یادداشت
گفتگو و گزارش

چه کسی فرماندار کهگیلویه می شود؟/ رقابت پنهان سیاسیون برای فتح فرمانداری

چه کسی فرماندار کهگیلویه می شود؟/ رقابت پنهان سیاسیون برای فتح فرمانداری

در چهارسال گذشته غلظت و شدت سهم خواهی افراطی سیاسی و قومیتی به حدی رسید که داد همگان را در آورد و حتی همفکران و هم قوم ها و حتی برخی خواص و نخبگان همراه نیز زبان به اعتراض گشودند که آخر این چه وضعی است که انتصاب ها قومیتی است وشایسته سالاری مفهومی ندارد.

پس از معارفه و آغاز بکار دکتر احمدی ، تحرکات و تکاپوهایی که از ماه ها قبل آغاز شده بود وپیش بینی می شد سونامی تغییرات درفرمانداری ها وادارات کل راشاهدباشیم.

اما با شروع کار وی کثرت طومارها و نامه های ارسالی به استانداری ، دیدارهای مختلف انتشار اخبار و یادداشت و تحلیل های فراوان ، گمانه زنی های بیشمار برای گزینه های احتمالی و نشان از بروز و تقویت انواعی از سهم خواهی ها توسط افراد و جریاناتی محدود و خاص داشت که عرصه تصمیم گیری و انتخاب را بر متولیان امر واستاندار کهگیلویه وبویراحمد ، بسیار تنگ می کرد .

اما سیاست دکتر احمدی مبنی بر استفاده از نیروهای وزارت کشوری در انتصابات پیش رو ومقابله باقوم گرایی باعث شد تا بسیاری از نیروهای مامور به خدمت به جای قبلی خود برگشته و همچنین انتصاب دوگزینه اصلی خارج ازحوزه وزارت کشور یعنی سیدایرج کاظمی جو واسلام خسروی بطور کامل منتفی شود و در نهایت لیست جدید دچار تغییر و تحولی اساسی گردد .

اما باشرایط به وجود آمده شانس چهار نفر برای سکان هدایت فرمانداری زیاد است ودرصورتی که هیچ کدام فرماندار نشوند گزینه غیربومی خواهد بود. امادراین بین علی پوزش گفته می شود که به استانداری می رود واحتمال دارد سمتی دراستان به ایشان واگذارشود.

حساسیت استاندار در معرفی گزینه فرمانداری کهگیلویه زیاد است بطوریکه بی گدار به آب نمی زد و سعی می کند بهترین تصمیم را بگیرد.

در حالی که عدل هاشمی پور و محمود منطقیان بنظر می رسید روی گزینه ای به نام محمود مومن نسب به توافق رسیده بودند اما استاندار بصورت تلویحی ثابت کرد که تصمیم به چنین انتصابی ندارد.

با این تفاسیر محمود منطقیان و عدل هاشمی پور و سید قادر لاهوتی که بنظر می رسد که استاندار تعامل بهتری باوی دارد وهمچنین  هرکدام سعی بر انتصاب فرماندار برطیف خود دارند.

اما بنظر می رسد نیروی معرفی شده یا نزدیک به سید قادر لاهوتی است که ۱۲ سال بدلیل قوم گرایی وسیاسی کاری بااستانداری کهگیلویه وبویراحمد ارتباط نداشت ویاهم مورد تایید ایشان است واگر خارج ازاین باشد گزینه فرمانداری غیربومی است.

اما گزینه های فرمانداری که اعلام شده بدین شرح است:

بهادر وحیدی

بهادر وحیدی از اصلاح طلبان کهگیلویه و مسئول کمیته حقوقی انتخابات دور قبل ریاست جمهوری و شورا بوده است.

وی پیش ازاین هم ازگزینه های مطرح شده برای فرمانداری کهگیلویه بود و بنظر می رسد انتصاب وی برای این منصب جدی تر باشد چون هم دارای سوابق سیاسی قابل قبولی است و هم محبوبیت و مقبولیتی خاص و عام دارد.

وحیدی هم اکنون در قسمت سیاسی و انتخابات فرمانداری کهگیلویه مشغول است. وی ازنیروهای نزدیک به سید قادر لاهوتی است که همیشه برتفکر خود استوار مانده است ولی در روابط کاری خود همیشه فراجناحی عمل کرده است.

ابراهیم خنجری

خنجری دانش آموخته علوم سیاسی دانشگاه تهران و از کارکنان فعلی فرمانداری کهگیلویه است. وی همچنین معاون سابق فرمانداری کهگیلویه در دولت اصلاحات بوده و پیش ازاین هم از گزینه های مطرح شده برای فرمانداری کهگیلویه بود و بنظر می رسد که اگر خنجری فرماندار نشود در استان جایگاه مهمی دراستانداری به وی واگذار می شود.

دارا کریمی نژاد

وی متولد ۱۳۵۴ و دارای مدرک دکترای جامعه شناسی و کارشناسی حقوق است و هم اکنون مسئولیت فرمانداری لنده را بر عهده دارد. کریمی نژاد دارای سوابقی ازجمله مدیریت دبیرستان، معاونت آموزش و پرورش، سرپرست دانشگاه پیام نور، معاون مدیر کل امنیتی استانداری کهگیلویه و بویراحمد بوده است. وی ازاصلاح طلبان کهگیلویه است که دارای عملکرد قابل قبولی در لنده داشته و بنظر می رسد که برخی از اعضای ستاد روحانی در استان اصرار به انتصاب کریمی نژاد در کهگیلویه دارند. اگر کریمی نژاد انتقال دائم درحوزه وزارت کشور باشد احتمال زیاد انتصاب وی جدی است و در صورتیکه مامور به خدمت باشد منتفی خواهد بود.

حجت الاسلام سید علی فتح میر محمدی میرمحمدی متولد ۱۳۴۴ ، دارای تحصیلات حوزوی و لیسانس فقه واصول است و با ۲۱ سال سابقه کار، دارای هشت سال سابقه مدیریتی است که شش سال مدیرکل دفتر امور اجتماعی و انتخابات رادرکارنامه خود دارد. وی همچنین دو سال سکان فرمانداری شهرستان کهگیلویه را در دولت اصلاحات عهده دار بوده است. نام میرمحمدی درچندروز گذشته بر سر زبان ها بود عده ای براین باورند که انتخاب میرمحمدی انتخاب قابل قبولی است وعده ای هم عملکرد وی راقابل قبول نمی دانند.

همچنین یک منبع آگاه گفت نام یک گزینه غیربومی مطرح شده است. طبق شنیده ها، فرد غیربومی امیدعلی سبزی فرماندار سابق دهلران و از نیروهای مورد وثوق استاندار است. اگر فرماندار از ۵ گزینه بومی مطرح شده نباشد احتمال زیاد غیر بومی خواهد بود.

کلمات کلیدی



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها