یادداشت
گفتگو و گزارش

«ممیرو» بازهم افتخار آفرید/ کسب عنوان برترین فیلم جشنواره اسلامی روسیه

«ممیرو» بازهم افتخار آفرید/ کسب عنوان برترین فیلم جشنواره اسلامی روسیه

«ممیرو» ساخته سیدهادی محقق جایزه برترین فیلم و بهترین فیلم برداری دوازدهمین جشنواره بین المللی سینمای اسلامی روسیه را که در قازان پایتخت جمهوری تاتارستان این کشور برگزار شد، کسب کرد.

به گزارش افتونیوز به نقل از ایرنا، فیلم ممیرو روزگار یک پیرمرد سختی کشیده از زندگی را روایت می کند که پس از اتفاق های مهیب با نوه خود بسر می برد و همیشه خویش را مسبب همه اتفاقات بد می داند.

همچنین داوران این جشنواره جایزه بهترین فیلم مستند را به اثر «می خواهم پادشاه باشم» ساخته مهدی گنجی دادند.

افزون بر سینماگران روسیه و ایران، فیلم سازانی از کشورهای مختلف از جمله چین، صربستان، امارات متحده عربی، قرقیزستان، قزاقستان، بنگلادش، مالزی بلغارستان، عراق، رومانی و مقدونیه در این جشنواره شرکت داشتند. جشنواره بین المللی سینمایی مسلمانان روسیه با شعار «از طریق گفت وگوی فرهنگ ها، به سوی فرهنگ گفت وگو» هفته پیش با نمایش همزمان فیلم محمد رسول الله (ص) با حضور مجید مجیدی کارگردان این اثر که با همکاری رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در سه سینمای قازان انجام شد، گشایش یافت. جشنواره سینمای اسلامی روسیه از سال ۲۰۰۵ با همکاری دولت تاتارستان، شهرداری قازان و همچنین حمایت شورای مفتیان روسیه برگزار می شود و امسال نیز ۶۰ فیلم از ۳۳ کشور در بخش مسابقه شرکت داشتند.

کلمات کلیدی



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها