یادداشت
گفتگو و گزارش

کیانی‌پور: حمایت از کالای داخلی استقلال سیاسی و اقتصادی را به همراه دارد

کیانی‌پور: حمایت از کالای داخلی استقلال سیاسی و اقتصادی را به همراه دارد

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی یاسوج گفت: حمایت از کالای داخلی استقلال سیاسی و اقتصادی را به همراه دارد.

به گزارش افتونیوز، جبار کیانی پور در شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی به نام گذاری سال ۹۷ در حمایت از کالای ایرانی اشاره کرد و افزود: در تمامی سالهای اخیر همواره اقتصاد، محور کلام رهبری بوده است، سال گذشته اقتصاد مقاومتی با محوریت تولید و اشتغال به عنوان شعار سال برگزیده شد و در سال جاری با انتخابی هوشمندانه حمایت از کالای ایرانی به عنوان وظیفه‌ای برای مردم و مسوولین در نظر گرفته شده است، موضوعی که ما نیز در استان کهگیلویه و بویراحمد باید به عنوان نقشه راه خود آن را با جدیت تمام دنبال کنیم.

کیانی‌پور ادامه داد: همانطور که در بیانات رهبر انقلاب مطرح شده است، برخی از مهم‌ترین دلایل مصرف کالای داخلی، ایجاد استقلال اقتصادی و سیاسی، ایجاد کار و اشتغال، افزایش ثروت ملی، کاهش تورم و کنترل نقدینگی می‌باشد، که بدون شک در توسعه اقتصادی کشور اثرگذار خواهد بود.

رئیس اتاق یاسوج گفت: باید در زمینه فرهنگ سازی و آموزش به جامعه اقدامات عملی صورت گیرد چرا که جامعه ایرانی ثابت کرده که در هر جایی که به خودباوری رسیده و در تمامی عرصه‌های مختلف با اتحاد خود گام‌های بلندی را در جهت پیشرفت کشور برداشته است.

کیانی پور ادامه داد: نقش مردم و مسؤلین در حمایت از کالای ایرانی در کنار یکدیگر است، مسؤلین باید زمینه را برای رسیدن به تولید رقابت پذیر و با کیفیت مهیا کنند و مردم نیز با تعصب خود نسبت به کالای ایرانی با خرید محصولات با کیفیت تولید داخل این چرخه را کامل خواهند کرد.

رئیس اتاق یاسوج در ادامه به راهکارهای پارلمان بخش خصوصی ایران برای حمایت از تولید و کالای ایرانی گریزی زد و افزود: تعامل مناسب بین اندیشمندان و محققان علوم اقتصادی، اجتماعی، فنی، کارآفرینان و مسئولان اجرایی، تمرکز بر اهداف و تصمیم گیری‌های هماهنگ همه‌ی سازمان‌ها و نهادها، دولت توسعه‌گرا و با برنامه‌ریزی جامع و استراتژیک، حداقل کردن هزینه، حداکثر کردن کیفیت و بالا بردن ارزش‌افزوده، جلوگیری و مبارزه‌ی جدی حاکمیت با قاچاق کالا، ثبات بخشی به شاخص‌های اقتصاد کلان، داشتن یک استراتژی توسعه صنعتی و همراهی با تحولات جهانی از جمله مهمترین راهکارهای بخش خصوصی برای تحقق حمایت همه جانبه از کالای داخلی است.

کیانی پور با بیان اینکه: دبیرخانه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان در سال ۱۳۹۴ خرید از تولیدات داخلی با اولویت محصولات استان را به عنوان یک ضرورت در دستور کار چهاردهمین نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان مطرح و مصوبات این نشست طی نامه‌ای به امضای استاندار وقت، به تمامی دستگاه‌های دولتی استان ارسال و بر خرید محصولات استانی تاکید گردید؛ افزود: اما با اینحال بعد از گذشت چند سال هنوز این مصوبات به طور کامل به مرحله اجرا نرسیده است.

کیانی پور تصریح کرد: لوله، سیمان، تیرآهن و کابل پروژه‌های عمرانی از خارج استان تأمین می‌شود که موفق به اجرای مصوبه حمایت از محصولات تولید استان جزء در چند مورد نشدیم. امیدوارم در سال جدید مصوبه حمایت از محصول تولید استان به عنوان یک نهضت در دستور کار مسؤولان قرار گیرد.

نماینده‌ی بخش خصوصی استان کهگیلویه و بویراحمد، برگزاری جلسات متعدد هفتگی با حضور مدیران بخش خصوصی، دولتی و مردم در شبکه استانی، برگزاری کارگاههای آموزشی ضرورت مصرف کالای داخلی برای جوامع هدف، تکلیف به دستگاههای اجرایی جهت خرید محصولات استانی، تکلیف به مهندسین مشاور و دستگاههای اجرایی جهت قراردادن محصول تولیدکنندگان استانی که استانداردهای لازم را دارند، در ویندو لیست مشاوران، برگزاری دوره‌های آموزشی برای تولید کنندگان و تلاش مضاعف موسسه استاندارد و برگزاری دوره‌های آموزشی برای تولید کنندگان استانی را مهمترین پیشنهادات اتاق یاسوج دانست تشریح آنها پرداخت.

کلمات کلیدی



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها