یادداشت
گفتگو و گزارش

مردی که درد می کشد و درک می کند

مردی که درد می کشد و درک می کند

 استان کهگلویه وبویراحمد به واسطه محرومیت ها معلولیت ها آفرید و همین معلولیت ها محدودیت ها ساخت ، معلولینی که دردش را خودشان می کشند و زجرش را خانواده هایشان ، خانواده های که با داشتن حتی یک فرد معلول از چشمانشان غصه و اندوه می چکد ، از شانه هایشان زحمت و ذلت آویزان است ، و کمرشان زیر بار مشقت و سختی می شکند ، همان های که صبر و تحملشان از هر انسانی بالاتر وبیشتر است .

 آنچه که در زیر آورده شده است تنها قطره ایست در برابر دریای پر از سخاوت وصلابت و صفای دل مردی که خیرخواهانه با خدمت به هم دردهایش گوشه ای از این حکایت غم انگیز را با نیکی و کمک ودلسوزی پر می کند ، تا راه شایستگی و نشاط شور بر این عزیزان بسته نماند و بستری برای رشد و حمایت از آنان مهیا گردد .

مهندس سجاد پور حبیب مدیر موفق و تلاشگر اداره بهزیستی شهرستان بویراحمد که نام آشنای واژه معلولیت ، کسی که بیش تر از هر کسی این قشر را درک می کند ومی فهمد و بدنبال تعبیر وتفسیر درد این مردم نیست چرا که ایشان از جنس همین مردم است . مردی که در راستای حقوق این مردم و خدمت در راستای مصالح این قشر از هیچ تلاشی فروگذار نیست ، و با قلبی رئوف و مهربان در کنار سختی ها و ناخوشی هایشان ایستاده تا ناامیدی بر دردشان بیش نیاید وعزت نفس از آنان دور نگردد .

 آنچه که در کردار این مدیر شایسته می یابیم تلاشیست که با جان دل به انحطاط محدودیت و محدود بودن معلولین این منطقه می کند ، تا این عزیزان سربسته ظهور استعدادهای خود نباشند و راه مسولیت پذیری برای این قشر هموار گردد و جامعه مان از توان و استعدادهایشان بهره ببرند .

بی شک بزرگترین سازمان دولتی که در جهت ساماندهی طیف آسیب پذیر جامعه بنا شده است سازمان بهزیستی است که مستقیما با قشر دردمند جامعه در ارتباط است و وظایفی همچون تامین رفاه معلولین ، سامان دادن به زندگی کودکان و زنان محروم و بی سرپرست ، حمایت و نگهداری معلولان توانبخشی ،ارایه خدمات آموزشی به معلولان ، پیشگیری از معلولیت ، آموزش مهارت های زندگی ، پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر ، درمان و بازتوانی معتادان ....... و صدها مسولیت دیگر به این سازمان محول شده است تا ناجیانی باشند بر این هجمه آسیب در جامعه ی ما قطعا مسولیت در این نهاد آنقدر سنگین است که کمتر کسی زیر بار و فشار این مسولیت شانه خالی نمی کند و با استقامت از اشک این دردمندان دفاع می کند ، در مقابل سیل عظیمی از این دردمندان کسی را می بینیم که بدون هیچ خودنمایی و خود شیفتگی با ذاتی پر از مهربانی و مردانگی با جان و دل ناجی درد این دردمندان در این دریای بی تفاوتیست .

مسئله ای که امروزه به نگاه جامعه ما آسیب می زند و به تبع آن آزارشان می دهد مسولیت پذیری کسانیست که در یک مجموعه غریب و نا آگاهند و توان خدمت و مسولیت را در آن جایگاه ندارند همان های که وجودشان بر قامت یک مجموعه چرخ خدمت و مسولیت و وظیفه شناسی را لنگ می کند و آن مجموعه را در مقابل خاسته جامعه ذلیل و ناتوان می کند . ولی خرسند وخوشنودیم که گرداننده این مجموعه کسی است ، که پیشگام مسولیت پذیری وظیفه شناسی و پاسخگویی به همه دردمندانیست که زندگیشان آمیخته در درد ورنج است ، مردی که می بیند و می فهمد و با احساس استوارش طراوت و نشاط را به این گل های ارزشمند می بخشد .

آری ؛ با بال شکسته هم می توان پرید

کلمات کلیدی



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 12 نظر

  • 1 عشق 1397/2/8 15:52:6

    مهندس پورحبیب شایستگی اش مدیرکلی بهزیستی است . ان شاء الله به همین زودی محقق خواهدشد.

    پاسخ
  • 2 مسلم 1397/2/8 7:27:9

    درود براین قلم شیوا ورسا

    پاسخ
  • 3 شاهرخی 1397/2/7 23:53:31

    خداوند حافظ این مرد باشد مهندس پور حبیب بهترین مدیر تمام دوره های این اداره

    پاسخ
  • 4 اقلیمی 1397/2/7 23:19:48

    مهندس پور حبیب مرد ارزشمند

    پاسخ
  • 5 صفایی 1397/2/7 23:1:22

    احسنت براین قلم توانا

    پاسخ
  • 6 معنایی 1397/2/7 22:57:36

    این‌مرد معنای مدیریت دلسوز است وجودش پراز خیر نیکی استمعنایی

    پاسخ
  • 7 حاتمی 1397/2/7 22:56:45

    واقعا از جنس همین‌معلولین است

    پاسخ
  • 8 مشایخ 1397/2/7 22:56:17

    جناب پور حبیب از نیروهای خادم بهزیستی استمشای

    پاسخ
  • 9 ناشناس 1397/2/7 22:55:41

    درود براین قلم ودرود بر مهندس خستگی ناپذیر

    پاسخ
  • 10 باقری 1397/2/7 22:55:8

    واقعا مهندس پورحبیب تلاشگر است درود رر ایشان

    پاسخ
  • 11 شاهینی 1397/2/7 22:54:24

    خسته نباشی مهندس عزیز

    پاسخ
  • 12 ناشناس 1397/2/7 22:53:59

    درود بر مهندس پور حبیب

    پاسخ
سایر اخبار
برگزدیدها