قطع آب شرب مناطق مختلف یاسوج در ماه رمضان/ مدیر آبفار بویراحمد: از آب شرب برای کشاورزی و ساخت و ساز استفاده می‌شود

قطع آب شرب مناطق مختلف یاسوج در ماه رمضان/ مدیر آبفار بویراحمد:  از آب شرب برای کشاورزی و ساخت و ساز استفاده می‌شود

اهالی مناطق مختلف شهر یاسوج در روزهای گذشته شاهد قطع مکرر آب بودند که مشکل موجود به زودی برطرف خواهد شد.

برخی از شهروندان از وضعیت بغرنج بی آبی در شهر یاسوج و بی توجهی و پاسخگو نبودن مسئولان شرکت آب و فاضلاب شهری کهگیلویه و بویراحمد به شدت اعتراض کردند.

یکی از ساکنان خیابان انقلاب در یاسوج گفت: از روز گذشته تاکنون آب این خیابان قطع شده است و مردم در آغاز ماه رمضان شرایط سختی را سپری می کنند.

این شهروند یاسوجی با اشاره به اینکه قطعی شبانه روزی آب در بلوار عدل و انقلاب ها روزهای جمعه صبح تا عصر ادامه دارد و پس از آن برای ساعتی وصل می شود، افزود: این درحالی است که شهروندان به دلیل نبود آب برای نظافت و انجام امور دینی خود با مشکلات عدیده ای مواجه هستند.

وی بیان کرد: سامانه تلفنی ۱۲۲ اتفاقات آب شهر یاسوج نیز به هیچ وجه پاسخگوی شهروندان برای اطلاع از دلایل قطعی آب جوابگو نیست و سایر خطوط تلفن شرکت آب و فاضلاب شهری کهگیلویه و بویراحمد نیز از سوی برخی کارکنان اشغال می شود تا از این طریق از پاسخگویی به مردم خودداری کنند.

شب گذشته و در آغاز نخستین روز از ماه مبارک رمضان آب مناطق مختلفی از شهر یاسوج قطع شد و شهروندان را با مشکل مواجه کرد. خیابان های قلب شهر یاسوج شامل خیابان فردوسی و هجرت ۱، ۲ و ۳ نیز با قطعی آب مواجه اند.

قطعی آب در مناطق مختلف شهر یاسوج بدون اطلاع رسانی قبلی به شهروندان موضوعی است که همواره در شهر یاسوج با انتقاداتی همراه بوده و موجی از نگرانی ها را برای مردم به وجود می آورد.

سال گذشته نیز قطعی آب در منطقه تل زالی و محدوه بلوار عدل یاسوج مشکلاتی را برای شهروندان به وجود آورد که با رسانه ای شدن این مشکل و تجمع اهالی این منطقه مقابل استانداری کهگیلویه و بویراحمد تا حدودی برطرف شد.

رفع مشکل قطعی آب یاسوج/ استفاده از آب شرب برای کشاورزی و ساخت و ساز

در روزهای گذشته شاهد قطعی مکرر آب در مناطق شهر یاسوج از جمله شهرک امام حسین(ع)، شهرک امام علی(ع)، فلکه عدل و ساکنین آخر آسفالت بودیم که اهالی این مناطق طی تماس‌های مکرر با رسانه‌های استان خواستار رسیدگی فوری به وضعیت بی‌آبی در این مناطق شدند.

جمعی از اهالی منطقه تل‌زالی فلکه عدل با اشاره به قطعی آب طی دو روز گذشته، گفتند: طی دو روز گذشته با بی‌آبی دست و پنجه نرم می‌کنیم و انتظار داشتیم با شروع ماه مبارک رمضان این مشکلات حل شود اما تاکنون رفع نشده است و حتی آب برای وضو گرفتن هم نداریم.

قطعی آب در مناطق مختلف شهر یاسوج بدون اطلاع‌رسانی قبلی به شهروندان بوده و همین موضوع موجی از نگرانی‌ها را در بین مردم ایجاد کرده است.

مشکلات قطعی آب در شهر یاسوج را از طریق مدیر امور آب و فاضلاب شهری یاسوج پیگیری کردیم که قاسم قلندری در همین خصوص با اشاره به اینکه در تولید آب مورد نیاز مشترکین مشکلی وجود ندارد، گفت: پیک مصرف آب در روز بوده اما هم‌اکنون پیک مصرف آب به سحر رسیده که این جابه‌جایی مشکلاتی را ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه در تلاش برای رفع فوری مشکل قطعی آب مشترکین شهر یاسوج هستیم، افزود: وظیفه امور آب شهر یاسوج تولید آب شرب است و آب شرب برای مصارف خانگی شامل شست‌وشو، پخت‌وپز و استحمام استفاده می‌شود اما در شهر یاسوج از آب شرب برای مصارف کشاورزی، ساخت‌وسازها، دامداری و حتی آبیاری مزارع سبزی و باغات استفاده می‌شود.

قلندری با بیان اینکه برای مصارف کشاورزی، ساخت‌وساز و دامپروری آب تولید نمی‌کنیم، گفت: پایین‌شهر یاسوج از آب شرب برای ساخت‌وساز و آبیاری مزارع و باغات استفاده می‌کنند و همین امر موجب افت شدید فشار آب شده است.

مدیر امور آب و فاضلاب شهری یاسوج با اشاره به اینکه سه ایستگاه پمپاژ آب در سطح یاسوج وجود دارد، افزود: دو ایستگاه پمپاژ مربوط به کشاورزی است اما باز هم مردم از آب شرب برای مصارف کشاورزی و ساخت‌وساز استفاده می‌کنند.

این مسؤول با اشاره به ساخت‌وساز در حاشیه مناطق شهر یاسوج گفت: روز گذشته چند ارگان نظارتی از وضعیت ساخت‌وساز غیرمجاز در حاشیه مناطق شهر یاسوج از جمله منطقه شرف‌آباد، اطراف قبرستان شرف‌آباد، شهرک جوشکاری و شهرک امام علی(ع) بازدید کردند و شاهد استفاده مردم از آب شرب در ساخت‌وسازها بودند.

وی با بیان اینکه ۶۰ هزار خانوار مشترک آب و فاضلاب شهر یاسوج هستند، افزود: هم‌اکنون در حال تلاش برای رفع مشکل بی‌آبی مردم هستیم و به زودی مشکل قطعی آب حل خواهد شد.

قلندری خواستار فرهنگ‌سازی برای مصارف صحیح آب شد و گفت: ادارات، دستگاه‌ها و رسانه‌ها خصوصاً صدا و سیمای مرکز استان برای استفاده صحیح از منابع آبی فرهنگ‌سازی کنند.

کلمات کلیدی



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها