یادداشت
گفتگو و گزارش

همراهان یا رقیبان زارعی!

همراهان یا رقیبان زارعی!

برخی از مدیران کهگیلویه و بویراحمد از هم اکنون کار انتخاباتی خود برای کاندیداتوری یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی را آغاز کردند.

اگرچه استان کهگیلویه و بویراحمد ظرفیت‌ ها و پتاسیل هایی در حوزه نیروی انسانی، گردشگری، طبیعت و …دارد اما این استان کوچک که مسئولان از آن به عنوان محروم ترین استان یاد می کنند گریبانگیر مسائل سیاسی و شبه سیاسی شده است.

تبلیغات زود هنگام مجلس یازدهم2اگرچه استان کهگیلویه و بویراحمد علاوه بر ظرفیت بالای نیروی انسانی آن دیگر ظرفیت های طبیعی آن باید بلفعل تبدیل شوند تا این استان را از محرومیتی که از آن یاد می شود نجات دهند اما انگونه که پیداست تنها حرف مدیران در همان جلسات بوده و کمتر به فکر توسعه و آبادانی استان محروم کهگیلویه و بویراحمد هستند.

در ادامه برای روشن شدن موضوع باید بگویم اکثر قریب به اتفاق مدیران کهگیلویه و بویراحمد در جلسات رسمی به صورت رسمی از حوزه خود دفاع می کنند و شاید نشان دهند که دغدغه دارند ولی در گفت و گوهای خودمانی رغبتی برای انجام کارهای توسعه ای استان ندارند و بیشتر به مسائل حاشیه ای و اینکه آیا در مسند مدیرکلی، مدیری و پست های سازمانی خود می مانند یا نه؟

استان سیاست زده کهگیلویه و بویراحمد یک بخش از محرومیت آن دستخوش مسائل سیاسی بوده که همگان از آن آگاه هستیم و بیان آن تکرار مکررات است.

امروزه اگرچه کهگیلویه و بویراحمد به مرکزیت یاسوج به نسبت ۲۰ سال گذشته روی شهری به خود گرفته اما با این وجود هم کمبودهایی در آن احساس می شود به گونه ای که اگر مهمانی برایمان بیاید نمیدانیم ابتدا آن را کجا ببریم و چگونه ببریم که شهرمان را که تنها اسم آن شهر است را نبیند.

اما نقش مدیران در توسعه شهری و رفع محرومیت ها بسیار مهم است که از استاندار گرفته تا معاونان استاندار، سازمان برنامه و بودجه، مدیران کل استانی و مسئولان شهرستانی و …نقش داشته و دارد این عدم توسعه مربوط به دوره خاصی نبوده و از گذشته تاکنون اگرچه اقداماتی صورت گرفته باز می توان عمق محرومیت را در کهگیلویه و بویراحمد مشاهده کرد.

اگرچه همگان به نقش مدیران آگاه و واقف هستیم اما تاکنون اقدام مثمر ثمری که استان را از محرومیتی که از آن یاد می کنند صورت نگرفته است و برخی مدیران به فکر پست و مقام هستند تا پیشرفت و آبادانی استان.

شنیده ها حاکی از این است که برخی مدیران وابسته به زارعی نماینده کنونی دهمین دوره مجلس شورای اسلامی به جای اینکه به فکر کم کاری ها و نواقصات حوزه خود باشند اگر چه در جلسات با زبان تند و تیز دفاع می کنند ولی با عمل فاصله زیادی دارند و بیشتر به فکر مسائل حاشیه ای و شخصی خود هستند تا عموم مردم.

مدیرانی که از هم اکنون و در اولین سال شروع مجلس دهم که با هر ترفندی که شده زارعی را به مجلس بردند اما آنگونه که پیداست برخی از این مدیران قصد دارند دور یازدهم مجلس خود کاندیدا شوند و به نوعی رقیب زارعی باشند تا همراه وی.

گاهی مشاهده می شود که برخی از این مدیران به بهانه ماموریت های اداری به روستاهای حوزه انتخابیه بویراحمد و دنا عزیمت می کنند تا شاید بتوانند به این بهانه خودشان را برای انتخابات زود هنگام یازدهمین دور مجلس معرفی کنند.

همین مدیران ماموریتی تا پاسی از شب در روستاهای بویراحمد و دنا فعالیت می کنند به طوری که مسئولیت اصلی آن ها به عنوان یک مدیر فراموش می شود و دیده شده که بسیار دیر به محل کار خود می روند و تمامی ارباب رجوعان پشت درب اتاق این مدیران منتظر می‌مانند که آن هم بعد از چندین ساعت معطلی معلوم نیست که کار آن‌ها انجام شود یا نه.!

آنگونه که پیداست برخی از این مدیران کهگیلویه و بویراحمد کار انتخاباتی خود را در اولین سال شروع مجلس دهم آغاز کردند و گوی سبقت را از زارعی ربودند و قصد دارند به صورت جدی وارد میدان سیاست شود و با زارعی رقابت تنگاتنگی برای انتخابات مجلس یازدهم داشته باشند.

به زودی و به صورت مفصل اسامی مدیرانی که قصد کاندیداتوری یازدهمین دور مجلس را دارند را اعلام خواهیم کرد.

منبع:فصل امید

کلمات کلیدی



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها