یادداشت
گفتگو و گزارش

بوی نامطبوع مناطق شرق یاسوج از تصفیه‌خانه فاضلاب نیست/ فاضلاب‌های سطحی عامل ایجاد بوی تعفن هستند

بوی نامطبوع مناطق شرق یاسوج از تصفیه‌خانه فاضلاب نیست/ فاضلاب‌های سطحی عامل ایجاد بوی تعفن هستند

یک مقام مسئول در آبفای شهری استان گفت که بوی نامطبوع مناطق شرق شهر یاسوج از تصفیه خانه فاضلاب نیست و فاضلاب های سطحی عامل ایجاد بوی تعفن هستند.

به گزارش افتونیوز، سید یعقوب فرجی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه طی روزهای اخیر برخی شهروندان مناطق شرقی شهر یاسوج به وجود بوی نامطبوع در هنگام شب گلایه دارند، اظهار کرد: این شهروندان عقیده دارند که این بوی نامطبوع از تصفیه‌خانه فاضلاب شهر یاسوج است در صورتی که این موضوع ارتباطی با تصفیه خانه فاضلاب ندارد.

معاون نظارت بر بهره برداری شرکت آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: کارشناسان شرکت آب و فاضلاب تحقیقات و بازرسی‌های لازم را در این زمینه انجام داده‌اند.

وی با بیان اینکه تخلیه فاضلاب های خانگی توسط تانکرهای تخلیه فاضلاب در شبکه جمع‌آری فاضلاب می تواند باعث اخلال در روند تصفیه فاضلاب شود، تصریح کرد: این موضوع شاید باعث اخلال در روند تصفیه فاضلاب در تصفیه خانه ها شود ولی کارشناسان بر این موضوع تاکید دارند که بوی نامطبوع بوجود آمده ارتباطی با این موضوع ندارد.

وی یادآور شد: موضوعی که باید مد نظر شهروندان و رسانه ها باشد این است که در نقاطی که شهروندان بوی نامطبوع احساس می کنند فاضلاب های سطحی وجود دارد که با گرم شدن هوا با وزش نسیم در هنگام شب باعث ایجاد بوی نامطبوع می‌شود.

فرجی با بیان اینکه بوی ایجاد شده بوسیله فاضلاب های سطحی و رها شده در برخی مناطق شرقی و جنوبی شهر یاسوج باعث ایجاد این بوی نامطبوع می شود تصریح کرد: شهروندان از اینکه منشاء این بو از تصفیه خانه فاضلاب نیست کاملا مطمئن باشد.

کلمات کلیدی



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 4 نظر

  • 1 ناشناس 1397/3/28 8:56:52

    سلام .متاسفانه سه ساله که ساکن این منطقه شدم بخاطر بوی خیلی بدی که وجود داره اصلا ارامش نداریم یه شب نشده ماراحت بخوابیم طوری ازار دهنده س که احساس میکنم ریه هام میسوزه .خیلی نگران سلامتی فرزندانم هستم بخاطر درامد کمی که داریم نمیتونیم جایی دیگه خونه بگیریم .از اداره اب وفاضلاب خواهشندم نسبت به مشکل این بوی بد که ناشی از تصفیه خانه هس اقدام لازم را به عمل بیاورن.

    پاسخ
  • 2 کارشناس بهداشت محیط 1397/3/25 13:7:10

    با سلام طبق بررسی کارشناسان بهداشت و شکایات مردمی محدوده شهرک امام حسین (ع) جهاد دولت اباد و شهرک امام علی تا قسمتی از شرف اباد در گیر این مشکل هستند و بوی مشمئز کننده آرامش را از شهروندان گرفته است.اگه واقع بینانه به مساله برخورد کنیم متوجه میشیم که این گستردگی مشکل میتونه ناشی از کارکرد نامناسب تصفیه خانه ورود حجم زیاد فاضلاب لجن کش ها عدم راهبری صحیح تصفیه خانه و نبود اشغال گیر ریز که منجر به ته نشینی لجن در حوض هوادهی میشه ناشی می گردد.امیدوارم مسئولان سریعتر راهی مناسب پیدا کنن.

    پاسخ
  • 3 ساکن شهرک جهاد 1397/3/22 0:11:24

    سلام چرا کامنت ها را نمیذارید ؟

    پاسخ
  • 4 مقیم شهرک جهاد 1397/3/21 17:46:56

    سلام آقای فرجی با این صحبت هاش ، به شعور اجتماعی مردم شهرکهای جهاد ، امام علی توهین کرده یا به کلی درک درستی از مسائل فنی در خصوص فاضلاب و تصفیه خانه فاضلاب ندارد این تصفیه خانه در سنوات قبل هم در تابستان چنین مشکلاتی را ایجاد میکرده است این رفتار آقای فرجی از نظر بنده فرافکنی و پاک کردن صورت مسئله و بی توجهی به مشکلات مردم و به نحوی توهین به مردم است بنده که قریب به ۱۳ سال ساکن این منطقه هستم و با این مشکل کاملا آشنا هستم ، از اظهار نظر ایشان بسیار متاسف شدم که چرا در سیستم اداری ما بجای بررسی و حل مشکلات مردم باید اینگونه برخورد شود آن هم در شرایط کنونی که مردم تحت فشار اقتصادی و مشکلات عدیده ای از جمله مشکلات ناشی از عوارض زلزله و کمبود ها و تورم و..... هستند و این مشکل هم مزید بر علت میگردد از مدیریت محترم آب و فاضلاب استان و شهرستان و حوزه دفتر مدیریت امور اجتماعی استانداری و دفتر ارزیابی و پاسخگویی به شکایات استانداری و بویژه از اداره کل حفاظت محیط زیست استان که در این خصوص وظیفه اصلی در رفع مشکلات زیست محیطی دارند تقااضا داریم در اسرع وقت موضوع را بررسی و اقدامات لازم را به عمل بیاورند

    پاسخ
سایر اخبار
برگزدیدها