-
از پایان تاریخ تا دموکراسیِ محتضَر
محسن خرامین -
نا-ظفرمندیِ توسعه: اربابِ مردم یا نمایندۀ آنها؟
حسین موسوی -
روابط عمومی؛ تجلی فهم، تفسیر و راهبریِ اجتماعیِ
صیاد خردمند -
تأملی بر اقدامات پوپولیستی دولتها در استان کهگیلویه و بویراحمد
حسن کریمی -
چگونگی ایجاد تعلیمات عشایری از آغاز
سید ساعد حسینی -
تاجگردون؛ وکیل یا ولینعمت؟
یادداشت مخاطبان -
به اعماق برگرد «شیوا»
امراله نصرالهی -
وقتی شایستهسالاری قربانی تبعیض و روابط میشود
حسن کریمی -
دهن کجی شبکه دنا به جامعه ورزش استان و مردم کهگیلویه
سید ابوصالح دانشفر -
خوابِ پروانه در اقلیم سیاستزدگی، آستانهی سقوط در سکوتِ نسیمها
سید یونس آصف جاه
بهرهبرداری از پل سوم بشار یاسوج/ مسئولی که غیبتش به چشم میآمد/ تصاویر

فاز نخست پل سوم بشار یاسوج پس از 15 سال از آغاز عملیات اجرایی، با حضور استاندار کهگیلویه و بویراحمد، نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی و سایر مسئولان اجرایی استانی و محلی به طور رسمی افتتاح شد.
به گزارش افتونیوز به نقل از ایرنا، استاندار کهگیلویه و بویراحمد در حاشیه این آیین گفت: فاز نخست این پل شامل یک مسیر رفت که به صورت موقت 2طرفه بوده در راستای رفع گره ترافیکی ورودی و خروجی شهر یاسوج افتتاح شد.
این پل به طول 130متر و دارای 2 دهانه 25 متری و 2دهانه 45 متری است که 2باند رفت و برگشت با عرض هرکدام 11 متر دارد.
وی افزود: یاسوج مرکز سیاسی و اداری کهگیلویه و بویراحمد بوده که باید مبلمان شهری این شهر و مسیر های رفت و برگشت آن برجسته و متفاوت شود.
احمدی بیان کرد: در راستای تقویت راه های ورودی این شهر باید شاهد جهش در عملیات پل چهارم بشار بود.
وی عنوان کرد: پس از تامین منابع پایدار عملیات اجرایی پل پنجم بشار نیز آغاز خواهد شد تا گره های ترافیکی در شهر یاسوج برطرف شوند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: با وجود پل سوم بشار ترافیک در سطح شهر یاسوج به طورقابل ملاحظهای کاهش مییابد. مدیر کل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: میزان آخرین قرارداد اجرای پل سوم بشار افزون بر 110 میلیارد ریال بوده که حدود 120 میلیارد ریال برای تکمیل و بهرهبرداری فاز دوم آن نیاز است.
محمد علی علیمردانی افزود: در طی 2 سال اخیر این طرح 58 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و این پل نقش بسزایی در رفع بحران دارد. پل سوم بشار با هدف کاهش بار ترافیکی در ورودی شهر یاسوج و ارتباط با دشت سررود جنوبی و روستاهای آن در سال 82 کلنگ زنی شد.
نماینده مردم شهرستان های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی نیز تصریح کرد: این پل از الزامات و خواسته به حق مردم این شهر است.
غلام محمد زارع ابراز داشت: در برنامه پنجم توسعه تنها 20 میلیارد ریال به این پل اختصاص یافت اما در برنامه ششم توسعه 230 میلیارد ریال به آن اختصاص یافت.
وی گفت: بیش از سه هزار و 500 میلیارد ریال طرح راهسازی در شهرستان بویراحمد در دست اجراست.
زارع تصریح کرد: با اهتمام ویژه استاندار در آینده نزدیک عملیات اجرایی پل پنجم آغاز خواهد شد که هم اینک تامین اعتبار شده و در حال مطالعه است.
رودخانه بشار، شهر یاسوج را به 2بخش تقسیم کرده است و 2 پل برای وصل کردن این بخش ها در دهه های گذشته ساخته شده بود.
برای عبور از رودخانه بشار و ارتباط با دشت سررود جنوبی، روستاهای اقماری و مناطق جنوبی کهگیلویه و بویراحمد تنها 2 پل در جنوب شهر یاسوج احداث شده که یکی به مسیر رفت و دیگری به مسیر برگشت اختصاص دارد و جوابگوی ترافیک این شهر نیست.
شهر یاسوج اکنون بیش از 130هزار نفر جمعیت دارد و طول آن به بیش از 18 کیلومتر رسیده درحالیکه در 30 سال گذشته تنها یک پل بر روی رودخانه بشار احداث شده است.
ساخت این پل نقش مهمی در پدافند غیرعامل ایفا میکند بهطوریکه بار ترافیکی قسمتی از شهر یاسوج را که اکنون بر روی پلهای شماره یک و دو است کم میکند.
کارشناسان راهنمایی و رانندگی هم معتقدند که خارج شدن از شهر یاسوج با 2 پل جوابگو نیست و ترافیک زیادی به وجود میآورد.
افزایش ورود گردشگران به شهر یاسوج در بهار و تابستان و حتی در برخی روزهای تعطیل پایان هفته ترافیکی تا بیش از 2 کیلومتر در ورودی و خروجی شهر یاسوج ایجاد میکند که بسیار مشکلزاست.
اگر یکی از پلهای کنونی بر روی رودخانه بشار با مشکلی مواجه شود، تردد به سمت دشت سررود جنوبی و حاشیه جنوبی شهر یاسوج با مشکل روبهرو میشود.
عدم حضور شهردار و اعضای هیئت رئیسه شورای شهر یاسوج از مهمترین حاشیه های این مراسم بود. طی روزهای گذشته، مسئولان شهرداری با تلاشهای خود بخشی از مسیر را جدول گذاری و آسفالت کرده بودند و این پروژه از مهمترین طرحهای عمرانی حوزه شهری یاسوج بود و انتظار می رفت در این برنامه حضور فعال داشته باشند. عدم حضور شهردار و رئیس شورای شهر یاسوج کاملا به چشم می آمد. پیگیری و سوال خبرنگار ما از برخی دست اندرکاران برگزاری در این خصوص نیز بی پاسخ ماند!














نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.
- 1 نقره داغ ۹۳۰ خودروی متخلف در کهگیلویه و بویراحمد
- 2 وجود ۹۱۲ خانواده دارای فرزند چندقلو در کهگیلویه و بویراحمد
- 3 هزار کنتور برق در کهگیلویه و بویراحمد تا پایان امسال هوشمند میشود
- 4 کاهش بارندگی و آسیب جدی به مزارع کهگیلویه و بویراحمد
- 5 گره کور بلوار جمهوری یاسوج با ورود دستگاه قضایی باز شد
- 6 پیام تبریک نادر منتظریان به فرمانده جديد سپاه استان
- 7 ۶ مجروح در پی تیراندازی در عروسی
- 8 نبود بالگرد مشکل جدی مهار آتشسوزی جنگلهای کهگیلویه و بویراحمد است
-
مدیرکل میراث فرهنگی: اشیا تاریخی به درستی نگهداری نمیشوند/ برای تکمیل موزه نیاز به اعتبار داریم/ کاروانسرا و بافت تاریخی دهدشت احیا میشوند
-
حضور دو نماینده سابق و اسبق بویراحمد در مراسمهای عمومی/ فعالیتهای انتخاباتی «روشنفکر» و «زارعی» شروع شد؟!
-
کار جالب یک مرکز درمانی در راستای مسئولیت اجتماعی/ «درمانگاه صدرا» جور شهرداری یاسوج را کشید!
-
کمانه سیاست تهاجمی تاجگردون به خودش/ آقای تاجگردون! از صف اول نمایشها بترسید نه از جوانان گچساران و باشت!
-
پیشرفت طرح صنایع پلیمر گچساران از ۴۴ درصد عبور کرد/ جزییات
-
توضیحات فرماندار لنده در خصوص احیای معدن فسفات قیام
-
تشریح جزئیات تسهیلات ودیعه مسکن در کهگیلویه و بویراحمد
-
انتصاب عضو هیئت مدیره شرکت معدنی و صنعتی «گهر زمین»/ عکس و سوابق
-
معاون سیاسی استاندار: استادیوم قلعهرئیسی حدود ۹۰ درصد پیشرفت داشته اما هنوز افتتاح نشده است/ عمر مفید پروژه های نیمه تمام استان در حال از دست رفتن است/ پارسائی: آمده ام به ورزش استان خونی تازه تزریق کنم
-
گسترش آفت جوانهخوار بلوط در ۷۰هزار هکتار از جنگلهای کهگیلویه و بویراحمد
نظرات ارسالی 1 نظر
یعنی بعد از 16 سال یه پل را ساختن این همه شوق وذوق داره واقعا.!!!!! خیلی متاسفم آقای نماینده. یعنی مدیر کل راه و شهرسازی هنر کرده که این قدر شلوغش کردید. بابا در استانهای دیگه سه ماه نمیشه یه پل بزرگتر را میسازند چقدر فکر ما کوچکه. وای و بخت بیراحمد و دنا
پاسخ