دانشگاه یاسوج را دانشگاهی با ظرفیت علمی مطلوب خواند و اضافه کرد: همه دانشگاهها و به ویژه دانشگاه یاسوج بایستی ما را در تحقق شعار سال کمک نمایند.

وی اظهار داشت: بدون شک حمایت از کالای ایرانی منوط به تولید کالای ایرانی است و این امر بدون حضور دانشگاهها امری غیر ممکن خواهد بود.

وی ادامه داد: دانشگاه یاسوج توان انجام بسیاری ازپروژه‌های ملی از جمله پروژه های پدافند غیر عامل و مدیریت و توسعه روستایی را د‌اراست که برای انجام این پروژه‌ها در کنار دانشگاه یاسوج هستیم.

دکتر احمدی نظم، ماموریت محوری و مسئولیت پذیری را از جمله ویژگی های یک دانشگاه خوب دانست و اضافه کرد: از این پس به صورت ماهانه از وضعیت دانشگاههای استان ارزیابی خواهد شد که مسئولیت این کار را به عهده دکتر عریان می سپارم.

وی اظهار داشت: مطالعه مشکلات استان در زمینه های مختلف و ارائه راه حل های علمی و مناسب بایستی به دانشگاههای استان ارجاع داده شود که البته با نظارت و مشاوره دانشگاههای بزرگ وکلان کشوری میسر خواهد شد.

دکتر علی محمد احمدی با استقبال از پیشنهادات خوب و سازنده سرپرست دانشگاه یاسوج گفت: دکتر عریان و همکارانشان در زمینه مشکلات مطرح شده دانشگاه یاسوج کلیه طرح های خود را ارائه دهند تا پس از مطالعه بتوانیم در جهت رشد این دانشگاه گام های خوبی برداریم.

استاندار استان در پایان از دانشگاه یاسوج خواست تا در راستای مطالعه مشکلات استان به بررسی علل رکود اقتصادی شهرک های صنعتی استان بپردازد.

کلمات کلیدی



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها