یادداشت
گفتگو و گزارش

بی توجهی مجلس و قوه قضائیه به شوراها/ مؤثرترین عضو شورای عالی استان‌ها در زندان

بی توجهی مجلس و قوه قضائیه به شوراها/ مؤثرترین عضو شورای عالی استان‌ها در زندان
ساختار دبیرخانه شورای عالی استان‌ها بر اساس ضرورت و شایسته سالاری بنیان گذاری نشده است

به گزارش افتونیوز، فرزاد آذریان نماینده استان کهگیلویه و بویراحمد در شورای عالی استان‌ها در جلسه شورای عالی استان‌ها، با بیان اینکه شورا یکی از ارکان نظام جمهوری اسلامی ایران است، اظهار کرد: شورای عالی استان‌ها به عنوان نقطه امید و مرکز ثقل شوراهای شهر،‌ روستا و بخش است.

وی افزود: واقعیت تلخ آن است که جایگاه شورای عالی استان‌ها با جایگاهی که در قانون اساسی برای آن تعریف شده است فاصله زیادی دارد؛ در قانون اساسی بیش از یک فصل (یعنی حدود ۶ فصل) به شوراها اختصاص داده شده و در آن دولت را موظف به تصمیمات شورا کرده است و شورا را هم‌ردیف و از جنس مجلس قلمداد می‌کند، این در حالی است که نه دولت، نه مجلس، نه قوه قضاییه و نه شورای نگهبان جایگاه واقعی شوراها را برای او قائل نمی‌شوند؛ در همین راستا یکی از مؤثرترین اعضای شورای عالی استان‌ها در کمال بی‌توجهی روانه زندان شده است.

آذریان با تاکید بر اینکه محوری‌ترین و اساسی‌ترین برنامه‌ای که شورای پنجم باید پیش رو بگیرد، جایگاه دادن به شورا است، گفت: باید در این راستا طرح و لایحه مناسبی را فراهم کنیم و با دولت و مجلس تعامل بیشتری داشته باشیم.

نماینده استان کهگیلویه و بویراحمد در شورای عالی استان‌ها با بیان اینکه ساختار دبیرخانه شورای عالی استان‌ها بر اساس ضرورت و شایسته سالاری بنیان گذاری نشده است، گفت: تاکنون از طرف دبیرخانه اتفاق مثبتی عاید شورا نشده است و نیاز اساسی به اصلاح ساختار دبیرخانه محفوظ است.

وی خاطرنشان کرد: یک سوم نفت کشور، ۱۰ درصد از آب‌های شیرین کشور، ۱۰ درصد از جنگل‌های کشور در استان کهگیلویه و بویراحمد موجود است، گفت: این استان به اندازه ۶۰ کشور گیاه دارویی دارد و از نظر گردشگری و ذخایر موجود جایگاه اول در کشور را دارا است، اما متأسفانه در توسعه یافتگی در رتبه آخر قرار دارد.

آذریان خاطرنشان کرد: جوانان تحصیل‌کرده این استان در آرزوی اشتغال، در استان‌های دیگر کشور سرگردان‌اند.

گفتنی است؛ امیر شهلا سخنگوی شورای عالی استان‌ها اخیراً به جرم فسادهای مالی روانه زندان شده و شنیده‌ها حاکی از آن بود که عضو شورای عالی استان‌ها به قید وثیقه آزاد شده است، اما هنوز چیزی مبنی بر اینکه چرا به زندان افتاده و آیا به قید وثیقه آزاد شده است یا خیر به صورت رسمی اعلام نشده است.

آذریان با بیان اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد به عنوان استان چهار فصل شناخته شده است، گفت: این استان به عنوان معدن طلای سیاه ایران شهرت دارد. طبیعت منحصربه فرد، جنگل‌های متنوع و بکر، آن را یکی از زیباترین استان‌های کشور کرده است؛ مردمانش در مرام و مسلک مثل دنا هستند و قدرتی به دیرینگی تاریخ ایران دارد. دلارهای نفتی این استان به خاطر بی تفاوتی مسئولان کشوری با زخم‌های محرومیتش بیگانه‌اند، همچنین آب‌های سد آن همچون درآمد نفت و گاز پشت به انسان‌ها کرده‌اند دشت‌های حاصل خیز این استان در انتظار بهره برداری از آب سدها سال‌هاست که در پیچ و خم بی تفاوتی وزارت نیرو خشک مانده است، مسیل‌های ارتباطی زمینی و هوایی آن از نازل‌ترین و پر حادثه‌ترین خطوط راهی کشور است.

کلمات کلیدی



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 2 نظر

  • 1 علی حسینی 1397/3/8 11:46:28

    تبریک به جناب اقای اذریان تبریک به استان به خاطر داشتن چنین فرزندانی

    پاسخ
  • 2 شهروند 1397/2/23 4:48:43

    درود بر آذریان💐 احسن

    پاسخ
سایر اخبار
برگزدیدها