یادداشت
گفتگو و گزارش

نشست هم‌اندیشی اصحاب فرهنگ و هنر چرام با مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان/ تصاویر

نشست هم‌اندیشی اصحاب فرهنگ و هنر چرام با مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان/ تصاویر

نشست هم اندیشی اصحاب فرهنگ و هنر,رسانه و معتمدین شهر چرام با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در چرام برگزار شد

رضا دهبانی پور مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی استان در این نشست هم اندیشی پای حرف های برخی از اهالی فرهنگ وهنر ورسانه چرام نشست و اظهار داشت:در کارهای فرهنگی دولت به تنهایی نمی تواند کارکند و باید با مشارکت مردم باشد.

وی افزود:کارهای فرهنگی ,جنس و ماهیت آن مردمی است و دیکته از بالا خروجی مناسبی ندارد.

دهبانی پور با اشاره به بخشی که به وی محول شده تصریح کرد:من که نمی گویم معجزه می کنم و جاده و پل می سازم بلکه من مدیر یک دستگاهی هستم که رسالت فرهنگی دارد.

وی بیان کرد:اگر چه منابع محدود است اما باید به گونه ای تقسیم کنیم که سهم سرانه همه مناطق دیده شود.چرام با تاریخی درخشان و قدمتی بزرگ از شهرستان های پر پتانسیل استان است و وجود شاعران،نویسندگان و هنرمندان بزرگی دال بر این نکته است.

دهبانی پور افزود: هرچند چرام به لحاظ عمر شهرستانی و شهرستان شدن تاریخ طولانی ندارد اما به فرهنگی و هنری تاریخ بلند و روشنی دارد.

وی با اشاره به شهیدان هنرمند چرام گفت:دو شهید عزیز نعمتی که در سال ۶۵ و در کربلای ۵شهید شدند در دوران نوجوانی هنری کارکردند که در کشور مورد پذیرش و برگزیده شد که نشان از قدمت فرهنگی این شهرستان در هنر نمایش است.

دهبانی پور در مورد دغدغه ی اهالی فرهنگ وهنر چرام در مورد ساخت و احداث فرهنگ سرا گفت : ساخت واحداث فرهنگ سرا حق چرام است اما این پروژه نیاز به اعتبارات زیادی دارد و کاری نیست که در مدت زمان یک یا دوساله به پایان برسد.

وی ادامه داد : باید برای ساخت فرهنگ سرا ردیف بودجه و اعتبار در نظر گرفت واین قطعا باید در کمیته برنامه ریزی مصوب شود و با اعتبارات حداقلی نمی شود چنین پروژه ی بزرگی را احداث کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت:اگر زمین و موافقت نامه زمین. برای واگذاری از طرف راه و شهرسازی انجام شود ما هم تلاش می کنیم که با همکاری مسئولان شهرستان این فرهنگ سرا احداث شود.

دهبانی پور گفت : البته ما به صورت شفاهی با مقامات وزارت ارشاد تفاهم کردیم که در صورتی که امکان داشته باشد از ساختمان های مازاد آموزش وپرورش محلی را برای فرهنگ سرا در نظر گرفت که در آن صورت قول تجهیز آن را به مردم خوب چرام می دهم.

مدیرکل ارشاد اسلامی استان افزود: یکی از انجمن های که باید در چرام شکل بگیرد و به جد حمایت میکنیم انجمن اهل قلم است که با توجه به اینکه چرام نخبگان خوبی در این زمینه دارد سعی کنید از همه ی گرایشات مختلف و متنوع برای راه اندازی این انجمن استفاده کنید که قطعا ما از این انجمن حمایت خواهیم کرد.

وی بیان کرد: انشاالله در برنامه های آتی شاهد تفاوتی با گذشته در جلسات هم اندیشی چرام باشیم.

پیش از صحبت های مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی استان برخی نمایندگان انجمن های فرهنگی وهنری نقطه نظرات خود را پیرامون مشکلات و دغدغه های حوزه هنر و فرهنگ چرام بیان کردند.

[gallery ids="30374,30375,30376,30377,30378,30379"]
کلمات کلیدی



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها