یادداشت
گفتگو و گزارش

راد: ۵ کارآموز هم‌استانی به مسابقات ملی مهارت راه یافتند/ ۸۰ آموزشگاه آزاد در استان وجود دارد

راد: ۵ کارآموز هم‌استانی به مسابقات ملی مهارت راه یافتند/ ۸۰ آموزشگاه آزاد در استان وجود دارد

مدیرکل فنی و حرفه‌ای کهگیلویه و بویراحمد از تحقق تعهد آموزش بخش دولتی خبر داد و گفت: از تعهد ۲ میلیون نفرساعت در استان یک میلیون و ۸۵۰ هزار نفرساعت آن محقق شد که معادل ۹۵ درصد تحقق تعهد عملی در این بخش است.

فرج‌اله راد در جمع خبرنگاران با بیان اینکه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای نقش مهمی در توسعه اشتغال و ایجاد شغل‌های پایدار دارند، اظهار کرد: توجه به این بخش امری مهم و ضروری است.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر بر اینکه سازمان فنی و حرفه‌ای به عنوان تنها متولی ارائه آموزش‌های مهارتی در سطح کشور شناخته شده و فعالیت‌های گسترده‌ای را در این راستا انجام می‌دهد، گفت: خوشبختانه در سطح استان اقدامات خوب آموزشی و مهارتی ارائه شده است.

راد در ادامه به تعهد آموزش سالانه فنی و حرفه‌ای کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و گفت: تعهد اداره کل استان در سال جاری چهار میلیون نفر ساعت بوده که از این تعداد دو میلیون نفر ساعت آن باید در بخش خصوصی و ۲ میلیون نفرساعت دیگر در بخش خصوصی تحقق یابد.

این مسئول با تاکید بر اینکه تعهد آموزش نفر ساعت در بخش دولتی ۹۵ درصد تحقق یافته و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال جاری این میزان به ۱۰۰ درصد برسد، گفت: از ۲ میلیون نفرساعت تعهد در بخش دولتی یک میلیون و ۸۵۰ هزار نفرساعت آن تحقق یافته است.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای کهگیلویه و بویراحمد از تحقق ۷۰ درصدی تعهد آموزش بخش خصوصی خبر داد.

وی گروه‌های هدف آموزش فنی و حرفه‌ای را جامعه عشایری، مراکز ثابت، زندان‌ها، پادگان‌ها، روستاها، صنایع، تیم‌های سیار شهری به صورت استاد شاگردی، کمپ‌ها و مراکز جوار دانشگاهی عنوان کرد و گفت: با نگاه جدی به این حوزه می‌توان بخش عظیمی از فرصت‌های اشتغال و ایجاد کارآفرینی را پاسخگو بود و به رونق اشتغال خانگی کمک کرد.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای کهگیلویه و بویراحمد در ادامه با تاکید بر اینکه هنوز اهمیت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در جامعه نهادینه نشده است، گفت: با آگاه‌سازی لازم از طریق رسانه‌ها می‌توان به این مهم دست یافت که از رسانه‌های استان اعم از مکتوب و مجازی انتظار می‌رود که فنی و حرفه‌ای را در این راستا همراهی و کمک کنند.

این مسئول کهگیلویه و بویراحمدی با تاکید بر اینکه ۸۰ مرکز آموزشگاه آزاد وابسته به فنی و حرفه‌ای داریم و تاکنون آموزش‌های زیادی را در حوزه‌ها و بخش‌های مختلف ارائه دادیم، گفت: در هر کدام از شهرستان‌ها تعدادی آموزشگاه وجود دارد که آموزش‌های لازم را ارائه می‌دهند.

راهیابی ۵ کارآموز کهگیلویه و بویراحمدی به شانزدهمین مسابقات ملی مهارت

مدیرکل فنی و حرفه‌ای کهگیلویه و بویراحمد از راهیابی ۵ شرکت‌کننده برتر هم‌استانی به شانزدهمین مسابقات ملی مهارت خبر داد. فرج‌الله راد گفت: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای متولی ارائه آموزش‌های مهارتی در کشور بوده که سه رسالت مهم از جمله پژوهش و تولید استانداردهای آموزشی، ارزشیابی نیروی کار ماهر در کشور و آموزش نیروی کار در سه بخش کشاورزی، صنعت و خدمات است.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای کهگیلویه و بویراحمد اذعان کرد: سابقه کار فنی و حرفه‌ای به سال ۵۸ برمی‌گردد که در پنج رشته فعالیت خود را شروع کرد.

وی تصریح کرد: در سال ۷۰ اداره کل فنی و حرفه‌ای کهگیلویه و بویراحمد تاسیس شد که در سال ۷۲ دارای سه مرکز یاسوج، دوگنبدان و دهدشت بوده و هم اکنون ۱۱ مرکز داریم که سه مرکز مختص خواهران، یک مرکز فناوری اطلاعات و چهار مرکز دو منظوره و سه مرکز مختص برادران داریم.

راد خاطرنشان کرد: سازمان فنی و حرفه‌ای در راستای کاهش تصدی‌گری‌های دولت مهارت‌های آموزشی را به شهروندان ارائه می‌دهیم.

این مسئول با تاکید بر اینکه ۸۰ آموزشگاه آزاد وابسته به فتی و حرفه‌ای وجود دارد که مهارت‌های لازم را آموزش و ارائه می‌دهند، گفت: ۲۹ آموزشگاه در بویراحمد، ۱۸ آموزشگاه در گچساران، دهدشت با ۱۳ آموزشگاه، دنا و چرام هرکدام با چهار آموزشگاه، بهمئی با شش آموزشگاه، سه آموزشگاه در لنده و دو آموزشگاه در باشت ارائه خدمت می‌کند.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای کهگیلویه و بویراحمد در بخشی دیگر به اهداف برگزاری شانزدهمین مسابقات ملی مهارت اشاره کرد و گفت: هدف این مسابقات ارتقاء فرهنگ مهارت‌آموزی در بین جوانان، مهارت آموزش‌های مهارتی در توسعه اقتصاد، ارتقاء سطح استانداردهای آموزشی در کشور، ایجاد فرصتی مناسب برای تبادل اطلاعات و تجارب حرفه‌ای، شناسایی افراد نخبه، فراهم نمودن فرصت رقابت برای جوانان، کشف استعدادهای حرفه‌ای جوانان و ایجاد فرصت برای شکوفایی مهارت‌ها و ایجاد سیستم ارزیابی نظام مهارتی کشور است.

وی در ادامه با بیان اینکه در بهمن‌ماه امسال شانزدهمین دوره ملی مهارت در مرکز پژوهش‌های فنی و حرفه‌ای کشور برگزار می‌شود، گفت: هر ساله این مسابقات در کشور یک‌بار برگزار و مراحل شهرستانی، استانی آن در سطح استان‌ها برگزار می‌شود.

راد با اشاره به برگزاری مسابقات ملی مهارت در سطح شهرستانی و استانی اذعان کرد: در سال ۹۳ قریب به ۸۶ شرکت‌کننده شهرستانی داشتیم که ۳۳ نفر به مسابقات استانی و ۱۰ نفر به مسابقات ملی راه پیدا کردند و هشت نفر دیپلم افتخار کسب کردند.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: در سال جاری ۱۵۴ شرکت کننده شهرستانی داشتیم که ۳۵ نفر به مرحله استانی راه یافتند و پنج نفر به مسابقات ملی کشوری در در رشته‌های کاشی‌کاری، خیاطی، لوله کشی گرمایشی و آجرچینی اعزام می‌شوند.

این مسئول گفت: برگزیدگان به شانزدهمین مسابقات ملی مهارت سه نفر خانم و دو نفر آقا هستند.

راد در ادامه با بیان اینکه افتتاحیه مسابقات کشوری دهم بهمن‌ماه در کرج صورت خواهد گرفت، گفت: این مسابقات از ۱۱ تا ۱۴ بهمن‌ماه به صورت کار عملی با حضور ناظران بین‌المللی برگزار می‌شود.

کلمات کلیدی



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها