یادداشت
گفتگو و گزارش

مدیرکل محیط‌زیست: غارهای استان شناسایی و درجه‌بندی می‌شوند

مدیرکل محیط‌زیست: غارهای استان شناسایی و درجه‌بندی می‌شوند

مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه وبویراحمد گفت: باید با برنامه ریزی مدون بتوانیم نسبت به شناسایی و درجه بندی غارها اقدامات مناسب حفاظتی انجام بدهیم.

به گزارش افتونیوز به نقل از  روابط عمومی محیط زیست استان، جلسه کمیته فنی غارشناسی محیط زیست استان در دهمین روز از اردیبهشت ماه 97 با حضور هیئت کوهنوردی، اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری درسالن جلسات این اداره کل برگزار شد.

سید اسدالله هاشمی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان هدف از تشکیل این جلسه را شناسایی، مطالعه ودرجه بندی غارها عنوان کرد و گفت: امیدواریم که با تشکیل کمیته فنی, ضمن بررسی دقیق مشکلات غارها , نسبت به رفع این موانع اقدامات قابل قبولی صورت گیرد.

هاشمی در ادامه غارها را اثرات طبیعی و ماندگار استان دانست و افزود: غارها از لحاظ تنوع زیستی، تاریخی، باستان شناسی، طبیعت گردی و ورزشی حائز اهمیت هستند، لذا انتظار این است که همه اعضاء کمیته با تامل، هم اندیشی و برنامه ریزی مدون بتوانند نسبت به شناسایی ، درجه بندی و اقدامات لازم حفاظتی غارها گام های موثر وقابل قبولی بردارند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان در پایان این جلسه نسبت به عدم رعایت مسایل زیست محیطی غار ده شیخ پاتاوه در 55 کیلومتری مرکز استان انتقاد کرد و گفت: انتظار می رود این کمیته با همراهی متولی غارها نسبت به مرتفع سازی این مهم اقدامات لازم را انجام دهند

کلمات کلیدی



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها