یادداشت
گفتگو و گزارش

آمریکایی‌ها به دنبال انشقاق در ارکان نظام هستند/ روایت یکسانی از برجام اروپایی داشته باشیم

آمریکایی‌ها به دنبال انشقاق در ارکان نظام هستند/ روایت یکسانی از برجام اروپایی داشته باشیم

نماینده مردم تهران، ری و شمیرانات در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر اروپایی‌ها پای برجام ایستادند و تضمین‌های لازم را دادند و نظام تصمیم گرفت در «برجام اروپایی» بماند، باید حول شروط رهبری، روایت یکسانی از نحوه صیانت از این برجام داشته باشیم.

به گزارش افتونیوز به نقل ايرنا، محمدعلی وکیلی افزود: رهبر معظم انقلاب به روشنی شرایط مذاکره و تداوم «برجام اروپایی» را بیان کرده اند؛ ایشان به درستی تفکیک بین برجام اروپایی و برجام قبل آن قائل شده اند، و اینکه این برجام هویت اروپایی دارد.

نماینده مردم تهران، ری و شمیرانات با تاکید بر این که باید از برجام اروپایی و تضمین های سه کشور اروپایی ها یک روایت ثابت و یکسان داشته باشیم، گفت: حتی اگر اروپایی ها تضمین ها و تعهدات لازم برای حفظ برجام را نیز ندهند و یا برجام را در هر مرحله ای نقض کنند، ما در صورتی موفق خواهیم بود که بر مبنای شروط رهبری در برجام اروپایی، باید متحد و منسجم باشیم و تصمیم گیری کنیم.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس خاطر نشان کرد: همین شرایط هفت گانه که رهبری برای حفظ برجام تبیین کردند مبنای خوبی برای اجماع و انسجام داخلی و پایه اصلی اتحاد ملی و انسجام همه قوا در درون نظام است.

وکیلی گفت: اتفاقا ماجراجویی ترامپ و خروج آمریکا از برجام فرصت خوبی را در افزایش اتحاد ملی و تقویت انسجام ملی در کشورایجاد کرده است؛ پایه این انسجام ملی در کشور دیدگاه های رهبری است و همان طور که ایشان تاکید کردند خروج آمریکایی ها از برجام نباید منجر به بحث ها و جدال و تسویه حساب های داخلی شود.

آمریکایی‌ها به دنبال انشقاق در ارکان نظام هستند

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی افزود: از طرفی همین برجام با هویت اروپایی نیز در صورتی که شرایط هفت گانه که رهبر معظم انقلاب اسلامی بیان کردند تامین و رعایت شود، امکان تداوم خواهد داشت.

نماینده مجلس تصریح کرد: الان باید همه ما در تمام سطوح و در همه ارکان نظام، بار دیگر یکصدا، منسجم و متفق القول حول محور بیانات و شروط تبیین شده ایشان اجماع کنیم؛ و در هر شرایطی چه حفظ برجام چه بر هم خوردن برجام از سوی طرفین دیگر اتحاد ملی خود را حفظ کنیم.

وکیلی با بیان این که «آمریکایی ها به دنبال انشقاق و دو قطبی سازی کاذب در نظام جمهوری اسلامی ایران هستند» ، تاکید کرد: ما نباید در مسیر خواست آمریکایی ها که تفرقه و انشقاق درون نیروها و ارکان نظام است، حرکت کنیم.

کلمات کلیدی



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها