یادداشت
گفتگو و گزارش

بهره‌مندی بیش از ۵ هزار مددجو از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای استان

بهره‌مندی بیش از ۵ هزار مددجو از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای استان

تفاهم‌نامه برگزاری کلاس‌های آموزش مهارت‌های فنی و حرفه‌ای برای ۵ هزار و ۳۵۹ مددجوی کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد با اداره فنی و حرفه‌ای در سال ۹۶ منعقد شد.

مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد، در جلسه هم‌اندیشی با اداره فنی و حرفه‌ای استان به تشریح مفاد این تفاهم‌نامه پرداخت.

فرید محبی، مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد بابیان اینکه طی یک تفاهم‌نامه با سازمان فنی و حرفه‌ای استان در سال جاری پنج هزار و ۳۵۹ مددجو از آموزش مهارت‌های فنی و حرفه‌ای بهره‌مند می‌شوند، گفت: طی تفاهم‌نامه یادشده، برگزاری کلاس‌های تخصصی و دوره‌های آموزشی مختلف برای مددجویان متقاضی در سال جاری، ۸۱۱ میلیون تومان هزینه در بردارد.

وی با اشاره به محقق شدن اعتبار موردنیاز برای برگزاری این کلاس‌ها، افزود: پایدارسازی توسعه طرح‌ها، آموزش کارآفرینی، حرفه‌آموزی دانش آموزان، کاریابی و مهارت‌آموزی ازجمله برنامه‌هایی است که مطابق با این تفاهم‌نامه اجرا می‌شود.

محبی آموزش‌های فنی حرفه‌ای در اشتغال‌زایی مددجویان را ثمربخش دانست و تأکید کرد: باید با یک برنامه‌ریزی منسجم و هدفمند تلاش کنیم که تمامی آموزش‌ها در رشته‌های مختلف موجب ایجاد اشتغال شده و ملاک، گرفتن مدرک نباشد.

وی بابیان اینکه آموزش‌ها باید متصل به مشاوره شغلی، پرداخت وام، نظارت بر اجرا، ایجاد اشتغال و پایدارسازی طرح‌ها باشد، عنوان کرد: ۹۲ درصد مددجویان متقاضی شرکت در مهارت‌های اشتغال و کاریابی با همکاری فنی و حرفه‌ای استان آموزش‌دیده‌اند.

فرج اله راد، مدیرکل فنی و حرفه‌ای کهگیلویه و بویراحمد نیز در این جلسه بر کاربردی بودن آموزش‌های فنی و حرفه‌ای باهدف ایجاد اشتغال و توانمندسازی مددجویان تأکید کرد.

وی افزود: در سطح استان کارگاه‌های مهارت‌آموزی دولتی متعددی مشغول فعالیت هستند که متناسب با نیاز استان به حرفه‌آموزی می‌پردازند.

کلمات کلیدی



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها