یادداشت
گفتگو و گزارش

از برنامه‌های احزاب و تشکلها استقبال می‌کنیم/ دانشگاهها به جامعه نشاط و امید دهند/ بحران آب مهمترین چالش امنیتی استان است

از برنامه‌های احزاب و تشکلها استقبال می‌کنیم/ دانشگاهها به جامعه نشاط و امید دهند/ بحران آب مهمترین چالش امنیتی استان است

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: از برنامه های احزاب و تشکلهای سیاسی استقبال می کنیم.

به گزارش افتونیوز، محمدکاظم نظری در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: تا کنون هیچ حزب و تشکلی برنامه ای به این معاونت نداده است و آماده گفتگو با احزاب سیاسی استان هستیم.

وی ادامه داد: دانشگاهها و مراکز آموزش عالی استان باید با برگزاری این نشستها و برنامه های شاد، نشاط و امید را به جامعه تزریق کنند.

نظری گفت: طایفه گرایی یکی از آسیب‌های جدی استان کهگیلویه و بویراحمد است، از طرفی طایفه گرایی مزایا و معایبی هم دارد ولی در استان ما معایب آن بیشتر است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه با مدیران طایفه‌گرا برخورد جدی خواهد شد، افزود: نمی‌شود در رسانه‌ها اعلام شود که با مدیران طایفه گرا برخورد می‌کنیم، ولی این کار عملاً صورت نگیرد، اگرچه سازمان‌‌های مربوطه با مدیران طایفه گرا برخورد جدی خواهد کرد.

معاون سیاسی استاندار کهگیلویه و بویراحمد به تغییر مدیران گریزی زد و گفت: در سطح استان مدیران تغییر خواهند کرد که برای این کار عجله‌ای نیست و نمی‌توان

اتوبوسی و گروهی مدیران را تودیع کرد، شاید مدیری توانمندی خود را نشان دهند اما تغییر و تحولی مدیران و فرمانداران ادامه دارد.

نظری به فعالیت‌های انتخاباتی درسطح استان اشاره و بیان کرد:برخی از کاندیدها زودتر از موعود شروع به فعالیت کرده‌اند و هیچ کاندیدای حق ندارد که زودتر از موعود شروع به تبلیغات کند و فعالیت‌های تبلیغاتی باید بعد از ثبت‌نام در انتخابات صورت گیرد و تبلیعات پیش از موعود تخلفات است اگر فضای استان را انتخاباتی شود، مانع توسعه استان می‌شود.

معاون سیاسی استاندار در پاسخ به سوالی  مبنی بر اینکه چرا در شهرستان‌ها حضور کمرنگ‌‍تری دارید، گفت: در این خصوص که در سایر شهرستان‌ها کمتر حضور دارم باید بگویم که به شهرستان‌ها سفرهایی هم داشته‌ام، حتی در انتصابات فرمانداران و بخشداران نیز حضور پیدا کرده‌ام و با نخبگان شهرستان‌ها در مرکز استان جلساتی برگزار کرده‌ام و تلفنی هم در ارتباط هستیم و سعی می‌کنیم که بیشتر به شهرستان‌ها سفر کنیم. به دلیل سقوط هواپیما و زلزله اخیر بیشتر در مرکز استان حضور داشتیم.

نظری در پاسخ به سوالی درباره کاهش آسیب‌های اجتماعی، گفت: دولت خیلی تلاش می‌کند که برنامه‌هایی را در دانشگاه‌ها برای کاهش آسیب‌های اجتماعی برگزار کند.

وی در پاسخ به این سوال که چرا مسوولان در کنترل شایعات پیرامون زلزله‌های اخیر ضعیف عمل کردند، افزود: اصولاً زلزله‌هایی در حدی نبوده است که برای مردم تشویش درست شود، زلزله ۵ ریشتری در کل کشور رخ می‌دهد و کمتر پیش می‌آید که مردم شبانه روز به صورت یک هفته در خیابان‌ها باشند.

معاون سیاسی استاندار کهگیلویه و بویراحمد به بحران کم‌آبی اشاره کرد و گفت: خشکسالی در اکثر نقاط کشور یک بحث جدی است و در استان ما هم اینگونه است و شاید هم منجر به دعواهای طایفه‌ای می‌شود و با معیشت مردم سروکار دارد، خواهش بنده از نخبگان این است که حداقل شماها به بحث‌های طایفه ای دامن نزنید. امیدوارم به جای اینکه به سمت طایفه گرایی می‌رویم بیشتر به سمت احزاب سیاسی برویم و تعصب ما روی احزاب خود باشد. دولت هم از احزاب سیاسی حمایت می‌کند. از احزاب استقبال می‌شود در وزارت کشور منشوری برای این طرح فرستاده شده است و همین‌ جا از همه احزاب اصلاح طلب، اصولگرا، اعتدال و بی طرف دعوت می‌کنیم که برای پیشبرد اهداف سیاسی، اجتماعی و عمرانی استان و کشور همگام شوند وتا به حال هیچ حزبی نیامده که از آن استقبال نکرده باشیم.

سید محمد کاظم نظری بحران آب را جدی ترین چالش امنیتی استان عنوان کرد و گفت : چالش آب جدی ترین بحران استان است چون هم ممکن است به درگیری های طایفه ای شود و هم در کشت کشاورزان امکان بحران وجود دارد که نیاز است بصورت جدی برای این مشکل چاره اندیشی شود.

نظری مبلمان شهری در مرکز استان را مناسب نداست و گفت: باید در این رابطه چاره اندیشی شود، نشاط اجتماعی باید در استان بیشتر شود و ناامید کردن مردم به نفع نظام نخواهد بود، مردم باید نشاط داشته باشند که برگزاری برنامه‌های شاد در استان ضرورت دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، اظهار داشت: برای اولین بار جزء ۶ استانی هستیم که یک میلیارد تومان به فنی و حرفه‌ای برای آموزش زنان بی‌سرپرست اعطا شده و تخصیص آن ۱۰۰ درصد بوده است.

وی در خصوص آسیب‌های اجتماعی گفت: در اعتیاد از متوسط کشوری وضعیت بهتری داریم اما برخی از آسیب‌ها در استان ما مانند خودکشی جدی است.در مجموع در کل کشور در زمینه آسیب‌های اجتماعی وضعیت بهتری داریم.

این مسؤول در خصوص کمک به سمن‌ها نیز گفت: سال گذشته ۷۰۰ میلیون تومان به آنها دادیم و اگر طرح قابل قبولی ارائه کنند به آنها اعتبارات خواهیم داد. سمن‌ها باید خوب توجه کنند، اعتباراتی که در اختیار آنان گذاشته می‌‍شود به استان و جامعه از لحاظ مختلف کمک و رشد پیدا کنند، اما آن چیزی که از سمن‌ها انتظار داشتیم متاسفانه تاکنون محقق نشده است و به آن سمت نرفته‌ایم.

معاون سیاسی امنیتی استاندار به حادثه دلخراش سقوط هواپیما اشاره کرد و افزود: در این زمینه جلسات متعددی با خانواده جانباختگان داشتیم اما سقوط در منطقه سختی بوده اما فقط ۶ نفر از جانباختگان قطعات آنها پیدا نشده است.

کلمات کلیدی



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها